db-killer

Houtrook is inderdaad pas hinderlijk als je er zelf last van krijgt, net als met herrieuitlaten. Ze mogen van mij iedereen van de weg afhalen die het te bont maken.

Dijken worden afgesloten door figuren als jij, overal schijt aan hebben en collega motorrijders van de dijk afrijden omdat jezelf op een circuit waant. Hout stoken in een woonwijk bij mist en weinig wind is vragen om problemen met de buurt. Niet voor niets is er landelijk aandacht voor.

Een R6 of R1 hoort niet het geluid te hebben van een F16, punt. :P

Nee hoor, dijken worden niet afgesloten door figuren als ik. Heb niet de behoefte om mijn knie aan de grond te rijden op de openbare weg. Knijp de koppeling in als ik een paard zie lopen. Doe rustig in dorpen en hoef verder geen aandacht. Zit allemaal in een beetje aanpassen aan elkaar kerel.
Maar je hebt blijkbaar je oordeel al klaar over "figuren" zoals ik.
 
Nee hoor, dijken worden niet afgesloten door figuren als ik. Heb niet de behoefte om mijn knie aan de grond te rijden op de openbare weg. Knijp de koppeling in als ik een paard zie lopen. Doe rustig in dorpen en hoef verder geen aandacht. Zit allemaal in een beetje aanpassen aan elkaar kerel.
Maar je hebt blijkbaar je oordeel al klaar over "figuren" zoals ik.

Dat komt vooral door je persoonlijke aanval, althans zo lijkt het.
Maar als je doet wat je schrijft hoor je inderdaad niet tot het volk wat ik beschreef.
Mijn excuses als ik over een grens ben gegaan, ik heb echt de pest aan herrieuitlaten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat komt vooral door je persoonlijke aanval, althans zo lijkt het.
Maar als je doet wat je schrijft hoor je inderdaad niet tot het volk wat ik beschreef.
Mijn excuses als ik over een grens ben gegaan, ik heb echt de pest aan herrieuitlaten.

Waar is t mis gegaan? :+

ik heb er nog nooit een db-killer in gehad ,ga ik ook niet doen ,ik vindt t ding stil genoeg,ook nooit geen commentaar op gehad,wel :t
 
Kom naar België, geen controles op dB killers, en je mag zelfs zonder uitlaat rijden, controleren ze toch niet op :+ ook nergens dijken om af te sluiten!

Nadeel is wel dat je daar "potholes" en slechte wegdekken er bij krijgt :')
 
Sorry dat ik het zeg maar wat heb je dan aan je herrieuitlaat ? kan je net zo goed legaal op pad gaan.

Ik heb geen herrieuitlaat gekocht om in mijn woonwijk hoog in de toeren te rijden in z'n één, zoals jij wel doet vermoeden. Puur voor de looks en vind dat mijn zx10 wel wat mag gaan brullen zo nu en dan.

Je loopt ook overal te klagen hé? Ook in topics over dijken die afgesloten zijn/worden :t

Als het aan jou ligt hoef je dus ook geen ferrari te kopen, je mag toch maar max 130? :N
 
Ik heb geen herrieuitlaat gekocht om in mijn woonwijk hoog in de toeren te rijden in z'n één, zoals jij wel doet vermoeden. Puur voor de looks en vind dat mijn zx10 wel wat mag gaan brullen zo nu en dan.

Je loopt ook overal te klagen hé? Ook in topics over dijken die afgesloten zijn/worden :t

Als het aan jou ligt hoef je dus ook geen ferrari te kopen, je mag toch maar max 130? :N

_O-
Die dijken worden niet voor niets afgesloten, ik zeg toch nergens dat jij daar verantwoordelijk voor ben ? Ook zeg ik nergens dat jij in je woonwijk te veel geluid maakt. Het is net als met hondenstront, ze laten hun hond altijd een straat verder schijten in de bloembak en oh wee als iemand daar iets van durft te zeggen.

Maar we hadden het niet over jou maar een groep mafketel motorrijders die door hun idiote gedrag en herrie er voor zorgen dat dijken en andere leuke plekken worden afgesloten voor motorrijders. Dat valt in mijn ogen niet meer uit te leggen of goed te praten. B|
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gvd ,en ik heb een hond en ik ben een mafketel ,alles zit tegen
 
_O-
Tja soms zit het tegen maar je begrijpt de intentie wel he ?


*jan* zegt; sorry voor de geluidsoverlast :Y, en alles waardoor ik verder overlast bezorg :W

zo en nu is t verder wel :t zie onze regering :+,sorry is de bom
 
Laatst bewerkt door een moderator:
_O-
Die dijken worden niet voor niets afgesloten, ik zeg toch nergens dat jij daar verantwoordelijk voor ben ? Ook zeg ik nergens dat jij in je woonwijk te veel geluid maakt. Het is net als met hondenstront, ze laten hun hond altijd een straat verder schijten in de bloembak en oh wee als iemand daar iets van durft te zeggen.

Maar we hadden het niet over jou maar een groep mafketel motorrijders die door hun idiote gedrag en herrie er voor zorgen dat dijken en andere leuke plekken worden afgesloten voor motorrijders. Dat valt in mijn ogen niet meer uit te leggen of goed te praten. B|

Je vindt het blijkbaar vreemd dat ik een herriepijp koop terwijl ik er fatsoenlijk mee rijd ipv onbeschoft in hoge toeren. Ik snap daar de logica niet van, ik heb meer dan 1.000,- uitgegeven puur omdat ik het er gaaf vind uitzien en voor de kwaliteit van de pijp.

Maargoed, ik gaf ook niet aan dat jij mij daarvoor verantwoordelijk stelt, behalve dat je op dit soort topics alleen maar loopt te zeiken.

Waarom reageer ik ook eigenlijk :r
 
Je vindt het blijkbaar vreemd dat ik een herriepijp koop terwijl ik er fatsoenlijk mee rijd ipv onbeschoft in hoge toeren. Ik snap daar de logica niet van, ik heb meer dan 1.000,- uitgegeven puur omdat ik het er gaaf vind uitzien en voor de kwaliteit van de pijp.

Maargoed, ik gaf ook niet aan dat jij mij daarvoor verantwoordelijk stelt, behalve dat je op dit soort topics alleen maar loopt te zeiken.

Waarom reageer ik ook eigenlijk :r

_O-
Ja waarom reageer ik eigenlijk, ik zeg nergens dat ik het raar vind dat je een herriepijp koopt. Ik zeg alleen dat een selectieve kleine groep het voor een grote groep verkloot om zonder DB-Killer te blijven rijden, dat jij je eigen aangesproken voelt is jou probleem.
 
Sorry dat ik het zeg maar wat heb je dan aan je herrieuitlaat ? kan je net zo goed legaal op pad gaan.
Het geluid is een stuk zwaarder/dieper. Een stuk passender dan origineel is mijn mening.
Ik ben er ook niet op uit om overlast te veroorzaken, absoluut niet. Ben zelfs nog bij mijn op leeftijd zijnde buurvrouwen langs geweest om te vragen of ze er last van hadden. De een is al bijna doof en wist niet eens dat ik een motor had :')
De ander reed vroeger met haar man samen ook motor en vind het prachtig, wilde zelfs wel even aan het gas draaien. Rondje mee rijden durfde ze niet meer met d'r oude botten (haar woorden).

Heb zelf trouwens ook een hekel aan die herrie(s)choppers. Bij sommige Harleys die hier voorbij komen staat het servies te stuiteren in de kast, asociaal.
 
Even los van het debat herrie uitlaat ezv...

Ik heb van de week een rondje zonder oordoppen gereden, om mijn eigen motor nog een keer te horen... Ik vind het steeds een mooi geluid, maar bijzonder stil is ie niet... en (voornamelijk) gezien een dB-killer wel verplicht is ben ik aan het kijken naar eentje.

Nou snap ik wel hoe je de diameter van zo'n ding uitkiest (ook al hebben niet alle websites die ik tegen ben gekomen het goede idee om dat bij een product te melden...), maar wat ik niet zo goed weet is wat de invloed van de lengte is.

Dit is mijn uitlaat:
full

Binnendiameter van 48,5 mm, dus een dB killer van 48 lijkt me prima, zo eentje met 1 schroef aan de onderkant, dat is ook duidelijk...

Maar verder? Ik heb er meerdere gezien van 17,5 cm lang met een hoek (die b.v.) (gezien de uitlaat lijkt me dat verstandig...), maar ook van B.O.S. zelf deze, kleinere diameter maar met nog een "beugel" om het vast te maken...

Hoe kies je zo'n demper?
 
www.pajic.nl/uitlaten

Geen idee hoe je dit uitkiest bij mij kwam de killer met uitlaat mee

Deze meneer maakt op maat gemaakte Db killers voor elke motor.
kosten vanaf 50euro.

kosten zonder killer rijden...hoger :+
 
Geen idee hoe je dit uitkiest bij mij kwam de killer met uitlaat mee
Bij mij kwam de motor dus zonder... (2e hands)

Deze meneer maakt op maat gemaakte Db killers voor elke motor.
kosten vanaf 50euro.
Zo'n gekke uitlaat heb ik denk ik ook weer niet... Ik hoop nog uit te komen met een standaard modelletje! Vooral gezien deze ook nog zo'n 130 km bij mij vandaan gevestigd is...

kosten zonder killer rijden...hoger :+
Ja, dat wil ik best geloven^^
 
Ah dat is inderdaad iets te gek om voor een killertje 130km te gaan rijden :+

Je kunt ook met een standaard model af, was eerder bedoelt als zijnde dat je die niet kunt vinden dan maakt hij hem voor je ;)

Hopelijk komen er wat reacties over hoe en wat voor je!

alvast succes *D

Mijn killer ligt in de schuur :+
 
Zonder db killer rijden en dat een agent dan zegt dat je onnodig geluid produceert is grote onzin. Uitspraak dat geen hout snijdt. Elk oor is weer anders qua geluid beleving. Dus daar mag een agent sowieso nooit een bekeuring op baseren.

Ze behoren bij het bepalen een echte goede degelijke geluidsmeting te doen die voldoet aan de juiste voorwaarden. Daarvoor hebben ze speciale apparatuur nodig. Je mag wettelijk 2 dB boven je toegestane typegoedkeuring uitkomen (staat als goed is op typeplaatje van je motor).

Verder is het zo, dat de uitlaat in eerste plaats volledig gasdicht moet zijn. Dat is het aller belangrijkste! Een E-keur of db-killer zegt eigenlijk niet zoveel of helemaal niks.

Ik rijdt met een Remus Grandprix uitlaat waar een vaste db killer inzit (ouder model) die kan ik er niet uithalen. Maar die is zonder E-keur. Als ik de motor stationair heb lopen en iemand staat naast de uitlaat kan ik nog gewoon praten met die persoon. Dus helemaal geen asociaal hard geluid.

Voorts is het zo dat je de dans vaak kan ontspringen als je veel kuipwerk op je motor hebt zitten. Dan kunnen ze geen fatsoenlijke meting doen en dan ga je vrijuit. Zoals bij de tankstations rondom de TT assen vaak is.

Een bekeuring die je zou krijgen omdat een agent vindt dat jouw uitlaat onnodig herrie maakt is naar mijn mening volstrekt onterecht. Een fatsoenlijke meting hoort ter plekke in dat geval uitsluitsel te geven. Geen apparatuur om te meten? Jammer dan, dan ook geen bekeuring, en gewoon lekker verder rijden.

Verder is het ook nog zo, dat je echt moet opvallen op de weg voordat je aangehouden wordt. Vaak is er wat mis met je verlichting, je rijdgedrag dat gevaarlijk is of iets in die richting.
Plotseling aan de kant moeten voor controle uitlaatherrie komt nauwelijks voor.

Heb genoeg motoragenten in de buurt van mijn motor gehad (Naast en erachter) bij verkeerslichten en zelf vlot opgetrokken. Maar gewoon normaal doen in het verkeer dus gaan wheelies enzo.

Dan is er niks aan de hand.

Zolang er nog motoragenten zijn die privé een sport/supersport motor rijden met een illegale demper maak ik mij helemaal geen zorgen. *O*

Klok / klepel.

Er word hier over 2 verschillende dingen gesproken.
-Geluidsniveau overschrijden
-Onnodig geluid maken.

Voor overschrijding geluid is idd een norm nodig ( staat op typeplaatje/kenteken ) die overschreden word en de vaststelling daarvan is middels apparatuur. Overigens maken kuipen niet zoveel uit, als men de tijd neemt even een kuipdeel te verwijderen zodat men bij de kabels van de onsteking kan.

En onnodig geluid, daar is geen meting voor nodig. Daar staat al een stukje jurisprudentie van in dit topic, jij kan wel zeggen nee, maar de rechter heeft al gezegd ja. Een motorfiets waarbij de db-killer verwijderd is maakt meer geluid dan wanneer hij er nog in zit. Het + aan geluid is genoeg om een bekeuring te krijgen voor ' onnodig geluid'.





De meeste agenten zullen je wel laten gaan maar een overijverige agent zal je gewoon je boete geven. De overtreding ter plekke ongedaan maken geldt alleen als het iets is wat je niet wist zoals een kapot achterlicht.
Maar ik zal het bij mijn volgende staande houding eens proberen. "mijnheer, u reed 180". Ja agent maar nu sta ik stil dus ik heb de overtreding ongedaan gemaakt. Mag ik dan nu mijn rijbewijs terug? :+

Ter plekke ongedaan maken...

Nadat een verbalisant een overtreding constateert kan hij daarvoor een bekeuring schrijven.
Officieel kan hij ook vorderen dat jij eerst de gebreken hersteld voor je weer verder mag rijden.

Het gaat er dus niet om een overtreding in het verleden te herstellen, het gaat erom of je na de bekeuring ontvangen te hebben wel of niet weer verder mag rijden of een sleepwagen kunt bestellen.
 
met onnodig geluid doel je dan op het onzinnig staan te gassen?
dus hengelen aan het gas zonder enig nut anders dan lawaai maken?
ik kan me voorstellen dat men daar geen meting voor nodig is.
ik kan me ook voorstellen dat voor het constateren of een uitlaat aan de type goedkeuring voldoet wel een meting noodzakelijk is?

Met onnodig geluid word onnodig geluid bedoeld :Y

Voor een stoplicht staan revven is daar het meest sprekende voorbeeld van.

Een DB killer.... ( de naam zegt het al he ?? ) uit je uitlaat halen en ermee gaan rijden... maakt meer lawaai dan met db killer en ja, daar kan zo voor geschreven worden, zonder meetapparatuur e.d.

Of de motor op dat moment ook meer geluid maakt dan volgens het kentekenbewijs zou mogen is een heel andere zaak, daar zal een meting voor nodig zijn.




Voor onnodig geluid is toch echt geen meting nodig hoor. Je brengt het eea alsof het feiten zijn, maar beter zet je er even bij dat je dit vermoedt / denkt / logisch vindt etc. Want je brult toch wel wat onwaarheden.

Er zijn ook mensen die vinden dat de aarde plat is, kun je zeggen wat je wil.



Precies. De constatering op gehoor deugt van geen kant. Er moet gewoon met de juiste benodigde apparatuur gemeten worden. Dus of je mag doorrijden als ze ter plekke die apparatuur niet bij zich hebben, of mee naar bet bureau waar ze wel kunnen meten.

We hebben het hier dus niet over het express lawaai veroorzaken, maar controleren of de uitlaat boven de toegestane geluidsnorm komt.

Die redenering klopt, als je m op de juiste wijze interpreteert. En daar hoef je je niet over op te winden want er komt geen bon op je mat als er geen officiële meetapparatuur gebruikt is. Op het pv dient de verbalisant nl de certificering van de gebruikte meetapparatuur te vermelden, is dit niet vermeld dan word de bon sowieso al vernietigd.

Net als zonder db killer rijden = mogelijkheid bekeuring onnodig geluid maken :)
 
Laatst bewerkt:
Zo'n gekke uitlaat heb ik denk ik ook weer niet... Ik hoop nog uit te komen met een standaard modelletje! Vooral gezien deze ook nog zo'n 130 km bij mij vandaan gevestigd is...
Wat heerlijk om te lezen dat ook anderen een 2e hands fiets met brulpijp stiller wilen maken. Ik dacht dat ík niet spoorde (ok, dat is misschien ook wel een beetje waar :+).

Maar Bos is een Nederlands bedrijf, dus misschien een idee hen even te contacten of ze nog een db-killer voor je hebben?
Contact | Bos Exhausts
 
Bullshit..
Ik werd ooit aangehouden ( met 2 collega motorrijders) met een open uitlaat, en werd op basis van gehoor van de agent verbaliseerd, EN de demper werd in beslag genomen....

2 van ons hebben het voor laten komen, de derde heeft betaald en geaccepteerd...

Even de rechter uitgelegd hoe een geluidsmeting te werk gaat, en dat dit officieel alleen ( toen iig) op vliegveld lelystad kon gebeuren, en de rechter ging daar in mee, dus vrijspraak EN teruggave van de dempers

:+ Hoe lang is dit geleden ?

Hoe waar het ook zal zijn, er is veel veranderd op dit vlak.
Jaar of 10 geleden zijn er erg veel eisen gesteld aan meetapparatuur en de opleiding van de meter. Resulteerde in gruwelijk dure apparatuur waardoor er in iedere regio eigenlijk maar 1 meetapparaat aanwezig is.
De 10 jaar daarvoor kon worden volstaan met een 'simpele' meter die je op bepaalde afstand/hoek achter de uitlaat moest houden.
Ik vermoed dat jouw stukje tekst nog weer daarvoor ligt ?
 
Anders Bolski contacten.

Die levert ook (originele) db killers. In ieder geval voor Leo Vince en Akra. Geen idee wat betreft Bos, maar je kan het altijd vragen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan