Daytona handvatverwarming

motormuisAn

MF'er
26 jan 2017
46
0
26
Utrecht
Momenteel niet zo nodig maar straks als de koude wind weer begint te waaien wel wenselijk, vandaar vast mijn vraag.

Mijn motor (XJ600 Div '91) is door vorige eigenaar voorzien van handvatverwarming. Ik heb hem nog nooit werkend gekregen ook al claimt de vorige eigenaar dat hij echt werkte toen hij er het laatst op reed.

De handvatverwarming is rechtstreeks aangesloten op de accu (rood en zwart met zo'n rondje om de schroef van de pool - makes sense?)

Waar kan ik de problemen zoeken? Het is er een van Daytona dus geen indicatielampje of hij stroom krijgt of waar het aan ligt... Volgens mij is er geen sprake van kabelbreuk (heb de kabels nagelopen). Wel veel vertakkingen in de buurt van de koplamp.

-O- technische noob, vandaar misschien een heel domme vraag. |(
 

sanscorp

MF veteraan
21 sep 2010
2.462
76
33
Almere
Nagelopen in de zin van doorgemeten? Kabelbreuk zie je namelijk vaak niet tenzij je x-ray ogen hebt en door de mantel kunt kijken?

Multimeter pakken of kopen (5-10 euro) en meten of er 12v op de twee draden staat. Zekering zal er ook wel tussen zitten. Direct op de accu is ook niet wenselijk (en al helemaal niet zonder zekering als dat het geval zou zijn).

"Veel vertakkingen" klinkt als prutswerk, is alles gesoldeerd en van een krimpkous voorzien?

P.s. zo'n rondje op de kabel is een kabeloogje :)
 
Laatst bewerkt:

ErTachtig

Die hard MF'er
8 jun 2011
612
0
Rechtstreeks aangesloten op de accu?

Geen zekering ertussen? Geen schakelaar?

En wat sanscorp zegt ...
 

motormuisAn

MF'er
26 jan 2017
46
0
26
Utrecht
Ja ik snap de reacties - als in wat ze zeggen - maar snap de ballen van hoe ik het zelf moet doen 😋 Dus ik gebruik de info om slim te lijken bij iemand die er wel verstand van heeft 😇
 

sanscorp

MF veteraan
21 sep 2010
2.462
76
33
Almere
Denk het wel.
Zelfkennis heet zoiets.
En als je het niet leuk vind en dus geen hobby is dan kan je beter iemand laten kijken die het wel kent