DB-killer verwijderen ??

crizzle

MF veteraan
21 mrt 2007
1.407
0
Zoetermeer/Heerenveen
Ik heb vandaag via via een nieuwe Laser Hotcam gekocht.
Nou zit er alleen een DB-killer in , vind ik niet erg zolang deze er ook weer uit kan :Y.

Inplaats van met een moertje zit deze vast met een popnagel ( heet dat zo ?? ) :?
Mijn vraag is dus ? kan deze DB-killer er uberhaupt wel uit ? .. of moet ik dan gewoon die popnagel ( heet dat zo ?? :+ ) eruit slopen ?

:W
 
is waarschijnlijk een puntlas, deze is zo vastgezet voor de E-keur. puntlasje uitboeren en bij herbevestiging met een boutje daar je killer weer mee vastzetten.

Technisch gezien heb je geen E-keurdemper meer, maar na (her)montage zit je wel weer aan de geteste db's.

( als je dempermateriaal niet verdwenen is.)
 
Uitboren en als je de de db killer er weer in wilt moet je een nieuwe revet gebruiken.

is waarschijnlijk een puntlas, deze is zo vastgezet voor de E-keur. puntlasje uitboeren en bij herbevestiging met een boutje daar je killer weer mee vastzetten.

Technisch gezien heb je geen E-keurdemper meer, maar na (her)montage zit je wel weer aan de geteste db's.

( als je dempermateriaal niet verdwenen is.)

Dank je wel wel voor de antwoorden :Y

Kan ik dat zelf .. dat uitboren ?? zo moeilijk lijkt dat me namelijk niet hahaha
 
is een popnagel inderdaad. Heb hetzelfde gedaan. Uitgeboord en daarna met veel pijn en moeite de db killer verwijderd. Zat ontzettend vast, veel inspuiten met WD40 en met een lange stok vanaf de de andere kant eruit getikt.

Zet hem nu vast (als ik in het buitenland rij) met een schroefje

Succes
 
is een popnagel inderdaad. Heb hetzelfde gedaan. Uitgeboord en daarna met veel pijn en moeite de db killer verwijderd. Zat ontzettend vast, veel inspuiten met WD40 en met een lange stok vanaf de de andere kant eruit getikt.

Zet hem nu vast (als ik in het buitenland rij) met een schroefje

Succes

Bedankt .. zal hem dan eerst wel even eraf schroeven voordat ik er iets aan ga doen :Y
 
is een popnagel inderdaad. Heb hetzelfde gedaan. Uitgeboord en daarna met veel pijn en moeite de db killer verwijderd. Zat ontzettend vast, veel inspuiten met WD40 en met een lange stok vanaf de de andere kant eruit getikt.

Zet hem nu vast (als ik in het buitenland rij) met een schroefje

Succes

een griptang op het einde van de killer en dan met de hamer op de griptang slaan om de killer te verwijderen..... scheelt je demontagewerk ( en het daarna eventueel lekken van de demper op de aansluiting)
 
een griptang op het einde van de killer en dan met de hamer op de griptang slaan om de killer te verwijderen..... scheelt je demontagewerk ( en het daarna eventueel lekken van de demper op de aansluiting)

Eindelijk is de DB-killer eruit .. eerst popnagel eruit geboord ( voor iemand die zoiets nog nooit gedaan had ging het erg makkelijk :Y )
Helaas kreeg ik met geen enkel hulpmiddel die klote DB-killer eruit :( , en helaas heb ik geen griptang dus ging ik maar ff naar de plaatselijke motorwinkel en die hadden hem er binnen 10 sec uit ! *O*
 
Je hebt deze nodig:
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan