db-killer

Ik reed vorige week door de Botlektunnel en er kwam toen ook zo'n geestelijk minder valide motorrijder voorbij.

Zelfs met mijn maatwerk gehoorbescherming in deed het alsnog zeer aan mijn oren toen hij voorbij kwam. :r

Ik geloof nooit dat hij op het circuit wordt toegelaten. |(

Zelf hoort hij er waarschijnlijk bijna niets meer van wegens een gehoorbescherming. :z

Er zijn er genoeg die op de openbare weg zonder DB killer rijden en op het circuit wel.

Maar als de politie ze daarop aanspreekt dan moeten ze zich met belangrijkere dingen gaan bezig houden.... :+





Standaard uitlaat en teveel herrie produceren ? dat gaat er bij mij niet in, dan is er illegaal aan de uitlaat gesleuteld. ;)
NIet zo heel lang geleden had BMW een groot probleem, bepaald type motor werd op de markt gebracht en geheel standaard voldeed hij al niet de geluidsnorm :X :+
 
Laatst bewerkt:
Zal wel aan mij liggen maar aan geluid kun je wennen....

Ik rij al weken op mijn standaard VFR.....heerlijk toerend door de omgeving. Gisteren de duc gepakt om hem ff vol te gooien voor de clubraces op Assen over 2 weken, maar mijn God, ik dacht dat hij uit elkaar viel toen ik op reed, en er zit echt nog ruim voldoende olie in/dB- killers....en tiptop in orde.. *O*
 
Laatst bewerkt:
Wat heerlijk om te lezen dat ook anderen een 2e hands fiets met brulpijp stiller wilen maken. Ik dacht dat ík niet spoorde (ok, dat is misschien ook wel een beetje waar :+).
Brulpijp, brulpijp... het is ook hoe je het bekijkt eh^^ Ik ben niet aan het kijken naar en dB-killer omdat ik denk dat ik anders overlast veroorzaak... Als ik echt optrek dan hoor je het goed, maar welk motor dan niet? En nog niets vergeleken met sommige KTM's (sorry voor de KTM rijders, maar meestal als een motor me opvalt door het asociale rijgedrag en bijhorende geluidsniveau staat er KTM op - en vaak nog zo'n iemand met een systeemhelm met de rode duivelshoorntjes en een korte broek aan erop... ook al was het gisteren een BMW, R1200R of zoiets...) die een auto volgen met géén mogelijkheid om in te halen, en toch maar continu gas vol open gooien voor een paar seconden en dan vol op de rem, en dus een minuut geen gesprek mogelijk op straat...
Dat is écht luid (en volgens mij past dat heel goed onder "onnodig geluid maken"), en hiermee vergeleken is mijn uitlaat heel bescheiden! In mijn vorige woning stond de motor altijd voor het raam van de slaapkamer geparkeerd... van het starten (met choke in de winter) en warm laten draaien zijn mijn vrouw en dochter nooit wakker geworden...

Het is vooral dat als een dB-killer eigenlijk verplicht is, ik dan liever er een heb!

Maar Bos is een Nederlands bedrijf, dus misschien een idee hen even te contacten of ze nog een db-killer voor je hebben?
Contact | Bos Exhausts
Dat wist ik niet eens...
 
Geloof me je krijgt niet alleen een boete voor rijden zonder db killer maar ook een WOK op je motor.... is mijn maat afgelopen weekend overkomen. Hij reed zonder db killer op zijn yamaja xt660x en werd aan de kant gehaald voor grote controle
 
Daar moet ik ook eens gaan kijken. Schandalig dat ik daar eigenlijk nooit kom als Apeldoorner :+

Geen idee hoe het er nu is.... maar 10 jaar geleden hoefde je daar niet met een Jap aan te komen.

Er liep er daar 1 die niets anders als taak leek te hebben alles wat niet Italiaans was van het terrein te weren en dat scheen niet altijd met even subtiele bewoordingen te gaan :+

Van mensen die er met een italiaan kwamen altijd veel goede dingen gehoord.
 
Geen idee hoe het er nu is.... maar 10 jaar geleden hoefde je daar niet met een Jap aan te komen.

Er liep er daar 1 die niets anders als taak leek te hebben alles wat niet Italiaans was van het terrein te weren en dat scheen niet altijd met even subtiele bewoordingen te gaan :+

Van mensen die er met een italiaan kwamen altijd veel goede dingen gehoord.

En terecht ,geen ricers op het terrein }) B| :+
 
Laatst bewerkt:
Tijden veranderen...dat is duidelijk.

Het was trouwens geen negatief commentaar, ik hou wel van die eigenzinnigheid *D


Alleen t rijstgeld is nu ook welkom ,en staat ook gewoon in de werkplaats :t
en terecht :Y geld is geld ,en van eigenzinnigheid alleen kun je niet eten :)


ben er vroeger ook wel is weggemopperd met m n Kawa _O-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien een stomme vraag, maar hoe doen ze dat met een meting als je motor geen toerenteller heeft? Op mijn kentekenbewijs staat namelijk wel een gegeven geluidsniveau bij een x aantal toeren, maar dit is op een rollerbankje niet te checken daar mijn motor affabriek geen toerenteller heeft.

Overigens vind ik de geluidsnormen best vreemd. Volgens mij zit mijn FZR1000 op 82 dB bij 3250 toeren, terwijl m'n oude FZR600R 93 dB mocht produceren bij 5500 toeren. Behoorlijke verschillen voor beide waardes.
 
Kun je gerust heen gaan,maken ze perfect voor je :t
tijden veranderen,ook in Loenen :Y

Goed om te weten :)
Mijn demper is trouwens wel van Italiaanse makelij (Mivv).
Tijden veranderen...dat is duidelijk.

Het was trouwens geen negatief commentaar, ik hou wel van die eigenzinnigheid *D

Niks mis met eigenzinnigheid.. zolang ze mijn Hondaatje maar niet het kanaal in duwen :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan