DB-killer vast in uitlaat, wat nu?

Boutjes

I'd like to speak to the manager!
8 mei 2006
8.839
29
Voor m'n motorvakantie o.a. in Duitsland heb ik in m'n Laser Hotcam een DB-killer gemonteerd, deze paste echt net aan en heb m met moeite erin gekregen. Nu weer terug in Nederland wil ik veel herrie maken, dus DB-killer er weer proberen uit te halen.

Proberen ja, want hij zit muurvast. Met tang en hamer eruit tikken werkt niet en k ben bang dat ik m'n uitlaat kapot scheur. Iemand nog tips of ideeen voor ik m naar de garage breng?

Alvast bedankt!
 
MAW, hij paste eigenlijk net niet ;)

Al geprobeert hem er uit te halen met warmgereden uitlaat ?

:Y Yup, het leuke is dan alleen dat de DB-killer bij het warm worden ook uitzet, dus klem komt te zitten *O*

Kan mn demper volgens mij niet demonteren, is uit een stuk geloof ik B|
 
Je pakt een stuk staal (bijv voor het verstevigen van beton) en je buigt deze in dezelfde vorm als op de tekening.(bankschroef werkt het beste)
Dan steek je een kant in de uitlaat en dan haak je hem achter de db-killer.
Je spuit een beetje kruipolie in de naad en dan sla je met een hamer tegen de andere kant van het staal en dan heb je hem er zo uit.
Werkt bij mij in ieder geval altijd.

Succes ermee *O*

full
 
Mijn killer zit ook altijd goed vast, moet er zelfs met een rubber hamer in. Ook een Hotcam. Ik haal hem er altijd uit met een tang met een platte bek. En dan een beetje wrikken. Pak de killer een keer onder en een keer boven om de beurt.

Laat je de tang op één plek zitten trek je de dB-killer schuin en krijg je hem er niet uit. Dus om en om wat trekken.

En een tip voor de volgende keer doe er wat kopervet aan dan komt hij er makkelijker uit.
 
Mijn killer zit ook altijd goed vast, moet er zelfs met een rubber hamer in. Ook een Hotcam. Ik haal hem er altijd uit met een tang met een platte bek. En dan een beetje wrikken. Pak de killer een keer onder en een keer boven om de beurt.

Laat je de tang op één plek zitten trek je de dB-killer schuin en krijg je hem er niet uit. Dus om en om wat trekken.

En een tip voor de volgende keer doe er wat kopervet aan dan komt hij er makkelijker uit.

Klinkt heel bekend, voor ik met de rubbere hamer beogn te tikken kon ik m door boven en onder wrikken (schuin trekken) er nog wel in en uit krijgen. Nu is het echter zo dat er absoluut geen beweging meer in zit.

Zat zelf al een beetje te denken aan buitenkant met fohn warm maken en binnenkant met ijs koelen om m eruit te krijgen
:?
 
Laatste x zat ie bij mij ook muurvast :X

Overvloedig ingespoten met WD40 ( ja hoor, weer die WD40 *O* )
En dan trekken en wrikken maar met een grote tang :+

Maar heb best een aantal leuke optie's voorbij zien komen :Y

Die met die haak b.v.
Of idd demper eraf halen en bezemsteel erin. Indien mogelijk :+

Had de db-killer laatste keer er dus ook met een houten hamer ingemept :X
Was een beetje laat om het netjes te doen ;)

Normaal pak ik ff een heel fijne korrel schuurpapiertje en schuur de killer en de binnenkant van de demper ff. Na twee weken moeiteloos eruit te halen :Y
 
Appel d'r in drukken en misschien ook nog een aardappel en dan vol gas.
1. Je hebt onwijs veel lol aan dat rondvliegend fruit en groente.
2. Mischien komt je killer ook nog mee.
 
IS wel een hotcam kwaaltje geloof ik... Beginner heeft dat ook gehad met zijn DB-killer in zijn Hotcam. Ding helemaal aan gort getrokken om 'm eruit te krijgen. Kreeg wel eenn nieuwe opgestuurd van Laser, alleen heeft die weer hetzelfde... |(
 
ik ken het probleem doe het zelf met een dikke platte schroevendraaier zet hem tussen de rand van de killer en de demper en dan een paar tikken erop rond om draaien en tikken geven omdat die killet schijn naar buiten loopt wrik je hem alsware los en het laatste stukje lukt dan heel makkelijk met de tang
succes ermee
 
Las in een ander topic: (bewerkt naar eiegen gekte)

Rijden, Rijden, Rijden
Lekker hoog in de RPM
Dodemansknop op uit totdat ie oooooooooooommpphhhh doet.
Dodemansknop weer op aan.
Harde Knal
:^
Terugrijden om resten van DB killer van alfalt te plukken...
Leuk op drukke weg met veel koekblikken en Bejaarden in Scootmobielen :X
 
Ik kon die van mij (yoshimura) er ook niet makkelijk uitkrijgen.
Na veel wrikken met een tangetje en een doekje (om schade te beperken) kregen we hem er pas uit.

Dat met die haak doen ze bij motorzaken ook volgens mij, altans dat is wat ik gehoord heb.
Dus ik wil me zelf ook nog wel zoiets in elkaar prutsen.

verder is het volgens mij belangrijk dat je je geduld bewaard als je je DB-killer eruit haalt en rustig aan te werk gaat om schade te voorkomen, dan zul je zien dat de aanhouder uiteindelijk wint.
 
Las in een ander topic: (bewerkt naar eiegen gekte)

Rijden, Rijden, Rijden
Lekker hoog in de RPM
Dodemansknop op uit totdat ie oooooooooooommpphhhh doet.
Dodemansknop weer op aan.
Harde Knal
:^
Terugrijden om resten van DB killer van alfalt te plukken...
Leuk op drukke weg met veel koekblikken en Bejaarden in Scootmobielen :X

incl de resten van je uitlaatkleppen :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan