Daytona 675/650/600 deel 12 Vol de lente in!

vraagje......ik zie dat jullie met tuneECU bezig zijn....en ik kom er niet uit
heb de betaalde app. en geregistreerd, ge-update.
de juiste kabel, kan de mapping uitlezen, TP positie zien, Hpa uitlezen per cilinder...
het werkt......maar hoe kun je code resetten of optie uitzetten?.
voorheen in de windows versie kon ik het makkelijk vinden, maar nu niet?....of kijk ik niet goed?...(zou mij niets verbazen).
wie kan mij verder helpen?.
Ik heb geen ervaring met de app dus zou het je niet kunnen zeggen. Maar als het met de windows versie beter gaat… kun je die niet weer gebruiken?
Eerder had ik soms wat moeite om de verbinding goed te krijgen maar nu lukte het steeds vrijwel meteen. Werkt goed.
 
Sorry @RoyalClub ik geloof niet dat er nog een apart topic komt.
Want hij is klaar:
A4924165-20FC-43ED-B240-788B919CAF6A.jpeg


Nou ja, er zijn nog wat gekunstelde / geknutselde oplossingen maar de basis staat. En is goed!
Vandaag de eerste meters op deze manier en dat direct maar met een masterclass motogymkhana: tips en trucs van de NLse top rijders! Volledige rotaties, starten en stoppen en de optimale route kiezen.
Heel nuttig want er blijkt nog veel winst te behalen. Maar ja ik moest uberhaupt even wennen natuurlijk.
De stuuruitslag lijkt wat klein, dat moet ik nog eens goed bekijken. De gaskabels moeten dan een andere route volgen maar dat is nog niet zo eenvoudig.
En een nieuwe accu want ik kon rijden omdat ik er aan gedacht had de lader mee te nemen…
Maar verder toppie, ondanks het rare winterse weer! En veel jaloerse blikken, de 675 staat bekend als de ultieme gymkhana motor maar toch zijn er niet zo veel van.
 
Ik heb geen ervaring met de app dus zou het je niet kunnen zeggen. Maar als het met de windows versie beter gaat… kun je die niet weer gebruiken?
Eerder had ik soms wat moeite om de verbinding goed te krijgen maar nu lukte het steeds vrijwel meteen. Werkt goed.
helaas geen win 7 of 8 meer in huis :)....
win 10 is groot drama en wordt niet ondersteund door tuneECU....helaassjjjjj
 
Is tuneEcu niet in compatibiliteit modes te gebruiken?
 
Als ik het goed heb kan Gen1 en Gen2 niet met de app. Die moet je met de PC variant aansturen.

Gen3 kan met de app
 
Sorry @RoyalClub ik geloof niet dat er nog een apart topic komt.
Want hij is klaar:
Bekijk bijlage 1745887

Nou ja, er zijn nog wat gekunstelde / geknutselde oplossingen maar de basis staat. En is goed!
Vandaag de eerste meters op deze manier en dat direct maar met een masterclass motogymkhana: tips en trucs van de NLse top rijders! Volledige rotaties, starten en stoppen en de optimale route kiezen.
Heel nuttig want er blijkt nog veel winst te behalen. Maar ja ik moest uberhaupt even wennen natuurlijk.
De stuuruitslag lijkt wat klein, dat moet ik nog eens goed bekijken. De gaskabels moeten dan een andere route volgen maar dat is nog niet zo eenvoudig.
En een nieuwe accu want ik kon rijden omdat ik er aan gedacht had de lader mee te nemen…
Maar verder toppie, ondanks het rare winterse weer! En veel jaloerse blikken, de 675 staat bekend als de ultieme gymkhana motor maar toch zijn er niet zo veel van.
Super nice! En ik zie Jon alweer op de achtergrond. Die man is echt overal.
 
Terugkomend op het voetsteunen verhaal:
Het is een Bonamici set geworden en om de loonsverhoging te vieren maar meteen een tankdop en hendeltjes bij besteld :9

Weekje of 3 zou het richting NL moeten komen:
image (1).png

bonamici-triumph-daytona-street-triple-speed-triple-03-19-fuel-tank-cap.jpg

BON-KL180-M.jpg
 
C6FCF9CA-72A2-4278-B17D-D843A0E511C1.jpeg

Zo, een beetje oefenen dan maar. Pittig hoor zo krap.
Ik heb de racetorx shift support gemonteerd. Vreselijk duur maar echt een verbetering, schakelt veel beter.
En de gaskabels gaan nu onder de kroonplaat door, zodat het stuur tegen de aanslag kan met een klonk in plaats van spluts.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit met mini kuipje.
Wat is die raceshift support met mijn andere rem schakelset loopt mijn schakelstang verticaal ipv horizontaal vind niet datie zwaar schakelt maar kan wel iets strakker voor mijn gevoel.

Is er uiteraard ook voor andere modellen (c.q. model jaren).
Het is van racetorx (mijn eigen post inmiddels aangepast).
Uit de UK, er kwam nog wel €11 nog wat overheen voor import.
 
Weet iemand wie de vorige eigenaar was van onderstaande motor? Ik probeer er wat meer info over te krijgen voordat ik een beslissing maak. Er zit namelijk geen documentatie bij.
De motor is sinds 2011 in Nederland en zou lange tijd 1 eigenaar moeten hebben gehad.
Ik heb al aardig wat terug gekeken in dit topic maar niks gevonden.
 

Bijlagen

  • 26858-1.jpg
    26858-1.jpg
    329,1 KB · Weergaven: 41
  • 26858.jpg
    26858.jpg
    310,9 KB · Weergaven: 39
Helemaal niks,meer een gadget.. 🤗
Stuurdemper dient om speed wobbels op te vangen.
Alleen bij heel hard uitaccelereren in de eerste en tweede versnelling zou een ohlins wat beter werken dan de originele, die fabriek af wat te slap is.
Alhoewel, die blijft heel goed controleerbaar op circuits.
 
Precies wat downsider hierboven zegt!

Voor mij meer looks boven functionaliteit, daar ik niet de ambitie heb om geweldig veel circuitdagen met de Triumph te gaan doen (staat er 1 geboekt voor 30 augustus).
Enige voordeel wat er nu is: demper helemaal open en het is net iets gemakkelijker om de motor te verplaatsen in de serre 🙃
 
Helemaal niks,meer een gadget.. 🤗
Stuurdemper dient om speed wobbels op te vangen.
Alleen bij heel hard uitaccelereren in de eerste en tweede versnelling zou een ohlins wat beter werken dan de originele, die fabriek af wat te slap is.
Alhoewel, die blijft heel goed controleerbaar op circuits.

Precies wat downsider hierboven zegt!

Voor mij meer looks boven functionaliteit, daar ik niet de ambitie heb om geweldig veel circuitdagen met de Triumph te gaan doen (staat er 1 geboekt voor 30 augustus).
Enige voordeel wat er nu is: demper helemaal open en het is net iets gemakkelijker om de motor te verplaatsen in de serre 🙃
Nou ik heb 1 circuit dag gedaan met die originele en nooit meer, wat een waardeloos ding (inderdaad bij opschakelen elke keer een flink schudde met ze kop). Een Hyperpro RSC erop en nooit meer last gehad.
 
Nou ik heb 1 circuit dag gedaan met die originele en nooit meer, wat een waardeloos ding (inderdaad bij opschakelen elke keer een flink schudde met ze kop). Een Hyperpro RSC erop en nooit meer last gehad.
Schudden doet ie inderdaad,maar heel beheersbaar.heeft geen wobble.
Nog geen noodzaak voor een andere demper.
Na de tweede versnelling houdt het wel op.
Ook nooit van het gas af gaan ,als de motor lift,werkt ook goed..
Maar staat natuurlijk leuk een ohlins 👌
 
Op het rechte stuk in Alcarras reed ik over een hobbeltje, en toen ik wilde (koppelingsloos) opschakelen, was het voorwiel eventjes los en trok ik blijkbaar mn stuur ook een beetje scheef, en bij het neerkomen krijg ik me toch een halve (hele?) tankslapper. Schrok me een hoedje, en was héél gelukkig met de standaard stuurdemper. Zonder die had ik wss flater van de dag geweest met een crash op een rechte stuk 😂
 
Update 2 en 3 zijn ook geïnstalleerd: Racetorx gear shift support en nieuwe rearset :9~
1653936457383.png


Kreeg op het Engels Triumph-forum de opmerking om de schakelstang te proberen in een hoek van 90 graden met de schakelas te zetten. Dat van de week dus nog maar eens afstellen en kijken hoe ver ik kom.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan