DB killer knutselen

Zeeuwse Klei

MF veteraan
28 mei 2004
4.691
1
Pearehat
Ik was mijn originele fluisterpijpje op mijn soes (DR 650 R) een beetje beu en wilde iets met een wat mooier geluidje.... Heb ik nog ergens een leuk carbon knalpotje gevonden voor niet al te veel, met een stoer geluidje :P , is alleen het probleem dat mijn omgeving het niet zo een mooi geluidje vind als ik (en het kosste mij maar 10 minuten om daar achter te komen O-) ) Dus nu ben ik op zoek naar een manier om zelf een DB killertje te knutselen (het moet goedkoop blijven hè)om de omgeving hier een beetje te vriend te houden
Iemand een goed idee of een bouwplannetje??
 
tja, suggesties genoeg,
maarre hoe ziet je demper er uit?
is tie demontabel????
zit er al dempingswol in?
heeft hij resonantiekamers?
is het een open pijp?
moet de decibel-killer demontabel zijn?

Ik heb pas geleden samen met een vriend een open pijp op een oude XL "ge-Mc Gyver-d"
en omdat die achteraf toch wel wat TE veel blaaaap was hebben we die tot de helft haaks ingezaagt, en daar een rond staalplaatje ingelast waar we vooraf gaatjes in hadden geboort. Als je dit één of twee keer doet, evt met dempings wol ertussen, kom je al een heel eind.

andere oplossing is ervoor zorgen dat je uitlaatgassen niet naar achter, maar naar beneden worden geleid. de "turn-down-tip" die op vele crossers zit
Ik heb iemand gezien die dit zelf heeft gemaakt van een afgezaagt kniestukje voor verwarmingspijp..

voor meer oplossingen moet ik weten hoe alles eruit ziet...
fotootje misschien?

succes Redrider
 
Eigenlijk heel eenvoudig ('t was ook een goeiekoop pijpie) rechte geperforeerde pijp, met wol d'r omheen, carbon hulsje en das alles.
 
Euh, ie is splinternieuw :?
oh, dan had ikke dat verkeerd begrajpt...

het idee is dat als je uitlaatgassen recht naar buiten kunnen, dat de herrie ook recht naar buiten blaast.
probeer de uitlaatgassen (met schotjes ofzo) te "breken" zodat je turbulentie krijgt. zo legt het gas een langere weg af en heeft meer tijd om te dempen

denk ook nog eens na over de "turn down-tip"
op die manier wordt de herrie naar beneden geleidt, en "lijkt" het minder hard te klinken
 
Laatst bewerkt:
Zooo, nu eens kijken of ik de plaatjes er ook bij krijg. T'is dus gewoon een heel simpel pijpje...

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/131665/9fc83f2a0e068818b6938485b9daa1ac (knálpot2_0011.jpg)​
 
full

blaaaap :9
 
Whaha zoiets heb ik vroegah nog gemaakt van een KC (karvan cevitam of hoe je dan ook schrijft, die limonade siroop blikken) blik voor mijn gare MTX

Buis volgeboord met kleine gaten, superstrak staalwol eromheen wikkelen en in het KC blik vrotten, passend maken op de pijp en gaan.

En wat merk je dan? whahaha het dempt nagenoeg niet!
 
Maar ik vind het wel leuk staan zo....

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/131672/3495752c2549f4dfdbe1d5dfe63bf956 (Knálpot_0010.jpg)​
 
je moet een buisje zien te fiksen wat in die geperforeerde pijp past. Deze moet aan het einde naar beneden (richting geperforeerde buis) lopen, en een klein stukkie vrij houden, zodat er wel wat direct naar buiten kan.

hoe het zit met tegendruk en dat soort gein...geeeen ID, was toen ook niet nodig, MTX liep altijd wel
 
Terug
Bovenaan Onderaan