Db-Killer

M-T-C-82

Die hard MF'er
16 feb 2011
257
0
Even een vraag, ik rij een ZX6r uit 2005. Gister maar eens de Db-Killer uit mijn MIVV carbon uitlaat gehaald. Ben gelijk gaan rijden. Het geluid is helemaal super ( alleen nog oordopjes halen ) maar ik merkte vooral dat de motor onrustig liep en vooral bij stationair draaien voor het stoplicht. Heeft z'n db killer naast het tegenhouden van de herrie ( positief ) ook invloed op de motor zelf?
 
Laatst bewerkt:
Bij verandering uitlaat/luchtfilter etc is even op de bank zetten het beste. Het verwijderen van je db killer kan invloed hebben op het gedrag van je motor, maar ik zou zeggen minimaal.
 
Even een vraag, ik rij een ZX6r uit 2005. Gister maar eens de Db-Killer uit mijn MIVV carbon uitlaat gehaald. Ben gelijk gaan rijden. Het geluid is helemaal super ( alleen nog oordopjes halen ) maar ik merkte vooral dat de motor onrustig liep en vooral bij stationair draaien voor het stoplicht. Heeft z'n db killer naast het tegenhouden van de herrie ( positief ) ook invloed op de motor zelf?

Ja, het geeft tegendruk in het uitlaat kanaal. Dat kan positief zijn of negatieve invloed. Als je motor geen injectie heeft zou je andere sproeiers kunnen proberen. Maar begin met je carbs te syncen.

Overigens wat je nu doet is de demper uit je uitlaat halen en inje oorstoppen. Dat is een juiste keuze als je doel is om anderen te verblijden met het geluid van je motor maar zelf het liever niet hoord. (Geen oordeel alleen een constatering)

Je moet natuurlijk wel oordoppen dragen maar dan om te voorkomen dat je langzaam doof wordt van het windgeruis.
 
Je moet natuurlijk wel oordoppen dragen maar dan om te voorkomen dat je langzaam doof wordt van het windgeruis.

idd... Net weer een topic van mensen met een fluittoon 24/7 doorgespit.. Daar wil je niet tussen belanden :N

En je hoort vaak dat bij het verminderen van tegendruk (open uitlaat etc.) je stationair en lage toeren wat minder lekker lopen... Maar je hebt kans dat hij op zn top een pk'tje meer pakt... + het snelheidseffect door de extra herrie :9
 
hangt er vanaf waarop je motor is afgesteld. Mijne is afgesteld met db-killer eruit, en dan loopt ie dus ook het beste. Met db-killer erin merk je dat ie dat niet zo leuk vind. Andersom kan het ook.
 
bedankt voor de reacties. Duidelijk verhaal. DB zit er weer in vond het net even te qua geluid. Oordopjes moet ik nog halen, zo te horen best belangrijk zeg maar. ( bedankt voor de tip ) ben nog een beginnend motorrijder net de eerste 1500 km op de teller dus heb nog veel te leren.
De reden dat ik mijn db killer er uit had gehaald is dat het geluid bij de lage toeren lees onder de 8k nauwlijks aanwezig is. Doorboven is het puur genieten. Had dus gehoopt door het verwijderen van de db killer onder in de toeren meer geluid te krijgen. Dit krijg ik ook alleen is het net even te veel van het goede en zeker boven de 8k toeren is het oorverdovend.
 
Ik heb 1,5pk verschil tussen dB-killer en zonder dB-killer (van de 44pk op het achterwiel).
Ik rijd dus altijd zonder dB-killer en met oordoppen. Ook met oordoppen hoor ik duidelijk verschil tussen met en zonder killer, het geluid is veel mooier, dieper, donkerbruiner dan met de killer er in.

Overigens is het geluid zonder de killer er in nog altijd wel wat minder hard dan dat van de gemiddelde Harley.
 
Ik zou aanraden om eens te kijken bij oordopjes-kopen (sorry voor de reclame, maar ik heb er goede ervaringen mee en het is goedkoop)

Ik ben veelste bang om van die dure opmaat kwijt te raken of iets dus dit is een prima alternatief... koop een keer een paar verschillende setjes van 10 stuks ofzo.. kijk welke het lekkerste zitten en koop dan een doos van 200 stuks... kost geen drol. Ik heb ze altijd bij me in een doosje.. gebruik ze een paar keer, maar zelfs als je elke dag nieuwe neemt is het niet duur. En als er mensen achterop gaan. Als het druk is op mn werk, in de bioscoop.. heerlijk :)
 
Even een vraag, ik rij een ZX6r uit 2005. Gister maar eens de Db-Killer uit mijn MIVV carbon uitlaat gehaald. Ben gelijk gaan rijden. Het geluid is helemaal super ( alleen nog oordopjes halen ) maar ik merkte vooral dat de motor onrustig liep en vooral bij stationair draaien voor het stoplicht. Heeft z'n db killer naast het tegenhouden van de herrie ( positief ) ook invloed op de motor zelf?

Mits de motor daarop is afgesteld wel. Rij dezelfde motor als jij en heb zonder db-killer 120pk op achterwiel en met db-killer 117.
 
Ik zou aanraden om eens te kijken bij oordopjes-kopen (sorry voor de reclame, maar ik heb er goede ervaringen mee en het is goedkoop)

Ik ben veelste bang om van die dure opmaat kwijt te raken of iets dus dit is een prima alternatief... koop een keer een paar verschillende setjes van 10 stuks ofzo.. kijk welke het lekkerste zitten en koop dan een doos van 200 stuks... kost geen drol. Ik heb ze altijd bij me in een doosje.. gebruik ze een paar keer, maar zelfs als je elke dag nieuwe neemt is het niet duur. En als er mensen achterop gaan. Als het druk is op mn werk, in de bioscoop.. heerlijk :)

bedankt voor de tip, ga vanavond gelijk wat bestellen
 
Ik zou aanraden om eens te kijken bij oordopjes-kopen (sorry voor de reclame, maar ik heb er goede ervaringen mee en het is goedkoop)

Ik ben veelste bang om van die dure opmaat kwijt te raken of iets dus dit is een prima alternatief...

Prima alternatief? Je zal deze dopjes vervloeken als je op maat gemaakte hebt. En duur is dat helemaal niet, je kan er jaren mee doen. Daarnaast sluiten de doppen die ik op die site zie je gehoorgang volledig af, de op maat gemaakte doppen hebben filters, zodat je alles kan horen behalve windruis. Serieus, schaf eens een setje aan, als je ietsje meer betaalt (ik meen een tientje ofzo), dan krijg je een nieuw setje als je ze kwijt raakt.

Alleen die motosafe doppen op die site zijn aardig, maar echt.. maak ze op maat!

De zachte schuimdoppen op die site zijn mooi voor in bed als je in een luidruchtige omgeving slaapt en maar niet in slaap kan komen.
 
Laatst bewerkt:
Prima alternatief? Je zal deze dopjes vervloeken als je op maat gemaakte hebt. En duur is dat helemaal niet, je kan er jaren mee doen. Daarnaast sluiten de doppen die ik op die site zie je gehoorgang volledig af, de op maat gemaakte doppen hebben filters, zodat je alles kan horen behalve windruis. Serieus, schaf eens een setje aan, als je ietsje meer betaalt (ik meen een tientje ofzo), dan krijg je een nieuw setje als je ze kwijt raakt.

Alleen die motosafe doppen op die site zijn aardig, maar echt.. maak ze op maat!

De zachte schuimdoppen op die site zijn mooi voor in bed als je in een luidruchtige omgeving slaapt en maar niet in slaap kan komen.


Ik heb in totaal vijf setjes otoplastieken gehad. :') Ze hebben 3x een nieuwe afdruk genomen. Alle vijf de setjes bleven niet goed in mn oor zitten. |( Uiteindelijk ben ik voor een universele oorstiller gegaan. Van alpine voor 25 euro ofzo. Wat ben ik er blij mee. *O*
 
Dan ben je net de persoon met de 'vreemde' gehoorgangen. :P
Ik heb nu zo'n jaar of 8 hetzelfde setje, tijd dus voor een nieuwe set.
Maar mooi dat die universele dan wel blijven zitten! Bij dichte doppen heb ik een gevoel alsof ik droom / zweef en dat beinvloed wel het sturen op de motor.
 
Prima alternatief? Je zal deze dopjes vervloeken als je op maat gemaakte hebt. En duur is dat helemaal niet, je kan er jaren mee doen. Daarnaast sluiten de doppen die ik op die site zie je gehoorgang volledig af, de op maat gemaakte doppen hebben filters, zodat je alles kan horen behalve windruis. Serieus, schaf eens een setje aan, als je ietsje meer betaalt (ik meen een tientje ofzo), dan krijg je een nieuw setje als je ze kwijt raakt.

Alleen die motosafe doppen op die site zijn aardig, maar echt.. maak ze op maat!

De zachte schuimdoppen op die site zijn mooi voor in bed als je in een luidruchtige omgeving slaapt en maar niet in slaap kan komen.

Ik noem het ook bewust een alternatief...
Ik heb nooit opmaat oordoppen gehad en ik zie het nut van die filters niet zo in aangezien ik zo min mogelijk wil horen als ik doppen in heb. (Ik hoor auto's nog licht, maar ik rij voornamelijk met mijn ogen idd.) en in een gesprek doe ik zet uit :p
Daarnaast vindt ik het dus een behoorlijke investering in oordoppen waar je toch van veel mensen over hoort dat ze niet goed zitten, niet goed afsluiten, irritatie geven na lange ritten etc.
Misschien probeer ik het ooit nog eens maar zeker voor beginnende motorrijders is het een flinke investering van +/- €100 voor opmaat doppen.

Maar dit is allemaal offtopic, probeerde gewoon de TS te helpen om zijn oren te behouden :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan