DB killer wie kent deze

mightys

MF'er
9 nov 2007
100
5
Oosterhout (Noord Brabant)
Zag deze dB killer op het net.
Wie heeft hem wel eens geprobeerd en werkt het of is het rommel..
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220409-174033~2.png
    Screenshot_20220409-174033~2.png
    102 KB · Weergaven: 62
Is meer een kat als db killer.
Maar dempen zal hij wel.
Kijk uit de je bochten niet wit heet worden als ze hun hitte niet kwijt kunnen.

Dat is een katalysator
Katalysator is volgens mij ander soort gaasstructuur.

Ik ken dit soort wel van mijn werk, in de industrie vaak gebruikt als vlamdover.
Of het ook geluid dempt, geen idee.
corrugated-flat-flame-arrestor-element.jpg
 
Dit is wel degelijk een DB-killer. Hoe dan ook, kom dit onderdeel alleen op AliExpress tegen. Zou niet adviseren dat soort onderdelen in je motor te stoppen. Als je je motoruitlaat stiller wilt maken, praat dan eens met een uitlaatspecialist zoals PMP performance of GB Customs. Zij kunnen bijvoorbeeld je huidige DB-killer aanpassen.
 
Aan de vorm is natuurlijk niet te zien of het een kat is.
gaat om het spul wat er opgedampt zit.
was dat niet platina?
zit er waarschijnlijk niet op bij de Ali uitvoering.
 
Dit is wel degelijk een DB-killer. Hoe dan ook, kom dit onderdeel alleen op AliExpress tegen. Zou niet adviseren dat soort onderdelen in je motor te stoppen. Als je je motoruitlaat stiller wilt maken, praat dan eens met een uitlaatspecialist zoals PMP performance of GB Customs. Zij kunnen bijvoorbeeld je huidige DB-killer aanpassen.
23FAE0CA-C75A-4C2E-AF44-E59BD55D3A89.jpeg
 
Dit is wel degelijk een DB-killer. Hoe dan ook, kom dit onderdeel alleen op AliExpress tegen. Zou niet adviseren dat soort onderdelen in je motor te stoppen. Als je je motoruitlaat stiller wilt maken, praat dan eens met een uitlaatspecialist zoals PMP performance of GB Customs. Zij kunnen bijvoorbeeld je huidige DB-killer aanpassen.
waarom niet ? het is toch het proberen waard ?
 
waarom niet ? het is toch het proberen waard ?
Zo leer je ervan, en later over meepraten op flora’s…….:+

en tegenwoordig vind ik het ‘best’ mijn beide machines rijden goed en daar blijf ik er verder vanaf, behalve kettingspannen/smeren en schoonmaken.

Moderne motoren zijn dermate ingewikkeld dat je specialistische apparatuur voor de afstelling nodig hebt. Vroeger had ik een verstelbare sproeier op de brommer…_O-….stuk eenvoudiger.
 
Dat is een ander product en het verschil maakt inderdaad het materiaal van het 'gaas'. Vind overigens niet echt wat bijdragen aan het onderwerp.

waarom niet ? het is toch het proberen waard ?
Omdat dat onderdelen zijn die met het motormanagement rommelen. Met moderne motoren (uitgerekend een BMW waar OP op stuurt) kun je dan storingen verwachten. Mocht jij het zelf graag willen doen met jouw motor, veel plezier, zelfde geldt voor OP, ik raad het je hoe dan ook af.
 
De een brengt graag z.n motor naar een bedrijf een ander prutst wat aan
Doe mij maar de prutsers.altijd eerst zelf proberen.
Wegbrengen kan altijd nog.
En dat motormagnement raakt niet zo snel over z.n toeren.
Zou wat wezen.
Er vliegt een strontvlieg je inlaatsnorkel in.
Hoef je echt niet meteen de anwb te bellen.
Of routedebiel.
 

Bij deze de basis dan. (Natuurlijk onderstaande tekst niet zelf verzonnen.)

De drie basistypes uitlaatdempers op een rij: hoe gaat de geluidsdemping in z’n werk?

"ABSORBTIEDEMPING
De absorbtiedemper is het type uitlaatdemper dat onder motorrijders wellicht het meest bekend is. Dit doordat sportuitlaten vrijwel altijd gebruik maken van dit principe. Waarom? Omdat deze manier van dempen weinig tegendruk veroorzaakt, en de stroom van uitlaatgassen hierdoor zo min mogelijk wordt beperkt. In deze absorbtiedemper stroomt het uitlaatgas op hoge snelheid door een geperforeerde buis. Deze is niet enkel geperforeerd zodat het uitlaatgas doorgang vindt naar het dempingsmateriaal buiten de buis, maar ook omdat het de bedoeling is dat er veel wervelingen worden veroorzaakt. Deze wervelingen heffen bepaalde hoge frequenties op, waarmee een groot gedeelte van het geluid reeds wordt gedempt. Dáárna belanden de geluidsgolven in het dempingmateriaal, dat het geluid absorbeert en niet terugkaatst. Hierdoor verliest de hoofdgeluidsgolf in de hoofdpijp nog meer druk- en geluidsintensiteit.


REFLECTIEDEMPING
De meest simpele vorm van demping vindt echter plaats door het uitlaatgas in een pijp in een grotere kamer te leiden. Hierdoor verliezen de drukgolven snelheid en worden bepaalde, vooral lage, frequenties gedempt. Bovendien kaatsen de geluidsgolven in zo’n kamer heen en weer, waardoor de golven botsen en er ook demping optreedt. Dit noemen we reflectiedemping. Vergelijk het maar met een klein kamertje waarin je flink staat te schreeuwen. Welke frequenties zo’n kamer dempt, is afhankelijk van de afmetingen van zo’n kamer. Door een aantal kamers met verschillende afmetingen achter elkaar te zetten, kun je dus een groot aantal frequenties dempen.


RESONANTIEDEMPING
De resonantiedemper is een variant op de reflectiedemper. Hierin zie je ook duidelijk de kamers terug, die bepaalde frequenties elimineren. Tussen de kamers zie je pijpjes met verschillende lengte, die op hun beurt weer resterende frequenties onder handen nemen. Dit is dus, heel kort door de bocht, een reflectiedemper met toevoeging van buisjes. Het is bepaald geen gewilde demper, omdat ‘ie complexer en zwaarder is dan de reflectie- en absorbtiedemper. Echter, door de meerdere kamers en diverse interne pijplengten is het frequentiebereik dusdanig breed dat de demping uiteindelijk erg effectief is. Hierdoor is het de stilste demper, en daarom vaak een noodzakelijk kwaad om aan de nodige regelgeving te voldoen."


Er zijn meerdere varianten/combinaties maar dit is de basis.

OS.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een ander product en het verschil maakt inderdaad het materiaal van het 'gaas'. Vind overigens niet echt wat bijdragen aan het onderwerp.
Sowieso, dat dit een db killer genoemd word is al bezijden het onderwerp want een aardappel met een gat neemt net zoveel db weg.
Omdat dat onderdelen zijn die met het motormanagement rommelen. Met moderne motoren (uitgerekend een BMW waar OP op stuurt) kun je dan storingen verwachten. Mocht jij het zelf graag willen doen met jouw motor, veel plezier, zelfde geldt voor OP, ik raad het je hoe dan ook af.
Er zijn gewoon veel betere ontwerpen qua db killers. Het voordeel van een wat modernere motor is dat je een PC of een RapidBike van meerdere mappings kunt voorzien en met een knopje op het stuur mapje met/zonder db killer kunt kiezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan