db killers

caruso

Die hard MF'er
8 jun 2007
398
0
millingen ad rijn
hallo de vorige eigenaar heeft de uitlaaten van mijn cbr 1000 hurrican afgezaagt (dus ingekort) dus nu flink kabaal onder mijn kont,en nu heb ik een probleem hoe krijg ik dit weer in orde ?weet ook niet of ik er db killers in krijg want hoe moet ik die bevestigen ?
er zitten dus nu helemaal geen dempers in.wie kan mij hierbij helpen of weet een oplossing.weet zelfs niet Eens of dit wel mag van de politie en ik heb geen zin iedere keer achterom te kijken of er achter mij een politie auto zit ,dit is niet leuk motorrijden.

de motor is van 89 bouwjaar cbr 1000 hurrican

AUB HELP

GROET HENK:
 
Ik heb een cbr 600 rr waar ik een volledig race systeem van akrapovic onder heb gezet 102 db (2db onder inname kentekenbewijs). Gewoon doorschakelen naar hoge versnelling en zo laag mogelijk in toeren rijden en je hebt geen problemen. Geen problemen mee ook al passeer ik de politie met open raam, ze volgen wel eerst, maar gewoon netjes rijden en knipperlicht gebruiken en ze laten je los. Denk maar oude harleys maken meer herrie :)
 
ja long maar dat is echt niet mijn bedoeling ik moet normaal met de motor kunnen rijden zonder dat ik bang moet zijn dat ik iedere keer de politie in mijn nek heb zitten,dat is toch kloote rijden vind ik .en de politie is ook niet dom die hebben ook hun experten die weten wat mag en wat niet mag dus nee dan kijk ik toch liever voor een andere uitlaat en dat morgen al.voordat ze mij te pakken hebben want dat wordt volgens mij nog duurder.

groet henk.
 
een boete die je misschien 1 keer per jaar maximaal hebt is 90 euro een nieuwe uitlaat wel wat meer. Maar goed aan jouw de keus. Marr denk maar na hoeveel jongeren met scootets te veel herrie maken en te hard gaan. hoeveel auto's te veel herrie maken en te hard gaan, en hoeveel motoren er teveel herrie maken en te hard gaan, hoeveel fietser en wandelaars erdoor rood gaan enz. + dat ze meestal moeten meten hoevel db je motor maakt en wat dat voor problemen met zich meebrengt omdat ze een puls moeten hebben van je motor. Denk je echt dat ze zoveel tijd aan jouw motor zullen besteden. Nee flitsen gaat makkelijker
 
kan wel zijn long maar ze zien toch gelijk als ze mij staande houden dat de dempers eruit liggen??? plus daar komt nog bij dat ik veel in duitsland rijd en daar zijn ze volgens mij nog strenger als ze je daar aanhouden kun je op de plaats de uitlaat er onder weg haalen
(gezien op tv)je heb gelijk een uilaat is duur en ik zou ook liever de eurotjes in de zak houden maar ik waag het er toch liever niet op.dan komt er nog bij ,je zegt een keer 90 euro ???
en wat is als ze je 2 of 3 of 4 keer pakken???dan is een uitlaat een betere keus of ???

groet henk.
 
ben al aan het zoeken geweest op marktplaats en heb ook al gemailt ,maar het probleem is dat die man ook niet weet of de uitlaaten bij mijn motor passen en zelf zou ik het ook niet weten want er schijnt nog al wat verschil in uitlaaten te zijn .als er natuurlijk iemand is die kabaal pijpen er onder hebben wil en wil ruilen dan hou ik mij aanbevolen.maar dan moet ik wel zeker zijn dat het ook past .zal eens kijken dat ik vanavond of morgen een foto plaats van de motor waar de uitlaaten goed op te zien zijn.

groet henk.
 
vandaag bij de motor boer en die wist mij te vertellen dat in mijn uitlaat geen db killers gezet kunnen worden,Dus leuk compleet nieuw systeem kopen ,daar gaat de vakantie maja motorrijden is net zo leuk.

henk.
Waarom zou dat niet kunnen? Als er een tuit aan de pijp zit en hij is open, dan kan er toch iets in? Ik heb ook later dB killers in mijn open uitlaten geprutst, gewoon zelf een gaatje boren. Er zijn ook bedrijven die dB killers maken, zoals bijvoorbeeld Startwin. Dat kost een paar tientjes ofzo. Of je daarna stil genoeg bent is een andere vraag, en je krijgt er ook geen E-keur mee.

Die dB-killers zijn niet zelf de demping trouwens, maar zorgen ervoor dat er meer geluid wordt gedempt door ervoor te zorgen dat er minder lucht direct naar buiten kan (het dempingsmateriaal zit in de huls van de pijp). Dacht ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan