DB-killer verwijderen bij akrapovic demper 2021

RomekvdP

Rookie
21 feb 2021
1
0
Hallo allemaal,
Ik heb een Kawasaki z900 uit 2021 en vroeg me af of ik de db-killer kon verwijderen van mijn akrapovic demper. Iemand die hier toevallig ervaring mee heeft?
Ik hoor graag van jullie!

Mvg Romek vd Put!
 
Met grof geweld eruit jassen, niet vergeten bij het passeren van fietsers, scholen en volle terrasjes de koppeling in te knijpen en het gas vol open te zetten. Wel uit kijken voor de blauwe vrienden die zijn er niet zo'n fan van.:+
 
Gezien de toename ven het aantal auto’s dat tegenwoordig standaard backfired bij terugschakelen, zou je als motorrijder bijna ook geneigd zijn om meer geluid te produceren…
 
Willem heeft gelijk :+

De Dbkillers zitten tegenwoordig vaak gelast. Als je zo'n carbon uiteinde aan de demper hebt zitten dan zal je die waarschijnlijk moeten losmaken (popnagels boren) en dan kan je die demonteren, en zie je een puntlas zitten waar de dbkiller mee vast zit. Soms wil het nog een schroef/bout zijn die gelast is.
 
DB-killers kunnen uiteraard verwijderd worden bij een 2021 model demper, hoe dit precies moet weet ik niet. Weet wel dat de kans op forse beschadiging van je demper aanwezig is als je niet weet wat je doet. Laat het door een ervaren persoon doen of rij gewoon lekker met killers.
Heerlijk om vlotjes te kunnen rijden zonder boze omstanders op de dijken. Met killers krijg je geen middelvingers en ben je simpelweg geen asociale motorrijder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan