De 2014 Zero SR rocks

Radish

MF veteraan
18 jul 2003
1.009
2
Bloemendaal
zero-sr-2014-electric-motorcycle-47.jpg


Het ziet er uit als een licht motorfietske, maar het heeft de Gizmag redactie compleet verrast. "It's absolutely spectacular. I went around the block ONCE in sports mode, then came running in shouting "holy shit!" to anyone who would listen."

"The SR will go nearly half a million kilometers (310,000 mi) before the battery drops to 80 percent of its normal range."

Lees verder: "Holy s##t!" – the amazing Zero SR electric motorcycle blows our minds
 
Laten ze die dingen maar eens goedkoper maken, maar dan moeten er eerst velen verkocht en geproduceerd worden. Je hebt wel meteen een berg koppel tot je beschikking.
 
.... en de Isle Of Man TT heeft tegenwoordig ook een zero emission variant. Hier is de winnaar, de motor is van Segway:

segway-motoczysz-wins-2011-iom-tt-zero-electric-motorcycle-race.jpg
 
.... en de Isle Of Man TT heeft tegenwoordig ook een zero emission variant. Hier is de winnaar, de motor is van Segway:

[afbeelding]

Dit moeten we toch enorm toejuichen? Als de elektrische motoren en auto's een vlucht nemen kunnen we efficienter gebruik maken van fossiele brandstoffen of zelfs schonere alternatieven gebruiken. Dan kunnen we lekker blijven racen/plezier maken met de benzine varianten en gebruiken we de elektrische voor woon-werk (moeten de elektrische voertuigen natuurlijk wel goedkoper worden).
 
Een half miljoen kilometer voor de accu terugvalt naar 80% van zijn vermogen. Alleen moet je hem in die half miljoen kilometers een kwart miljoen keer opladen of zo. Zolang de prijs zo hoog blijft, en de actieradius klein zie ik er weinig toekomst in. Een motor is voor velen een plezier ding, niet alleen maar een praktisch vervoermiddel. Als woon-werk motor zou een actieradius van 150 km geen punt zijn, alleen de prijs van die dingen......
 
Een half miljoen kilometer voor de accu terugvalt naar 80% van zijn vermogen. Alleen moet je hem in die half miljoen kilometers een kwart miljoen keer opladen of zo. Zolang de prijs zo hoog blijft, en de actieradius klein zie ik er weinig toekomst in. Een motor is voor velen een plezier ding, niet alleen maar een praktisch vervoermiddel. Als woon-werk motor zou een actieradius van 150 km geen punt zijn, alleen de prijs van die dingen......
met 150 km kom ik anders wel tekort, er zijn dagen dat ik zelfs bijna het dubbele rij. 250- 300km zou een betere actieradius zijn als je het mij vraagt. Ook omdat je dat maximaal aantal km's alleen in ideale omstandigheden haalt natuurlijk.
 
Realistically though, that's not what most people will use it for. The range is now a touch over 135 miles (220 km) if you ride it gently, and still well over 60 miles if you're giving it an absolute gumboot full, so there's undoubtedly folk out there who'll be able to use this as a corner-carving sports machine.
Mooie vooruitgang.. maar nog steeds te weinig range.
Pas als je 250km kan rijden in de bergen (dus niet "gently") zit hier toekomst in.
 
Ziet er goed uit!niks mis mee.

Heb op een Zero DS proefgereden en was aangenaam verrast, zeker perfect voor woonwerk stadsverkeer. Helaas is de aanschafprijs dat niet.
 
Het gaat de goede kant op met de elektrische motorfiets.
Alleen die prijs..... :X
Maar dat is denk ik een kwestie van tijd voordat elektrische motorfietsen betaalbaar worden.
 
mooi artikel, ik ga met de nederlandse demo dagen een rondje doen op een S, heb serieus interesse in zo'n motor, maar zoals elke post hierboven al aangeeft, die prijs...nu maak ik redelijk wat kms voor woon/werk, maar helaas al een kleine berekening (puur afgaande op aanschafprijs, onderhoud en brandstofkosten) gemaakt waar uit kwam dat ik hem 6 jaar (oftewel 150k) moet doorrijden om break even te komen met het alternatief: een nieuwe motorscooter....
 
Laatst bewerkt:
The range is now a touch over 135 miles (220 km) if you ride it gently.

Valt mee. Maja wat als je ermee op de snelweg rijdt.

Max 160km/u trouwens en 8 uur laadtijd...


At today's California petrol prices, 10 grand buys you about 2500 gallons of premium unleaded. At 50 mpg, the Ninja 650 will take you 125,000 miles before it costs you the purchase price of the Zero.
 
Laatst bewerkt:
Vind het wel een geslaagd design.
Als de range 350km wordt + fatsoenlijke prijs + snellere oplaadtijd..
Dan zie ik wel wat in een elektrische fiets..
 
Benzine is in de eerste tig jaar nog niet op dus ik zie geen probleem
 
met 150 km kom ik anders wel tekort, er zijn dagen dat ik zelfs bijna het dubbele rij. 250- 300km zou een betere actieradius zijn als je het mij vraagt. Ook omdat je dat maximaal aantal km's alleen in ideale omstandigheden haalt natuurlijk.

Nou ja, reken een kleine 100 km enkele reis, op het werk in de stalling gaat hij weer aan de stekker, en dan naar huis. Veel meer kun je niet met zo een ding. Op vakantie? Weekendje Eiffel? Zit er gewoon niet in. Als de prijzen fors gaan dalen heeft de elektrische motor toekomst als woon-werk vervoer, verder zie ik er weinig in.
 
Volgens mij wordt juist door Gizmag gezegd dat de range is toegenomen tot 170 city miles, dus zo'n 270 km. Als je ziet hoe snel die is toegenomen ovder de afgelopen jaren, is dat best veelbelovend.
 
Een half miljoen kilometer voor de accu terugvalt naar 80% van zijn vermogen. Alleen moet je hem in die half miljoen kilometers een kwart miljoen keer opladen of zo. Zolang de prijs zo hoog blijft, en de actieradius klein zie ik er weinig toekomst in. Een motor is voor velen een plezier ding, niet alleen maar een praktisch vervoermiddel. Als woon-werk motor zou een actieradius van 150 km geen punt zijn, alleen de prijs van die dingen......
Je moet de huidige elektrische motoren ook nog niet als volwaardige vervangers zien. Ze zijn eigenlijk meer vergelijkbaar met bijvoorbeeld een ford model t, oftewel er zijn nu de eerste serie geproduceerde voertuigen die redelijk goed werken.
 
Nou ja, reken een kleine 100 km enkele reis, op het werk in de stalling gaat hij weer aan de stekker, en dan naar huis. Veel meer kun je niet met zo een ding. Op vakantie? Weekendje Eiffel? Zit er gewoon niet in. Als de prijzen fors gaan dalen heeft de elektrische motor toekomst als woon-werk vervoer, verder zie ik er weinig in.
In dat eerste geval, geen probleem. Maar als ik in den haag bij een klant ben denk ik niet dat ik daar het stomme ding aan de stekker kan leggen. En dan ben ik al wel 133 km verder. :P
 
Je moet de huidige elektrische motoren ook nog niet als volwaardige vervangers zien. Ze zijn eigenlijk meer vergelijkbaar met bijvoorbeeld een ford model t, oftewel er zijn nu de eerste serie geproduceerde voertuigen die redelijk goed werken.
Nee hoor, de model T zijn er veeeeeeel meer van gemaakt, ding voorzag in een behoefte, Electrische motoren voorlopig nog niet..

Between 1917 and 1923; more than 15 million Model Ts were manufactured...

Ford Model T - Wikipedia
 
Terug
Bovenaan Onderaan