Daytona 675/650/600 deel 12 Vol de lente in!

dames en heren, ik heb een vraagje.
heb hier een daytona 675 uit 2007 van een vriend staan die in buitenland is.
en wilde hem graag schoonmaken , maar wat mij opvalt is dat het motorblok zo enorm gecorrodeerd is.
fiets staat altijd onder afdak, niet in pekel mee gereden, maar toch is bijna 50% van het blok wit uitgeslagen (soort poeder)
is jullie dit bekend en wat kan ik er het beste aan doen?...
 
dames en heren, ik heb een vraagje.
heb hier een daytona 675 uit 2007 van een vriend staan die in buitenland is.
en wilde hem graag schoonmaken , maar wat mij opvalt is dat het motorblok zo enorm gecorrodeerd is.
fiets staat altijd onder afdak, niet in pekel mee gereden, maar toch is bijna 50% van het blok wit uitgeslagen (soort poeder)
is jullie dit bekend en wat kan ik er het beste aan doen?...

:N ,verwijderen met scotch brite,en wat heldere tectyl erover,kan werken.

Poeder is aluminium oxide,van het oxideren van aluminium,de cilinders zijn van blank aluminium,vandaar
 
Laatst bewerkt:
wat een domme constructie dan......

Hoezo :? ,als aluminium oxideerd vormt de oxide een beschermende laag waardoor er niet meer verder oxideerd.
Meerdere motoren hebben dit o.a. de suzuki gsxr750 uit 96-99
Maar doe eens wat foto's want ik neem aan dat je de cilinders bedoeld
De rest zit dik in de coating
 
Laatst bewerkt:
29597757_1696325103764745_4407172775788204581_n.jpg


29662653_1696325133764742_8678187674391360535_o.jpg
 
Heeft je maat hem in de zee geparkeerd? :+
Dit is wel "te" , ik heb er 2 een hebben beide wat "spikkeltjes" :P
 
Laatst bewerkt:
als je dat goed wil doen moet het blok er onderuit en zelf gedemonteerd om overal goed bij te kunnen :')
 
dames en heren, ik heb een vraagje.
heb hier een daytona 675 uit 2007 van een vriend staan die in buitenland is.
en wilde hem graag schoonmaken , maar wat mij opvalt is dat het motorblok zo enorm gecorrodeerd is.
fiets staat altijd onder afdak, niet in pekel mee gereden, maar toch is bijna 50% van het blok wit uitgeslagen (soort poeder)
is jullie dit bekend en wat kan ik er het beste aan doen?...

woont ie ergens aan de zee ofzo? of staat ie daar zomers vaak? :+
 
Even iets anders.
Heeft er iemand ervaring met het wisselen van de koelvloeistof zonder het reservoir te legen?
Volgens het boekje 2,4 liter.
Ik krijg er met pijn en moeite nu 1,8 liter in. :?
 
Laatst bewerkt:
effe starten, zal wel een luchtbel in zitten en door te draaien krijgt je pomp hem er wel uit. Uiteraard niet te warm laten worden :)
 
effe starten, zal wel een luchtbel in zitten en door te draaien krijgt je pomp hem er wel uit. Uiteraard niet te warm laten worden :)

Ik heb het volgende gedaan:
- koelvloeistof afgetapt volgen haynes werkplaats handboek inl. loskoppelen onderste slang,radiator.
- alles weer terug gezet en op gaan vullen,toen vol was in de slangen gaan knijpen.
- motor gestart en gewacht tot de ventilator in kwam (weet je zeker dat de thermostaat in komt)
- daarna nog ca een halve liter toe kunnen voegen (afgekoeld uiteraard)

Ik hed begrepen dat als de motor warm is en de koelfan komt in de temperatuur constant moet blijven en de fan de koeling bij moet kunnen houden.
Dat ga ik morgen proberen.
ik weet niet hoeveel er precies uitgekomen is en hoeveel er in blijft zitten als je het reservoir niet demonteerd/leegmaakt.
 
Laatst bewerkt:
gewoon lekker rijden, kvs word toch wel weer aangezogen vanuit het overloopvatje.
 
Ik heb het volgende gedaan:
- koelvloeistof afgetapt volgen haynes werkplaats handboek inl. loskoppelen onderste slang radiator.
- alles weer terg gezet en op gaan vullen,toen vol was in de slangen gaan knijpen.
- motor gestart en gewacht tot de ventilator in kwam (weet je zeker dat de thermostaat in komt)
- daarna nog ca een halve liter toe kunnen voegen (afgekoeld uiteraard)

Ik hed begrepen dat als de motor warm is en de koelfan komt in de temperatuur constant moet blijven en de fan de koeling bij moet kunnen houden.
Dat ga ik morgen proberen.
ik weet niet hoeveel er precies uitgekomen is en hoeveel er in blijft zitten als je het reservoir niet demonteerd/leegmaakt.

dat klinkt helemaal goed, waarschijnlijk had je dan bij het aftappen niet alles eruit gekregen. Rijden :] inderdaad en even in de gaten houden, binnen 1 a 2 ritjes kan ie wegzakken door een bel, dan gewoon bijvullen.

Te warm kan geburen als er een luchtbel inzit die de circulatie verstoord. Maar als je fan aanslaat is de circulatie naar de koeler/thermostaat goed.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is dat ie vol aan de bak moet (circuitdag)
Zo meteen maar eens goed warmdraaien en kijken wat ie doet,als ie niet te heet wordt de 1e sessie rustig aan en kijken of er wat kvs bij kan.

Bedankt voor de info in ieder geval :t
 
Laatst bewerkt:
Update :

Ik heb de brommer 18 minuten laten lopen op een bok.
De temperatuur liep op naar 6 streepjes en bleef daar.
Tot 2 keer kwam de ventilator in en 2 keer sloeg deze,na ca 1 minuut weer/ook af.
Het nivo in het buffertankje steeg met 2 mm (uitzetten vloeistof)
Dus ik vind het best :t :]
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand mij op de goede weg helpen mbt aanschaf van led of xenon lampen (6000k) voor de daytona 675.
Begrijp dat dim en grootlicht 2 aparte lampen zijn, ook kwa aansluiting (h7 en h9).
Graag wilde ik beide lampen tegelijkertijd laten branden, zonder dat 1 groot licht voert.

Iemand die mij verder kan helpen?
 
Een aantal jaar terug was er een Australiër die setjes leverde om op de Daytona beide lampen aan te kunnen hebben. (Twinlight driver of iets in die richting heette dat geloof ik) Met dat setje bleef je wel grootlicht en (dubbel) dimlicht houden. Volgens mij 'kneep' hij de toevoer naar de H9 zodat deze minder fel brandt, en met grootlicht kreeg hij gewoon vol vermogen, dus volop licht weer. Ook zat er een handigheidje in waardoor met dimlicht niet het grootlicht lampje op het dashboard brand.
Ik verwacht echter niet dat dit met Xenon ook werkt. Je zou de H9 kunnen verbouwen zodat er een H7 in past, maar dan heb je geen grootlicht meer. (er vanuit gaande dat de lenzen, mbt tot lichtbeeld, hetzelfde zijn in de linker en rechterkoplamp)

Dus het is mogelijk, maar makkelijk is het niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan