Daytona temperatuur meter

T-Power

Die hard MF'er
19 jun 2004
870
0
Van mijn digitale olietemperatuurmeter (merk: Daytona) is de sensor defect.

Ik wilde de originele sensor (M14 bout) bevestigen op een olieleiding van het dry sump smeersysteem ipv op de plek van de aftapbout. ZO kan ik dan de kabel van de temperatuursensor "onzichtbaar" wegwerken. Hiervoor probeerde ik de dikker M14 af te vijlen tot een normaal formaat sensor. Hierbij is de sensor dus beschadigd. Na het uit elkaar peuteren van de sensor en de plaatjes bekijken in een elektronika boek (conrad) leek deze op een type van PT.

Nu heb ik een PT100 en een PT 1000 geprobeerd. Maar geen resultaat.

Heeft iemand goeie tips om erachter te komen wat voor type sensor erop moet?
 
Van mijn digitale olietemperatuurmeter (merk: Daytona) is de sensor defect.

Ik wilde de originele sensor (M14 bout) bevestigen op een olieleiding van het dry sump smeersysteem ipv op de plek van de aftapbout. ZO kan ik dan de kabel van de temperatuursensor "onzichtbaar" wegwerken. Hiervoor probeerde ik de dikker M14 af te vijlen tot een normaal formaat sensor. Hierbij is de sensor dus beschadigd. Na het uit elkaar peuteren van de sensor en de plaatjes bekijken in een elektronika boek (conrad) leek deze op een type van PT.

Nu heb ik een PT100 en een PT 1000 geprobeerd. Maar geen resultaat.

Heeft iemand goeie tips om erachter te komen wat voor type sensor erop moet?
wat voor motor ?

gewoon informeren bij je dealer
 
Het is een TRX maar dat maakt voor de temperatuur meter niks uit. Het is een acessoire van het merk Daytona die je aansluit op 12v en mbv van dubbelzijdig tape op bijv de kroonplaat of binnenkant kuip plakt.

De standaard sensor hoort in de plaats te komen van de olie aftap bout maar met een motor waarvan het blok helemaal vrij in het zicht hangt kun je het draadje niet goed wegwerken. Vandaar dat ik de sensor op de olieleiding (is een drysump systeem met de olietank achter de cilinders) naar de olietank wil bevestigen. De standaard M14? bout heb ik afgevijld (poging tot) waardoor de sensor beschadigd is.

Nu kan ik wel een nieuwe daytona sensor kopen maar dan zit ik met hetzelfde probleem.

De dealer kan ook niet helpen die weet alleen de standaart artikelnummers. Bij de leverancier waar ik destijds de meter had gekocht wist me ook niet te vertellen wat voor type sensor het is (PT,NTC,KTY....)

Groeten
 
Van mijn digitale olietemperatuurmeter (merk: Daytona) is de sensor defect.

Ik wilde de originele sensor (M14 bout) bevestigen op een olieleiding van het dry sump smeersysteem ipv op de plek van de aftapbout. ZO kan ik dan de kabel van de temperatuursensor "onzichtbaar" wegwerken. Hiervoor probeerde ik de dikker M14 af te vijlen tot een normaal formaat sensor. Hierbij is de sensor dus beschadigd. Na het uit elkaar peuteren van de sensor en de plaatjes bekijken in een elektronika boek (conrad) leek deze op een type van PT.

Nu heb ik een PT100 en een PT 1000 geprobeerd. Maar geen resultaat.

Heeft iemand goeie tips om erachter te komen wat voor type sensor erop moet?

Hallo,
Ik heb zelf van Daytona een watertemp. meter op mijn Voxan Caferacer gemonteerd en weet dat HOP Motorsport (www.hopmotorsport.nl) losse sensoren levert.
Succes.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan