Daytona 675/650/600 deel 12 Vol de lente in!

Ja sorry vh niet reageren :)

Ik heb wat rondgekeken en ook diverse forums doorgespit, maar voor nu word het enkel xenon dimlicht.
Dimlicht is schijnbaar H7 en grootlicht is H9.
Waar ik xenon H7 bestel is ook grootlicht verkrijgbaar. Ik overleg met de vrouw (want haar motor) wat ze zelf wilt. Waarschijnlijk is enkel xenon dimlicht prima zat dit ivm grote heldere lichtopbrengst. Ook de 2 kleine stadslichtjes worden dezelfde kleur te weten 6000k als de xenon. Het geheel zal er van opknappen.
Bedankt voor het meedenken :t
 
Hi allemaal, ik heb sinds kort een prachtige Daytona uit 2006 met 12.000km gekocht in graphite grey. Ik heb hem gekocht om wat meer op het circuit te rijden en voor langere tochten, iets wat om mijn DRZ-400sm (die ik er voor nu nog even naast houd) niet zo lekker gaat. Tot nu toe hartstikke leuk ding, heeft wel een tijd stilgestaan dus ben nu bezig met alle vloeistoffen vervangen.

Verder vind ik hem toch wel redelijk stil met de standaard uitlaat, is er toevallig iemand met een mooie slip-on die die weg wil doen? Het liefst met E-keur of DB- killer.
 
Ik heb nog een Bodis liggen: https://www.bodis-exhaust.com/ckeditor/plugins/doksoft_uploader/userfiles/12_004.jpg
Incl. bevestigingsset.




Hi allemaal, ik heb sinds kort een prachtige Daytona uit 2006 met 12.000km gekocht in graphite grey. Ik heb hem gekocht om wat meer op het circuit te rijden en voor langere tochten, iets wat om mijn DRZ-400sm (die ik er voor nu nog even naast houd) niet zo lekker gaat. Tot nu toe hartstikke leuk ding, heeft wel een tijd stilgestaan dus ben nu bezig met alle vloeistoffen vervangen.

Verder vind ik hem toch wel redelijk stil met de standaard uitlaat, is er toevallig iemand met een mooie slip-on die die weg wil doen? Het liefst met E-keur of DB- killer.
 
Ik heb nog een originele triumph daytona 675 TOR demper,ik denk,geen E keur

full
 
Thanks voor de reacties. Die TOR uitlaat valt helaas af ben ik bang, hij moet ook op Zandvoort geaccepteerd worden en zonder DB killer gaat dat niet lukken denk ik.
 
goedemorgen,

na dik 87.000km zitten mijn voorste remschijven op het minimum van 3,5mm nu zijn de originele schijven nogal aan de prijs. als er geen goed alternatief is geen probleem. maar misschien dat iemand hier een GOED en goedkoper alternatief heeft.

alvast bedankt.
 
Beste 675 eigenaren!

Ik heb onlangs zitten oriënteren voor de aanschaf van een nieuwe motor. Ik had een aantal potentiele modellen op het oog waarvan er 2 uitsprongen en dit waren een ZX6R en de 675.

Aangezien ik de 675 alleen maar als occasion in het noorden van het land tegen kwam, en ik het toch een drempel vond om half NL door te rijden om even een motor te bezichtigen, viel mijn oog dan toch maar op een ZX6R die relatief in de buurt stond en die er verder spik en span bijstond.

Zo'n ZX6R is een gave machine, maar toch blijft die 675 kriebelen. Zeker nadat ik wat aan het sleutelen geraakt ben aan die ZX6R, en ik moet zeggen dat is een regelrechte ramp op dat ding. Om bij de accu te komen moet zowat de hele bovenkant er af geschroefd worden :?

Ik vroeg me dus eigenlijk af hoe zo'n 675 in het onderhoud is, zijn de "normale" onderdelen hier wel nog een beetje schappelijk te benaderen? O-)
 
de accu is geen probleem,onder het sleutel bediende zadel.
Maar welke onderdelen bedoel je nog meer?
 
de accu is geen probleem,onder het sleutel bediende zadel.
Maar welke onderdelen bedoel je nog meer?

Kijk, dat is al een stuk praktischer! 8-)
Richtingaanwijzers zal ook geen probleem zijn, aangezien deze bij de 675 buiten de kuip zitten toch? Bij de ZX6R moet ik zowat de hele onderkant/zijkant loshalen om wat lampjes te verwisselen :/

Maar hoe zit het verder met de lucht- en oliefilter? Of met het motorblok deksel voor het stellen van de kleppen?
 
Kijk, dat is al een stuk praktischer! 8-)
Richtingaanwijzers zal ook geen probleem zijn, aangezien deze bij de 675 buiten de kuip zitten toch? Bij de ZX6R moet ik zowat de hele onderkant/zijkant loshalen om wat lampjes te verwisselen :/

Maar hoe zit het verder met de lucht- en oliefilter? Of met het motorblok deksel voor het stellen van de kleppen?

Al wat lastiger,tank lichten is een zorgvuldig werkje (benzineslangen zijn te kort)

RAW en olie filter idd geen probleem
 
Laatst bewerkt:
Al wat lastiger,tank lichten is een zorgvuldig werkje (benzineslangen zijn te kort)

RAW en olie filter idd geen probleem

Maar dat benzineslang probleempje is neem ik wel te vervangen door langere slangen neem ik aan? :)

Annyway, dat klinkt allemaal nog wel standaard zoals ik dat gewend was bij de oudere motoren.

Denk dat ik gewoon ga kijken voor een leuke 675 8-)
Want ben dat gepruts bij die ZX6R nu al een beetje beu, en het lijkt zo te zijn dat dit bij alle moderne jappen wel zo is :(
 
Moet zeggen dat alles wel erg krap gebouwd zit onder de tank. Veel verwijderen alvorens het kleppendeksel te kunnen lichten.
De triumph is echt een knap licht fietsje welke goed betrouwbaar is,op die exup klep na dan. Accu is wel onderbemeten naar mijn idee, geen lekspanning en toch word het na 3 weken stilstand al erg spannend om te starten. Ook een nieuwe accu geeft geen verbetering. Maar zo 'n Kawa kan echt niet tippen aan de 675 :t
 
Moet zeggen dat alles wel erg krap gebouwd zit onder de tank. Veel verwijderen alvorens het kleppendeksel te kunnen lichten.
De triumph is echt een knap licht fietsje welke goed betrouwbaar is,op die exup klep na dan. Accu is wel onderbemeten naar mijn idee, geen lekspanning en toch word het na 3 weken stilstand al erg spannend om te starten. Ook een nieuwe accu geeft geen verbetering. Maar zo 'n Kawa kan echt niet tippen aan de 675 :t

Zit het alarm er bij jou nog in?
 
Wat is trouwens ongeveer het verbruik van zo'n 675 (2007-2008 model) bij "normaal" gebruik? :)
 
neen het alarm zit er niet meer in , deze heb ik al een tijd geleden verwijderd om dit probleem uit te kunnen sluiten.
Actieradius bij onze 675 is 220km.
 
neen het alarm zit er niet meer in , deze heb ik al een tijd geleden verwijderd om dit probleem uit te kunnen sluiten.
Actieradius bij onze 675 is 220km.

Maak er een racer van :P ,ik heb er geen last meer van :t :+
Zit wel een litium accu in,bij kou start ie niet :+
Maar niet getreurd ,we hangen er dan een startaccu aan *D
Lopen zal ie,het kreng O-)
full
 
Laatst bewerkt:
ja dit is tot reserve,

Sluiten jullie die accu laders of optimate laders direct aan op niet losgekoppelde polen, of halen jullie altijd een pool los tijdens het laden?

Ik heb er een handig beugeltje/mod voor gemaakt om de minpool makkelijk los te gooien[dopje losdraaien en lader eraan.
Maar hebben jullie dit ook na 2/3 weken stilstand dat het al lastig word om te starten?
Mijn vtr heeft meen ik een 12 of 14Ah accu, die 675 heeft geloof ik 6/7Ah. Das de helft heej :X
Nu is het uiteraard ook wat zwaarder om een 2 pitter rond te gooien..

Tevens heb ik dit weekend weer extra carbon toegevoegd aan de triumph.
Triumph Carbon Fiber Daytona 675 Infill Tank Panels Fits 675 2006 2009
De vrouw is er blij mee, en het smoelt erg goed.
Best verslavend dat spul :9

@downsider,
Mooie blokdeksel covers, en waarom zit die zijstandaard er nog onder... das weer extra gewicht/ 0.02 sec langzamer per ronde _O-
 
Laatst bewerkt:
ja dit is tot reserve,

Sluiten jullie die accu laders of optimate laders direct aan op niet losgekoppelde polen, of halen jullie altijd een pool los tijdens het laden?

Ik heb er een handig beugeltje/mod voor gemaakt om de minpool makkelijk los te gooien[dopje losdraaien en lader eraan.
Maar hebben jullie dit ook na 2/3 weken stilstand dat het al lastig word om te starten?
Mijn vtr heeft meen ik een 12 of 14Ah accu, die 675 heeft geloof ik 6/7Ah. Das de helft heej :X
Nu is het uiteraard ook wat zwaarder om een 2 pitter rond te gooien..

Tevens heb ik dit weekend weer extra carbon toegevoegd aan de triumph.
Triumph Carbon Fiber Daytona 675 Infill Tank Panels Fits 675 2006 2009
De vrouw is er blij mee, en het smoelt erg goed.
Best verslavend dat spul :9

@downsider,
Mooie blokdeksel covers, en waarom zit die zijstandaard er nog onder... das weer extra gewicht/ 0.02 sec langzamer per ronde _O-

Puur voor het gemak :)
Het is altijd zo'n gedoe,zelf lachwekkend, als ik anderen zie worstelen het hok weg te zetten na een sessie.
En omdat het bij vrij rijden niet verplicht is :t
Voor de rest is ie wel compleet gestript..
Wat de accu betreft ,die gaat er bij mij in het najaar uit en wordt in de bijkeuken gezet.
Lithium ontlaad bijna niet en anders doe ik deze af en toe wat druppelen
 
kijk eens op bs-motoparts heeft carbon valbescherming voor dacht € 77,- nieuw. geen aanpassingen aan kuip nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan