Daytona 675/650/600 deel 12 Vol de lente in!

Heb besloten om Rosso III aan te schaffen,
Echter had ik nog wel een vraag..

Ik wil dus de 6e van Oktober (op mijn verjaardag :D) op Assen rijden,
Waar kan ik mij het beste op inschrijven bij Sportrijders of vrij rijden.
Met andere woorden waar rijden ze minder snel, vindt die CRT website niet heel duidelijk.
ik ben nog niet zo verschrikkelijk snel en vindt het moeilijk om in te schatten hoe snel ik ben,
en wat voor onderhoud moet ik echt even checken voor ik het ciruit op ga (naast banden).

Goeie keus hoor, die Diablo Rosso III. Ik heb er op 22 september naar volle tevredenheid mee op Assen gereden op een CRT-dag. Reed meerdere rondjes van 2.09 (in groep A). Nog steeds geen supertijd, maar toch maar mooi een verbetering van 2 seconden op mijn eigen ronderecord, gehaald met mijn KTM Superduke 1290.

Hoorde wel van anderen (en van de marshall) dat de Supercorsa's het nog wel ietsje beter doen op het circuit. Toch blijf ik nog even bij de Diablo Rosso III, die me erg veel vertrouwen geven. Heb geen enkele keer het gevoel gehad dat ik op de grens zat, dat ze gingen glijden of instabiel werden. Zou mijn rondetijden vermoedelijk nog wel wat kunnen verbeteren met deze band.

Over de eisen die aan motor en uitrusting worden gesteld: ze gaan ervan uit dat je zelf de technische staat van je motor op orde hebt (er is geen technische keuring bij CRT). Op geluid wordt streng gecontroleerd. Heb je je DB-killer eruit dan heb je een grote kans dat je er met een zwarte vlag uitgevlagd wordt (meetpunt is de brug op de Veenslang, je transponder geeft precies aan wie er teveel lawaai maakt). Tweede keer is diskwalificatie, en rijd je die dag niet meer mee.
Verder is een leren pak verplicht, en een rugbeschermer, hoewel dat laatste nooit wordt gecontroleerd. Zelf heb ik de standaard CE1 protector in mijn pak vervangen door een CE2 rugprotector.

Als je nog niet weet hoe snel je bent is het aan te raden om bij de beginnersgroep te gaan rijden (groep C, minder ervaren). Het is erg irritant als je met mensen in een groep zit die nog nooit eerder op een circuit, of op dit circuit hebben gereden, en dan rondjes van 2.30 blijken te rijden of zoiets. Omdat de groep bij elkaar moet blijven is de rest dan de dupe, omdat je niet lekker kunt gaan op je eigen tempo, en dus ook je bochtensnelheid niet kunt verhogen bv. Mocht je veel te snel zijn voor je subgroepje dan bestaat de mogelijkheid om later op de dag naar een snellere groep over te stappen.
Veel plezier!
full
Hier ga ik op mijn Daytona 675 R 2013. Fotootje van 22 september op de CRT-dag op het TT-circuit in Assen
 
Goeie keus hoor, die Diablo Rosso III. Ik heb er op 22 september naar volle tevredenheid mee op Assen gereden op een CRT-dag. Reed meerdere rondjes van 2.09 (in groep A). Nog steeds geen supertijd, maar toch maar mooi een verbetering van 2 seconden op mijn eigen ronderecord, gehaald met mijn KTM Superduke 1290.

Hoorde wel van anderen (en van de marshall) dat de Supercorsa's het nog wel ietsje beter doen op het circuit. Toch blijf ik nog even bij de Diablo Rosso III, die me erg veel vertrouwen geven. Heb geen enkele keer het gevoel gehad dat ik op de grens zat, dat ze gingen glijden of instabiel werden. Zou mijn rondetijden vermoedelijk nog wel wat kunnen verbeteren met deze band.

Over de eisen die aan motor en uitrusting worden gesteld: ze gaan ervan uit dat je zelf de technische staat van je motor op orde hebt (er is geen technische keuring bij CRT). Op geluid wordt streng gecontroleerd. Heb je je DB-killer eruit dan heb je een grote kans dat je er met een zwarte vlag uitgevlagd wordt (meetpunt is de brug op de Veenslang, je transponder geeft precies aan wie er teveel lawaai maakt). Tweede keer is diskwalificatie, en rijd je die dag niet meer mee.
Verder is een leren pak verplicht, en een rugbeschermer, hoewel dat laatste nooit wordt gecontroleerd. Zelf heb ik de standaard CE1 protector in mijn pak vervangen door een CE2 rugprotector.

Als je nog niet weet hoe snel je bent is het aan te raden om bij de beginnersgroep te gaan rijden (groep C, minder ervaren). Het is erg irritant als je met mensen in een groep zit die nog nooit eerder op een circuit, of op dit circuit hebben gereden, en dan rondjes van 2.30 blijken te rijden of zoiets. Omdat de groep bij elkaar moet blijven is de rest dan de dupe, omdat je niet lekker kunt gaan op je eigen tempo, en dus ook je bochtensnelheid niet kunt verhogen bv. Mocht je veel te snel zijn voor je subgroepje dan bestaat de mogelijkheid om later op de dag naar een snellere groep over te stappen.
Veel plezier!
[afbeelding] Hier ga ik op mijn Daytona 675 R 2013. Fotootje van 22 september op de CRT-dag op het TT-circuit in Assen

Bedankt voor je reactie!
Ga inderdaad sporadisch circuit rijden voornamelijk op de weg dus.
Ik denk dat ik mezelf inderdaad een plezier doe met de Rosso III, hoor alleen maar positieve dingen.

Heb gister de technische staat gecheckt en alles was prima binnen de marges :)
Qua geluid betreft, ik heb de orginele demper onder de motor dus dan zou dit geen probleem moeten opleveren toch.
Heb inderdaad een 2-delig lederen Dainese pak, goede AGV helm en daarnaast een losse dainese rug beschermer.
Heb zelf ook nog Sparky kneesliders, iemand die ook wel eens op Assen rijdt vertelde mij dat dit wel mocht.
Bedankt voor de info, nu heb ik daar iig geen stres meer van :9

Betreft snelheid-groep, beetje gek dus je kon alleen maar kiezen op deze dag tussen losse sessies en sportrijders.
Ik heb een keer eerder op assen gereden en reed makkelijk twee en een half, maar mocht de instructeur niet voorbij dus hoop/denk dat ik wel goed zit. Maar dit is dus zonder voorrijder deze sessie's.

Nu maar hopen op droog weer :X
En je kon Pirelli banden kopen op het circuit had ik begrepen, klopt dit?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!
Ga inderdaad sporadisch circuit rijden voornamelijk op de weg dus.
Ik denk dat ik mezelf inderdaad een plezier doe met de Rosso III, hoor alleen maar positieve dingen.

Heb gister de technische staat gecheckt en alles was prima binnen de marges :)
Qua geluid betreft, ik heb de orginele demper onder de motor dus dan zou dit geen probleem moeten opleveren toch.
Heb inderdaad een 2-delig lederen Dainese pak, goede AGV helm en daarnaast een losse dainese rug beschermer.
Heb zelf ook nog Sparky kneesliders, iemand die ook wel eens op Assen rijdt vertelde mij dat dit wel mocht.
Bedankt voor de info, nu heb ik daar iig geen stres meer van :9

Betreft snelheid-groep, beetje gek dus je kon alleen maar kiezen op deze dag tussen losse sessies en sportrijders.
Ik heb een keer eerder op assen gereden en reed makkelijk twee en een half, maar mocht de instructeur niet voorbij dus hoop/denk dat ik wel goed zit. Maar dit is dus zonder voorrijder deze sessie's.

Nu maar hopen op droog weer :X
En je kon Pirelli banden kopen op het circuit had ik begrepen, klopt dit?
Klopt, er is op de CRT-dagen altijd een Pirelli truck aanwezig met alle typen, soorten en maten (ook slicks). Zij kunnen je van advies dienen, en eventueel je banden erom leggen, balanceren etc.

Losse sessies rijden is okay, maar ik heb er altijd veel aan om een aantal ronden achter een marshall aan te rijden (die dan net even iets sneller moet rijden dan jij denkt aan te kunnen). Dan rijd je de goede lijnen, en je leert een beetje inschatten hoe hard je een bocht in kan enzo. Erg leerzaam.
 
Vraagje van verse daytona eigenaar, motor gekocht met rijdbare schade (kwam bij motorhuis venlo vandaan, iemand van hier ??). Nu wil ik een arrow demietje monteren, maar kan dat ook zonder de aluminium folie hitteschild ? Ik zie wel foto's met en zonder, iemand ervaringen mee ?
Thx Thomas
 
tuurlijk kan dat :t
Of je zitje,na verloop van tijd ,vloeibaar wordt is een tweede :P

M.a.w : ik zou het niet weten,maar ik denk het niet,hitteschild is toch aardig dik en reflecteerd veel hitte :)

Tevens grijp ik mijn antwoord aan om weer eens te posen met neue pics O-)
Hij moet wel eens gepoetst worden :$

full
 
Heeft iemand hier ook nog onderdelen liggen voor de eerste generatie Daytona 675?
Zo ja, zou je mij dan een prive bericht willen sturen? heb wellicht wel interesse om wat spul over te kopen!
 
Even een vraag,

Ik heb een daytona 675 uit 2007, nu is het me al een aantal keer overkomen dat de motor na het tanken niet meer wil starten. De startmotor gaat dan wel rond maar de motor slaat dan niet aan. de meeste keren start hij na een minuut of 10 wachten wel weer.
Heeft iemand hier enig idee waar dat aan zou kunnen liggen?

BVD
 
Klinkt als je CDI of benzine pomp.
Zoemt je pomp dan als je je contact aan zet?
 
Ja, als ik m op contact zet zoemt hij het net als altijd.
Het vreemde is dat het niet altijd is na het tanken, het is een hele poos goed gegaan.
Heb ook twee keer gehad dat hij bij iets langer doorstarten en spelen met de gashendel wel aan sloeg.
Komt ook alleen voor bij warme motor, koude start doet hij altijd.
 
Heeft iemand hier ook nog onderdelen liggen voor de eerste generatie Daytona 675?
Zo ja, zou je mij dan een prive bericht willen sturen? heb wellicht wel interesse om wat spul over te kopen!
Je bent toch niet onderuit gegaan, laatst op Assen? Ik zie namelijk alleen van sessie 3 jouw laptimes online staan, en daarna niets meer.
 
Je bent toch niet onderuit gegaan, laatst op Assen? Ik zie namelijk alleen van sessie 3 jouw laptimes online staan, en daarna niets meer.

Moet helaas melden dat dit dus wel gebeurt is,
schade is relatief minimaal, heb meteen een racekuip besteld.

Geen ervaring op een nat TT Assen,
Niet genoeg skills en een nieuwe motor...
dit was niet een handige combinatie.

Op een half droge baan in de ramshoek een lowsider gehad over een nat stuk,
ik schaamde mij eigenlijk om het de melden..
Niks is afgebroken heb alleen glij schade, de zijkuip is nog heel en onbeschadigd.
kleine dingen als stuurgewicht, stepboutje en passasgier voetsteun.

Tja is gebeurt, kan er niks meer aan doen.
nu schade herstellen en gewoon weer vrolijk op de weg rijden,
daarnaast circuit spul kopen, dan bouw ik hem om als ik op Assen ga rijden.
Wil het toch wel een paar keer per jaar doen, is te leuk om het nu niet te doen.
 
Laatst bewerkt:
Je bent toch niet onderuit gegaan, laatst op Assen? Ik zie namelijk alleen van sessie 3 jouw laptimes online staan, en daarna niets meer.

Antwoord op waarom ik trouwens niet de andere 2 sessie hebt afgemaakt..
vergeten te zeggen, enige wat wel echt kapot was was de dynamo-cover.
hier zat een haarscheur in dus kon olie gaan lekken,
toen samen met marshalls besloten dat ik de andere sessies niet afmaakte.

Ik kon dus wel gewoon naar huis rijden met een slakkengang,
clip-ons en frame etc. zijn gelukkig onbeschadigd en recht.
 
Moet helaas melden dat dit dus wel gebeurt is,
schade is relatief minimaal, heb meteen een racekuip besteld.

Geen ervaring op een nat TT Assen,
Niet genoeg skills en een nieuwe motor...
dit was niet een handige combinatie.

Op een half droge baan in de ramshoek een lowsider gehad over een nat stuk,
ik schaamde mij eigenlijk om het de melden..
Niks is afgebroken heb alleen glij schade, de zijkuip is nog heel en onbeschadigd.
kleine dingen als stuurgewicht, stepboutje en passasgier voetsteun.

Tja is gebeurt, kan er niks meer aan doen.
nu schade herstellen en gewoon weer vrolijk op de weg rijden,
daarnaast circuit spul kopen, dan bouw ik hem om als ik op Assen ga rijden.
Wil het toch wel een paar keer per jaar doen, is te leuk om het nu niet te doen.
Ai, dat is balen zeg. En niks om je voor te schamen hoor, het overkomt de besten bij herhaling (kijk maar naar de vrije trainingen van de moto3, moto2 en motogp). Ik hoop dat je de motor gauw weer op orde hebt.

Maar in de Ramshoek? Daar gaat het altijd best hard. Nog een geluk dat er niet meer stuk is, en dat je zelf nog heel bent.
 
Even wat leven in de Daytona brouwerij proberen te krijgen.
Wat vinden we hiervan? Blijkt een nieuwe, door een Franse dealer omgebouwde Street Triple 765 te zijn. Ik vind hem prachtig, en zou er graag eens een stukkie op doen. Ben wel benieuwd hoe de vermogensopbouw en koppel van zo’n 765 aanvoelt. Vond het trouwens hier: New Daytona 765 RS? (pics!) - Triumph675.Net Forums
full

full
 
Mooie brommert! Zie dat ze hem te koop hebben staan voor 17.000 eurootjes, nog wel een vrij serieuze prijs.. :')
 
Dit weekend verkocht, aan een vrouw! Tekst op hun Facebook pagina; “Sylvie is de gelukkige!!! 😍

Ze wordt eigenaar van de unieke

Street triple 765 rs - daytona rr uitgave -

Een plezier voor ons ook 👍

Blij je te mogen verwelkomen bij ons 😉

full
 
Even wat leven in de Daytona brouwerij proberen te krijgen.
Wat vinden we hiervan? Blijkt een nieuwe, door een Franse dealer omgebouwde Street Triple 765 te zijn. Ik vind hem prachtig, en zou er graag eens een stukkie op doen. Ben wel benieuwd hoe de vermogensopbouw en koppel van zo’n 765 aanvoelt. Vond het trouwens hier: New Daytona 765 RS? (pics!) - Triumph675.Net Forums
[afbeelding]
[afbeelding]

90 cc teveel :+

De "oer"daytona 675 is verreweg de mooiste en straalt de meeste klasse uit :t
 
Laatst bewerkt:
:^
Ik heb zowel de eerste als 2013+ R model gehad
Kan toch echt niet tippen aan het 2006 model.
 
:^
Ik heb zowel de eerste als 2013+ R model gehad
Kan toch echt niet tippen aan het 2006 model.
Ben erg benieuwd waar je op doelt, qua rijeigenschappen of qua uiterlijk?
Uiterlijk is natuurlijk een kwestie van smaak, en op papier zou de 2013+ versie (zeker de r-versie) een streepje voor moeten hebben op het oude model qua rijeigenschappen (lager, gecentraliseerd zwaartepunt door lage uitlaat, ABS ed.).
Wat is er zoveel beter aan de oude versie?
 
Het is hier niet heel druk zie ik maar hopelijk kan iemand me helpen. Ik ben op zoek naar of een compleet motorblok of een cylinderkop van een daytona 675 uit 2009-2012. Als iemand deze heeft of weet te liggen dan hoor ik het graag.
 
Heeft er iemand een voorste kettingwiel afdekking over? Ik zoek er nog 1tje

inmiddels voorzien
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan