Daytona 675/650/600 deel 12 Vol de lente in!

Heren, Dames?

Leven we nog? ik als kersverse eigenaar van een 675R (uit 2014, ex demo van de importeur dus iets minder dan 7000 test kilometers erop) moet zichzelf hier ook maar melden niet?

Motor is nog helemaal standaard op de MF sticker na ;)
 
Heren, Dames?

Leven we nog? ik als kersverse eigenaar van een 675R (uit 2014, ex demo van de importeur dus iets minder dan 7000 test kilometers erop) moet zichzelf hier ook maar melden niet?

Motor is nog helemaal standaard op de MF sticker na ;)
Hey!

Volgens mij is dit topic een beetje dood, maar gaaf man, komt die toevallig bij roké vandaan? Daar heb ik ook mijn ex demo vandaan 675r uit 2013, staat nu op iets van 5500 km.

Heel veel plezier ervan in ieder geval!
 
Ik wil de zitpositie iets aangenamer maken op mijn Daytona aangezien ik er behoorlijk veel woon-werk mee rijdt de laatste tijd.
Iemand ideeen/ervaringen met verhoogde clip-ons en/of rearsets die je lager kunt zetten?

Het mooiste zou een superbike kit zijn, maar die bestaan er niet volgens mij.
 
Ik wil de zitpositie iets aangenamer maken op mijn Daytona aangezien ik er behoorlijk veel woon-werk mee rijdt de laatste tijd.
Iemand ideeen/ervaringen met verhoogde clip-ons en/of rearsets die je lager kunt zetten?

Het mooiste zou een superbike kit zijn, maar die bestaan er niet volgens mij.

Inruilen op een streettriple ;)
 
Ja, ik heb er op proefgereden. Erg leuk, maar ik vind de daytona er toch een stuk beter uit zien.
En vooral snelweg is toch een stukje fijner op de Daytona.

En wat me tegen staat een de Street is de 675. Het wordt tijd voor een 800 versie.

Maar terug naar mijn originele vraag. Iemand ervaringen met rearset voor meer comfort of andere / verhoogde clip-ons?
 
Hallo!
Ik ben nieuw op dit forum (en heb een daytona 675...). Dacht laat ik me hier ook even horen.
Het is hier toch stil :p
 
Hoi en welkom hier. Misschien leuk om even wat meer specs van je machine neer te zetten. En foto's zijn uiteraard altijd welkom. :)
 
Specs! Bouwjaar 2006, Kleur grijs (met wat wit omdat ... krassen van vorige eigenaar ;( )

Uhm zo ongeveer het enige wat niet standaard is, is de goude DID ketting (bling bling)
En de roestige uitlaat buizen.

Ik probeer alle onderhoud zelf te doen, tot nu toe lijkt dat te lukken...Vind dat wel leuk zolang het goed gaat.

Het is een wat oude foto, kon niets beters vinden helaas.

full
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen Allemaal!

Even een vraagje:

Ik heb een daytona uit 06, welke normaal goed start maar de accu had het vanmorgen na 2 weken stilstand erg moeilijk en kreeg de startmotor niet rond.

met startkabels gestart..

Is het bij deze motoren raadzaam om een druppellader te kopen of gewoon een verse accu ?

Graag jullie mening.

Gr.
 
Ik heb inmiddels in 4 jaar ook al twee keer de accu vervangen. Heb mijn alarm der uit gesloopt (deed toch al irritant soms) in de hoop dat het helpt met mijn accu in leven houden.

Druppel lader heb ik bij de vorige accu eigenlijk bijna continu gebruikt behalve de laatste paar maanden, en toen was die dood...

Ik denk dat je het beste een druppel lader kan aanschaffen en je huidige accu kunt (laten) testen. De accu die ik vorige week vervangen had, was volgeladen 12.4V (lijkt mij wat laag?) en ging bij contact aan al snel naar minder dan 10V....starten deed ie ook niet meer :(

Maar goed, ik weet niet of mijn advies nuttig is aangezien mijn accus het ook niet heel lang blijken uit te houden.
 
Ow ow, mijn Daytona vertoont voor het eerst kuren.

Gisteren met het warme weer, is hij een paar keer uitgevallen toen ik voor een stoplicht stond. Dat heeft hij nooit gedaan. De temperatuur van de motor was wel maximaal vol, maar dat was ook logisch met 33 o.

Enig idee of een Daytona problemen heeft met (erg) warm weer?

Niet logisch dus. :') Geen idee wat ik dacht.
 
Laatst bewerkt:
Temperatuur maximaal vol (10 balkjes dus?) is zeker de reden dat hij afslaat. Zelfbescherming, anders gegarandeert motorschade.
Idd de radiator fan die het niet doet, geen/nauwelijks koelvloeistof of een thermostaat die het niet goed doet waardoor de koelvloeistof de radiator niet bereikt.

Ik heb inmiddels in 4 jaar ook al twee keer de accu vervangen. Heb mijn alarm der uit gesloopt (deed toch al irritant soms) in de hoop dat het helpt met mijn accu in leven houden.

Druppel lader heb ik bij de vorige accu eigenlijk bijna continu gebruikt behalve de laatste paar maanden, en toen was die dood...

Ik denk dat je het beste een druppel lader kan aanschaffen en je huidige accu kunt (laten) testen. De accu die ik vorige week vervangen had, was volgeladen 12.4V (lijkt mij wat laag?) en ging bij contact aan al snel naar minder dan 10V....starten deed ie ook niet meer :(

Maar goed, ik weet niet of mijn advies nuttig is aangezien mijn accus het ook niet heel lang blijken uit te houden.
Ik had hiervoor ook een '06 675. Na 3 jaar merkte ik al dat de capaciteit en enorm was afgenomen. Na een maand stilstand lukte het starten nog nauwelijks. Ik heb me laten vertellen door een Triumph monteur dat de accu in de '06 eigenlijk onderbemeten is voor de 675, bij het '09 model is de accu capaciteit vergroot er veel minder problemen zijn.
Nieuwe accu kopen geeft weer een tijdlang geen/minder problemen, maar een druppellader is eigenlijk een betere oplossing!
 
De vloeistof in het reservoir (zit aan de linker kant) kan je zo zien of die vol genoeg is.

Maar misschien zegt dat niet dat er ook nog vloeistof in je radiator zelf zit...
Aan de linker kant van je radiator zit bovenop een dop die je er af kan draaien (halve slag of iets dergelijks geloof ik).
Er zit alleen wel een langwerpig stuk zwart plastic boven, kun je er zo af halen met twee boutjes/schroeven. Deze kun je zien als je van bovenaf naar je motor kijkt, zit onder je stuur handvat.
Een van de boutjes zit bovenop het zwarte plastic deel, en de andere zit aan de voorkuip vast. Als je van de zijkant kijkt zie je twee boutjes, het is de bovenste.
Ik hoop dat dit duidelijk is?

Uiteraard moet je dat ding niet open maken als de koelvloeistof nog heet is.
Maar onder die dop zou je dus vloeistof moeten zien.

Dit is voor de 2006 daytona 675...geen idee of het bij latere modellen hetzelfde zit.
 
Laatst bewerkt:
een vraag.

ik heb sinds dit weekend een raar probleem met de daytona 675. deze hou zo ineens in je hoort de motor anders lopen en als ik dan vol gas geef begint die te stotteren alsof hij geen brandstof krijgt of juist verzuipt. dealer heeft dit nog niet eerder meegemaakt iemand van jullie een idee?
 
Ik heb ooit problemen gehad met een soort stotter/inhouden, rond de 9000RPM (ook bij de 4500RPM) wanneer er volle belasting was.

Echter kreeg ik ook het CEL (Check Engine Light) erbij. (P.1670 in error log)
Diverse dingen gedaan, wat het eerst nog erger maakte.
(air flap verwijderd, vacuumswitch verwijderd, solenoid disconnected en weerstand geplaatst, exup open gezet)

Eindelijke weer terug naar "standaard" gewerkt, waarbij ik de connectors van de solenoid vernieuwd had.
Dus: air flap verwijderd, vacuum switch terug, solenoid terug (nieuwe connectors) en EXUP open)
daarna geen problemen gehad ermee.
 
Laatst bewerkt:
het probleem is dat hij het maar sporadisch doet, het is ook niet inhouden. hij gaat dan gewoon niet verder, je geeft vol gas en hij hikt en stottert maar versneld niet,en als ik dan even terug schakel is het meteen weer goed. alleen hij doet het steeds vaker nu en deze zomer moet ik er weer mee naar Spanje dus moet hij wel betrouwbaar zijn.
 
Ik heb hetzelfde probleem en helaas ook sporadisch.
Ik rijd nooit normaal rond de 6000 toeren en als je dan even het gas losgooit om een auto in te halen dan begint de motor de stotteren en is het net alsof tie verzuipt.
Meestal versneld hij dan wel genoeg om de inhaalactie af te ronden, maar het is rete irritant.

Ik dacht eerst dat het met een koude motor te maken had, maar dat is niet zo, want het gebeurt ook met warme motor.

Ik heb overigens geen wijzigingen aan mijn motor gedaan.
 
De vloeistof in het reservoir (zit aan de linker kant) kan je zo zien of die vol genoeg is.

Maar misschien zegt dat niet dat er ook nog vloeistof in je radiator zelf zit...
Aan de linker kant van je radiator zit bovenop een dop die je er af kan draaien (halve slag of iets dergelijks geloof ik).
Er zit alleen wel een langwerpig stuk zwart plastic boven, kun je er zo af halen met twee boutjes/schroeven. Deze kun je zien als je van bovenaf naar je motor kijkt, zit onder je stuur handvat.
Een van de boutjes zit bovenop het zwarte plastic deel, en de andere zit aan de voorkuip vast. Als je van de zijkant kijkt zie je twee boutjes, het is de bovenste.
Ik hoop dat dit duidelijk is?

Uiteraard moet je dat ding niet open maken als de koelvloeistof nog heet is.
Maar onder die dop zou je dus vloeistof moeten zien.

Dit is voor de 2006 daytona 675...geen idee of het bij latere modellen hetzelfde zit.

Oke tnx. Ik heb gekeken. Er zit genoeg vloeistof in de radiator en het kleine tankje.

Ik weet het dan ook niet meer. De motor wordt door de garage opgehaald.

Klote timing; ik heb een vriendin eindelijk zover dat ze achterop mee wil. Doet hij het niet ;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan