De 211 pk sterke Vyrus 987 C3 V4

Radish

MF veteraan
18 jul 2003
1.009
2
Bloemendaal
It's more powerful than Ducati’s Desmosedici RR, MV Agusta’s F4 312RR, Suzuki’s Hayabusa or Kawasaki’s ZZR1400. The hub-centre-steered Vyrus runs a 211 bhp supercharged 1198cc 1098R Ducati engine, weighs just 158 kg and costs EUR 65,000 (US$91,700).

vyrus-987-c3-4v.jpg


The Vyrus 987 C3 4V: the world's most powerful production motorcycle
 
Oh... nou dat bakje onderin met die vakjes om je bonnen en envelopjes in te doen, leek me wel handig.
 
lol 'more powerful', scheelt 10pk tov de s1000rr&zzr1400&hayabusa, tenzij je RAM air meeneemt dan gaat er bij de hayabusa en zzr nog +-7pk bij, en daarnaast is dit ding zo aerodynamisch als een baksteen.
 
lol 'more powerful', scheelt 10pk tov de s1000rr&zzr1400&hayabusa, tenzij je RAM air meeneemt dan gaat er bij de hayabusa en zzr nog +-7pk bij, en daarnaast is dit ding zo aerodynamisch als een baksteen.

Bij de RR ook, alleen vermelden ze dat niet in de consumentenspecs.
 
lol 'more powerful', scheelt 10pk tov de s1000rr&zzr1400&hayabusa, tenzij je RAM air meeneemt dan gaat er bij de hayabusa en zzr nog +-7pk bij, en daarnaast is dit ding zo aerodynamisch als een baksteen.

Dit vermogen is voor een tweecylinder indrukwekkend, het koppel zal dat niet minder zijn. Bovendien is deze machine met 157 kg heel erg licht t.o.v. de door jouw genoemde machines, ik denk dat hij best van zijn plaats komt, door het ontbreken van kuipen misschien minder aerodynamisch, maar door de geringe breedte zal dat best goedkomen, lelijk is hij imho wel, afzonderlijke onderdelen zijn natuurlijk :9~
 
Laatst bewerkt:
lol 'more powerful', scheelt 10pk tov de s1000rr&zzr1400&hayabusa, tenzij je RAM air meeneemt dan gaat er bij de hayabusa en zzr nog +-7pk bij, en daarnaast is dit ding zo aerodynamisch als een baksteen.

Oh ja?
Pk's misschien, maar koppel heeft ie veel meer! Dat schijnen veel mensen te vergeten als er drukvulling op een verbrandingsmotor zit...


Maar ik vind het een verschrikkelijk lelijk ding..
 
Ze hebben zo veel geld uitgegeven om dat ding te bouwen dat een kuipensetje er niet meer af kon.
 
Prachtig ding. Als ik hem kon veroorloven stond ie hier allang in de garage.
 
Ik zie de voordelen er wel van in, deze wordt niet gestolen!

Nee echt niet mijn smaak..
 
Een merk dat zich durft te onderscheiden :)
Cool hoor! Maar niet helemaal mijn smaak... Het uiterlijk dan...
 
Everything about the Vyrus seems refined, even delicate, and at first I struggled to reprogram my senses. But after a handful of laps gradually picking up speed, it suddenly clicked--and I remembered the mindset you must adopt to get the best out of a hub-center motorcycle: Hold the bars lightly and stay off the brakes until what seems suicidally late. The separation of steering from suspension is the biggest asset of such a front end. There's essentially no dive, and the suspension eats up bumps even when you're leaned over on the brakes. This bike is so confidence-inspiring and well balanced there seems no limit to how hard you can push it in corners. Well, there is one: Such treatment wears out the stock Pirelli Dragon Supercorsas very quickly. After around 50 laps, the front tire was well worn and the rear not much better.

Stability and ride quality are surprisingly good for a sportbike.

Read more: Consent Form | Motorcyclist

Blijkbaar toch een aardig ding om te rijden en ik vind het wel iets hebben. Gedurfd is het sowieso.
 
Vind het een gaaf ding, maar dat vond ik die Vyrus modellen altijd al :).
En de technology die ze gebruiken is ook leuk en lekker onderscheidend vergeleken met de rest, want eigenlijk kan je alle bekende 1000cc racemotoren op een hoop gooien want er is er geen eens die echt iets anders doet dan de rest.

Vind het knap dat er et zo'n motor het hub-center steering en zonder traditionele voorvork toch gewoon goed te rijden valt.
 
mensen die een vyrus kopen, kopen iets bijzonders, wat iemand anders niet heeft.
daarnaast is het zo dat potentiele klanten worden in gevlogen naar de fabriek, rondleiding krijgen, beetje rijden op een prive circuit, lekker eten, wijntje....kortom vip treatment.

en dat zit allemaal binnen de prijs in begrepen,...

ik denk dat ie het echt er een stuk mooier uitziet als op de foto, want ik deel de mening wel dat op de foto het net-niet-is....
 
Laatst bewerkt:
mensen die een vyrus kopen, kopen iets bijzonders, wat iemand anders niet heeft.
daarnaast is het zo dat potentiele klanten worden in gevlogen naar de fabriek, rondleiding krijgen, beetje rijden op een prive circuit, lekker eten, wijntje....kortom vip treatment.

en dat zit allemaal binnen de prijs in begrepen,...

ik denk dat ie het echt er een stuk mooier uitziet als op de foto, want ik deel de mening wel dat op de foto het net-niet-is....
Ik denk dat het vooral door de supercharger is, normale Vyrus is zo'n dik ding.. Vaak op de EIcma en intermot naast staan kwijlen.
 
stond laatst nog een stukje over in de kicxstart.
het beestje schijnt gruwelijk lekker te kunnen remmen in de bocht.
 
Hmm.... ik mis iets :P
Het lijkt idd op de foto dat die het net-niet is..
Het kontje vind ik overigens wel leuk, maar het kopje kan iets beter hoor ;)
 
Ik vind het een knap staaltje italiaans design, 2de foto nog meer...heel erg exclusief. Betrouwbaarheid en onderhoudskosten zal een andere zaak zijn denk ik. Moest ik de euromillions winnen kocht ik er 1(met de kuip).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan