DB killer afzagen???

bokko85

MF'er
6 feb 2008
76
0
Hedel
Ik heb een superpole uitlaat met DB-killer. Zonder DB-killer is het geweldig om te horen maar vind ik het net iets te aso om ermee te rijden. Met DB-killer is het NET iets te weinig.
Is het te doen om de killer een stukje af te zagen? en zo ja, wat scheeld het in geluid?

Graag reactie.
 
Gewoon plakjes eraf zagen totdat het wel klinkt.

En zaag je teveel af dan koop een nieuwe.
 
Laatst bewerkt:
Dat is toch logisch, lijkt me. Hoe korter de db-kiler des te harder het geluid
 
Had hetzelfde probleem als jij. Ik heb mijn DB killer aan de rechterkant afgezaagd, mede ook omdat door zo'n killer je pijp nog wel eens wil verkleuren. (door hitte)

edit:
je kan je pijp ook aan de achterkant verkorten, maar dat haalt bijzonder weinig uit.
gaatjes boren in de "schelp" hielp wat meer, maar dat was toch nét niet voldoende ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een superpole uitlaat met DB-killer. Zonder DB-killer is het geweldig om te horen maar vind ik het net iets te aso om ermee te rijden. Met DB-killer is het NET iets te weinig.
Is het te doen om de killer een stukje af te zagen? en zo ja, wat scheeld het in geluid?

Graag reactie.
Wel zonde als je dat doet, kun je dus niet meer op circuit rijden en in t buitenland, geen Ekeur. Teveel herrie :Y
 
ok, tis allemaal vrij helder.
En tjah, dan ben ik maar een db moordenaar :P haha! als daar het geluid mooier van wordt ben ik blij!!!

Als je nog wat kwijt wilt hierover, hoor ik het graag!!!!
 
maargoed, je zegt wel, ik heb er geen ervaring mee maar het lijkt me logisch......
dat was ook mijn gedachten maar ik wil gewoon even van iemand weten (die dat al eens heeft gedaan) of dat ook echt werkt....
 
klinkt wel logisch , stukje eraf, testen
niet goed, meer eraf..

korter is meer geluid .... mijn viper (geen ekeur etc) had ik zo'n 20cm ingekort (30 ipv 50) en dat werd me een bak herrie.....

Dus stukje bij beetje... moet goed komen
 
enigste waarom een db killer het geluid "killt" is omdat er een boogje in zit, met andere woorden het geluid kan niet in een directe lijn de demper verlaten maar moet eerst door dat schuine boogje heen zodoende dat er minder Db's uitkomen.

als je alleen al dat uiteinde van dat boogje eraf haalt zodat het in principe weer een rechte lijn is dan moet dat voldoende zijn.

je geluid wordt er wel scherper door als een pijp met helemaal GEEN db killer.... waaraan ik de voorkeur geef.

Db killers -O- :N
 
enigste waarom een db killer het geluid "killt" is omdat er een boogje in zit, met andere woorden het geluid kan niet in een directe lijn de demper verlaten maar moet eerst door dat schuine boogje heen zodoende dat er minder Db's uitkomen.

als je alleen al dat uiteinde van dat boogje eraf haalt zodat het in principe weer een rechte lijn is dan moet dat voldoende zijn.

je geluid wordt er wel scherper door als een pijp met helemaal GEEN db killer.... waaraan ik de voorkeur geef.

Db killers -O- :N

Gewoon eruit en knallen!!
Db-killers :r :r
 
let wel, als je gepakt word, krijg je 20 jaar voorwaardelijk en 10 jaar rijontzegging


Meen je dat??????? 20 jaar voorwaardelijk en 10 jaar rijontzegging :S:S. ga ik toch eens ff opzoeken!! haha.
Zoveel herrie te veel is het nou ook weer niet! kep al eens zonder die killer gereden en dat was echt n aso geluid.... nu rij ik met db killer en vind ik t net te zacht. (tis niet super hard ofzo). Ik wil het nu gewoon een KLEIN beetje harder hebben... maargoed haha..

Bedankt wederom voor alle tips :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan