Rene4u
MF'er
Algemene info:
Daytona 600 Motorcycle encyclopedia
Het eerst 6xx model. De 600 (600CC v4-cilinder) werd gebouwd in 2003 en 2004.
Stijf frame, goede geometrie. Fijne zithouding en zeer opvallende looks. De 600 is geleverd in racing yellow, Tornado red en aluminium silver.
Helaas minder koppel en vermogen vergeleken met de 600CC Jappen. Daardoor nooit echt hoog geëindigd in de rijtesten, terwijl de Daytona op alle andere punten zeer goed mee kon komen.
Tweedehands vrij goed te vinden in Nederland, maar zeker in Duitsland.
Daytona 650 Motorcycle encyclopedia
De 650 is een door ontwikkeling op de Daytona 600. De 650 (650CC 4-cilinder) werd alleen in 2005 gebouwd. In Nederland zijn er <50 van verkocht. Kleuren waren racing yellow en tornado red.
Door een iets grotere slag nu 50CC meer. Daardoor duidelijk merkbaar meer koppel en vermogen, meer dan de 600CC Jappen. Daarnaast paar kleine wijzigingen (kleur demper, passagier voetsteunen).
Zeldzame zwaar onderschatte motor, in Nederland tweedehands vrijwel onvindbaar. In Duitsland staan er enkele te koop.
Daytona 675 Motorcycle encyclopedia
Volledig nieuw ontwikkelde motorfiets met een 675CC 3-cilinder blok. Het frame, 3-cilinder motorblok en alle overige onderdelen werden nieuw ontwikkeld. De 675 werd gebouwd van 2006 tot heden.
2006 kleuren: Scorched yellow, Tornado red, Graphite Grey
2007 kleuren: Scorched yellow, Tornado red, Graphite Grey, Jet black
2008 kleuren: Tornado red, Neon blue, Jet black, Phantom black (SE)
Daarnaast is er in 2008 een gelimiteerd aantal Neon blue SWA motoren gebouwd.
2009 kleuren: Tornado red, Jet black. Pearl white (SE)
Veruit de populairste motor in de 6xx reeks. Rij eigenschappen gedeeltelijk vergelijkbaar met de 650 (feedback, scherp insturen), maar wel sterk verbeterd. Geometrie gewijzigd waardoor de motor een stuk smaller en wat hoger is geworden. Redelijk extreme zitpositie, maar tijdens het rijden "klopt" de zitpositie exact!
Betrouwbare motor, eigenlijk geen echte / structurele problemen mee bekend. Winnaar van eigenlijk alle 600CC vergelijkingstesten in 2006 en 2007.
Daytona 675 bouwjaar 2009
Licht gewijzigd model voor 2009. Nieuwe topkuip, nieuwe vorkpoten met high en lowspeed demping, monobloque remmen. Paar kg minder zwaar (demper en wielen), 3 pk winst door hogere toerenbegrenzer.
Zie hier onder het totaal lijstje
• Nieuwe cockpit, screen en koplampen
• Zwart motorblok, covers en cilinderkop
• 3Kg lichter
• 3Pk meer vermogen
• 400rpm hoger max. toerental (nu 13,900rpm)
• High en low speed compressiedemping verstelling voor én achter
• Nieuwe Nissin monobloc remklauwen
• Langere 1e versnelling
• Hydraulische nokkenasketting spanner
• Nieuwe kleppen, drijfstangen en uitlaatdemper
• Nieuwe cilinderkop met andere uitlaatkanalen (betere flow)
• Nieuwe kortere inlaatkelken voor meer vermogen bij hoger toerental
• Magnesium nokkenas deksel
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Handige links:
daytona600.org Forum met veel info over de Daytona 600 en de Daytona 650
Triumph675.Net Groot forum met veel leden en veel informatie over de Daytona 675 en de Street triple
How to's Overzicht met alle how to's van triumph675.net
Onderdelen views met alle 675 onderdelen. Kunnen direct besteld worden, of handig om het onderdeelnr op te zoeken
Jack Lilley De grootste online Triumph onderdelen webshop.
Triumph675.Net
How to disable Exup Valve
dankzij Timj
How To Remove Air Intake Flapper
dankzij Timj
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vorige deel:
Triumph Daytona 675/650/600 deel 11 vol met nieuwe spanningsregelaars
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Members:
Rene4u
De optie's van mijn Daytona zijn:
Carbon cockpit infill panels (Triumph)
Carbon Tankpad (Triumph)
Carbon heal guards (Triumph)
Carbon upper chain guard (Triumph)
Carbon lower chain guard (Triumph)
Carbon heat shield (Triumph)
Carbon achterspatbord (Triumph)
Brake reservoir geanodiseerd zwart voor en achter (Triumph)
kuipruit airflow (Triumph)
Wit LED achterlicht (Triumph)
Arrow slip-on demper
Arrow tune
Quickshifter (Triumph)
Gel seat (Triumph)
Seat cowl (Triumph)
LED knipperlichten voor (Watsen Design)
Rem en koppelingshevel zwart (Pazzo Racing)
Datatool alarm
Crash protectie set (GB Racing)
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Moosepower
2010 Daytona 675 SE
Technical Mods
Akrapovic slipon
Quickshifter
K&N Luchtfilter
Dunlop sport smart 2
Stalenremleidingen
Optical Mods
Watsen design knipperlichten voor
Motodynamic led achterlicht
Custom korte kentekenplaathouder
Carbon hugger
Carbon hitteschild uitlaat
Carbon inlays voor
Korte vertelbare rem en koppelingshendels
------------------------------------------------------------------------------------------------------
crazy-rrx
Yoshimura rs-5 demper
Barracuda Silur knipperlichten voor
Geïntegreerde knipperlichten in het achterlicht
Korte kentekenplaat houder
gefreesde rem-koppelingshendel
K&N inlegfilter
Carbon binnenkuip kapjes
Triumph monoseat kapje
carbonnen plaatjes ter vervaning van stepjes
---------------------------------------------------------------------------------------------------
robinjohnson95
Laatst bewerkt: