DB killer

Danny R1

Die hard MF'er
19 apr 2006
482
36
Weert
omdat binnenkort de tt is en ik eigenlijk mijn uitlaat wou laten zitten vroeg ik me af of je zo maar een zelf gemaakte db killer in de uitlaat kan doen of is dit schadelijk voor het blok ( meer tegendruk?) schilt wel veel geluid namelijk.
 
Kun je gerust doen.

Er kan (merkbaar) verschil komen in prestaties, maar niet zodanig dat je blok direct in de soep loopt.
JE merkt het bij het proefritje al :)

En als je PC oid hebt, kun je eenvoudig het programma aanpassen.
 
Kun je gerust doen.

Er kan (merkbaar) verschil komen in prestaties, maar niet zodanig dat je blok direct in de soep loopt.
JE merkt het bij het proefritje al :)

En als je PC oid hebt, kun je eenvoudig het programma aanpassen.

ik moet wel totaal 520 km heen en terug rijden dus wel een redelijke afstand
 
Laatst bewerkt:
Killer erbij betekent hooguit ietsje rijker. Dat kan geen kwaad en levert alleen wat meer verbruik/minder vermogen op :)

Als de motor nooit opnieuw afgesteld is, is het zelfs mogelijk dat hij beter gaat lopen...
 
Laatst bewerkt:
zelf db killer maken gaat perfect, heb er zelf 1 voor mn leovince evo gemaakt en met de db killer erin is hij bijna stiller als orgineel (alleen boven de 10.000 begint ie wat te snerpen).

ik heb dikwandige (2mm) alu buis genomen van 35mm wat als hoofd doorlaat dient. heb hem zo`n 10cm instekend gemaakt en daarna een stukje van ong 5cm onder dezelfde hoek als de uitlaat aangelast. daaromheen maak je gewoon een vullende stevige ring (even uitdraaien op een draaibank) die als het ware je uitlaatmond verkeind.

en tjah merken doe je het wel een beetje, ongeveer hetzelfde als orgineel word het.

zoiets als dit krijg je:
imgres
 
Laatst bewerkt:
ik heb de diameter nu gelijk gemaakt als de orginele uitlaat. Maakt nu ongeveer evenveel geluid als de orginele uitlaat. Maakt het ook nog uit hoelang het "pijpje" van de db killer is of kan dit ook geen kwaad?
 
gewoon een cm of 15 de uitlaat in, mijne heb ik overigens zonder gaatjes gemaakt.

De gatmaat van de orginele uitlaat aanhouden is altijd goed
 
Laatst bewerkt:
Man wat een moeilijk gedoe altijd over DB killers en uitlaten
Rijd al vanaf 77 motor en kocht op alle motoren een vervangingsdemper of complete 4 in 1, en heb nog NOOIT een motor opnieuw af laten stellen, dus in totaal diverse honderdduidende kilometers gereden, en nooit schade gehad, nooit iets gemerkt van vermogen terugval of iets dergelijk, gewoon doen en weer knallen...
Ja natuurlijk kun je hem op de bank ideaal afstellen, maar dat kan ook met een standaard machine uit de fabriek, die krijg je ook beter als je alles optimaliseerd....
Mijn huidige Fazer 1000 gewoon de slijptol in de linkpijp en een Bos erop...
inmiddels al weer 50.000 km op de teller
En als we het cirquit op gaan krijgt ie ook echt op zijn donder hoor..

doe niet zo moeilijk
 
Man wat een moeilijk gedoe altijd over DB killers en uitlaten
Rijd al vanaf 77 motor en kocht op alle motoren een vervangingsdemper of complete 4 in 1, en heb nog NOOIT een motor opnieuw af laten stellen, dus in totaal diverse honderdduidende kilometers gereden, en nooit schade gehad, nooit iets gemerkt van vermogen terugval of iets dergelijk, gewoon doen en weer knallen...
Ja natuurlijk kun je hem op de bank ideaal afstellen, maar dat kan ook met een standaard machine uit de fabriek, die krijg je ook beter als je alles optimaliseerd....
Mijn huidige Fazer 1000 gewoon de slijptol in de linkpijp en een Bos erop...
inmiddels al weer 50.000 km op de teller
En als we het cirquit op gaan krijgt ie ook echt op zijn donder hoor..

doe niet zo moeilijk

als j e alleen maar zo'n reactie kunt geven reageer dan niet. Ik vraag alleen maar of het kwaad kan.

Maar even on topic.
Ik heb er net 5 km mee gereden en de killer was gloeiend heet als ik er water op deed kookte dit gewoon. Is dit normaal of wordt straks de uitlaat ook kokend heet. En dit was maar bij een snelweg ritje van ongeveer 5 km.
 
als j e alleen maar zo'n reactie kunt geven reageer dan niet. Ik vraag alleen maar of het kwaad kan.

Maar even on topic.
Ik heb er net 5 km mee gereden en de killer was gloeiend heet als ik er water op deed kookte dit gewoon. Is dit normaal of wordt straks de uitlaat ook kokend heet. En dit was maar bij een snelweg ritje van ongeveer 5 km.


Ik geef toch ook een goede reden om er zo maar eentje in te douwen, en dat het helemaal geen kwaad kan...
en BTW die wordt altijd gloeiend heet, gastemperaturen zijn rond de 500 graden, dus ja dan wordt ie warm
Weet niet wat je leest hoor...enige wat ik wilde zeggen is dat er VEEL te veel door jan en alleman wordt gereageerd dat je de boel altijd af moet stellen want anders.....
Nou dat hoeft dus niet .....

zal de temperatuur wel zijn dat je zo oververhit reageert
 
Laatst bewerkt:
Ik geef toch ook een goede reden om er zo maar eentje in te douwen, en dat het helemaal geen kwaad kan...
en BTW die wordt altijd gloeiend heet, gastemperaturen zijn rond de 500 graden, dus ja dan wordt ie warm
Weet niet wat je leest hoor...enige wat ik wilde zeggen is dat er VEEL te veel door jan en alleman wordt gereageerd dat je de boel altijd af moet stellen want anders.....
Nou dat hoeft dus niet .....

zal de temperatuur wel zijn dat je zo oververhit reageert

wie geeft hier nou een overhitte reactie. En ik vraag toch niks over afstellen het enigste wat oververhit is is de DB killer ;-).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Z1000 met MIVV GP uitlaatjes. Op me PCIII staat een mapping voor de uitlaten zonder killers...Toch rijd ik vaak (met ritten als ik met andere meerijd) met killers erin. Merk het verschil qua prestaties niet echt...zal vast wel iets van verschil zijn maar daar ben ik nog niet zo 'ervaren' voor om het te voelen;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan