De 2TE/RC-en in het buitenland

En ze adviseren zelfs een bepaald type rugprotector. Voor mijn pak is die wat kleiner zodat de airbag iets meer ruimte heeft. Ik neem er geen risico mee en volg het advies op en waar mee getest is etc
Kreeg jij bretels bij je rugprotector? Kreeg namelijk er ook een rug protector bij die wat kleiner is dan normaal maar geen bretels. Bij navraag kreeg ik te horen dat dat niet gebruikelijk is bij een airbag terwijl de protector er wel op voorbereid was.
 
Even terug on topic.
Net te vroeg voor het mooie, maar transport vanuit Breda is wel een pluspunt.
De komende weken deze knoop maar eens doorhakken als ik weer in rustiger vaarwater zit.

1667237075973.png
 
Hebben nog 2 events in Portimao gepland, april en mei.

Ik wacht zelf nog even of die in juni ook weer komt..
en weer net zo scherp geprijst is als vorig jaar ;)
 
Kreeg jij bretels bij je rugprotector? Kreeg namelijk er ook een rug protector bij die wat kleiner is dan normaal maar geen bretels. Bij navraag kreeg ik te horen dat dat niet gebruikelijk is bij een airbag terwijl de protector er wel op voorbereid was.
Denk dat wij dezelfde protector gehad hebben. Zit een riempje bij die je om je borst kan doen.
 
Qua datums komt Portimao in het voorjaar tot nu toe niet goed uit, wellicht is oktober/november te doen als ik de rest van het jaar niet al teveel boek, zonder Zandvoort op de kalender moet dat lukken.
Eind maart is Catalunya een optie, dicht bij de stad is wel lekker om te kunnen kiezen waar je eet en slaapt.
Stond niet op mijn wensen lijstje, iemand ervaring daar?
 
Qua datums komt Portimao in het voorjaar tot nu toe niet goed uit, wellicht is oktober/november te doen als ik de rest van het jaar niet al teveel boek, zonder Zandvoort op de kalender moet dat lukken.
Eind maart is Catalunya een optie, dicht bij de stad is wel lekker om te kunnen kiezen waar je eet en slaapt.
Stond niet op mijn wensen lijstje, iemand ervaring daar?
Circuit is erg groot qua paddock. Restaurant of tankstation heb ik er nog nooit gevonden.
Je zit in Granollers, heb daar ooit in een hotelletje overnacht, niks bijzonders. Als je met de auto bent heb je veel bewegingsruimte, kun je de stad in of naar het strand. Circuit is leuk en afwisselend. Of je achtervering deugt zul je kunnen zien aan je band als je een paar keer de lange rechter doordraaier bergop hebt gereden.
Mijn overbenging (600cc) van Assen was tekort voor het rechte eind in Barcelona. 1 tand kleiner achter was wss genoeg geweest. Eind maart kun je er al heel mooi weer hebben. Koelt snel af als de zon weg is. Ook goed te rijden in de regen. Heb er ooit in december 2,5 dag, ongeveer als enige, in de regen gereden. ;)
 
In de buurt van Aragon is niet heel veel, ik kom voor het circuit maar de 2 rustdagen wil ik wel ergens rondstruinen in de middag.
Ik ga van het weekend even wat trackday filmpjes bekijken.
 
Kunt vanuit Aragon paar dagen naar Calella. Strand, restaurantjes…. Dan iets Noordelijker naar Granollers.

Ik ben zelf in maart in Aragon, en rij vanuit daar wss door naar Valencia.
 
Qua datums komt Portimao in het voorjaar tot nu toe niet goed uit, wellicht is oktober/november te doen als ik de rest van het jaar niet al teveel boek, zonder Zandvoort op de kalender moet dat lukken.
Eind maart is Catalunya een optie, dicht bij de stad is wel lekker om te kunnen kiezen waar je eet en slaapt.
Stond niet op mijn wensen lijstje, iemand ervaring daar?
November zou ik niet Portimao gaan doen teveel kans op regen dan.

Mij zie je er enkel maar tussen augustus en september.
 
Qua datums komt Portimao in het voorjaar tot nu toe niet goed uit, wellicht is oktober/november te doen als ik de rest van het jaar niet al teveel boek, zonder Zandvoort op de kalender moet dat lukken.
Eind maart is Catalunya een optie, dicht bij de stad is wel lekker om te kunnen kiezen waar je eet en slaapt.
Stond niet op mijn wensen lijstje, iemand ervaring daar?
Begin april is eerste event voor Barcelona bekend; 7-9/4, met wedstrijden.
 
November zou ik niet Portimao gaan doen teveel kans op regen dan.

Mij zie je er enkel maar tussen augustus en september.
Wij zijn nu rond 10 November geweest en hadden helaas de laatste nacht regen en begonnen de dag dus met een natte baan.
Groot nadeel daarbij is dat portimao tergend langzaam droogt.

Ik zou de volgende keer ook een maand of 2 maanden eerder willen gaan.
 
Wij zijn nu rond 10 November geweest en hadden helaas de laatste nacht regen en begonnen de dag dus met een natte baan.
Groot nadeel daarbij is dat portimao tergend langzaam droogt.

Ik zou de volgende keer ook een maand of 2 maanden eerder willen gaan.
Ben er twee jaar op rij geweest in juni. Eerste keer veel wind, koude wind, derde dag hele dag regen. Tweede keer constant temperaturen van ruim 20 graden, geweldig om te rijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: PimS
Begin april is eerste event voor Barcelona bekend; 7-9/4, met wedstrijden.
Eind maart Barcelona of eind april Aragon met Bikersdays en dan in juli naar Mugello als dat toevallig uitkomt met de vakantie.
Ik probeer een paar dagen Assen en Mettet doen met mijn vriendin, in m'n uppie naar Spa.
 
Een leuk verblijf gevonden voor eind april en gereserveerd, nu wachten tot Bikersdays live gaat👍

En een dag later een bericht dat de prijs een foutje was, graag het dubbele.. Tuurlijk joh.
Dus wss toch begin maart, even afwachten of er nu ook een mail met prijsverhoging volgt.
 
Laatst bewerkt:
Wij zijn nu rond 10 November geweest en hadden helaas de laatste nacht regen en begonnen de dag dus met een natte baan.
Groot nadeel daarbij is dat portimao tergend langzaam droogt.

Ik zou de volgende keer ook een maand of 2 maanden eerder willen gaan.
Ik ga echt NOOIT NOOIT meer in April-Maart en November. Telkens hadden we vele regen dagen wellicht pech gehad .

Deze ga ik boeken.

https://www.eybis.com/cgi-bin/select_subevent.cgi?HeadEventID=860&Language=NL
 
Ik ga echt NOOIT NOOIT meer in April-Maart en November. Telkens hadden we vele regen dagen wellicht pech gehad .
Vorig jaar jaar had ik bijna alleen maar regen dagen in Nederland en in mei Mugello, want dan regent het nooit zei men, dus wij hadden regen.
Kan wel stoppen als droog een eis zou zijn.

Spanje is net zo duur als Assen, makkelijke keus, liever naar het zuiden en wat nieuwsontdekken. Begin maart Aragon, afwachten of er nog goede datums voor Portimao of Mugello komen.
 
Ik ga echt NOOIT NOOIT meer in April-Maart en November. Telkens hadden we vele regen dagen wellicht pech gehad .

Deze ga ik boeken.

https://www.eybis.com/cgi-bin/select_subevent.cgi?HeadEventID=860&Language=NL
Om één of andere reden heb ik hetzelfde met Portimao. Vijf keer geweest over de jaren, waarvan vier keer regen. Natuurlijk kan het op alle banen regenen, maar ik heb een sterk gevoel van (h)erkenning bij bovenstaand bericht, haha. Jerez schijnt qua ligging ook veel gunstiger te zijn en heeft veel meer droge dagen per jaar roept men regelmatig bij het MotoGP-commentaar, maar als ik jaaroverzichten erbij zoek met neerslagtabellen dan ontloopt het elkaar niet zoveel. En toch heb ik 2x Jerez gedaan in diezelfde maanden en toen had ik 2x 3-4 dagen zonneschijn. Wie zal het zeggen?
 
Een meevaller, iemand wilde zijn vrije dag annuleren zodat ik weg kan.
Onverwacht een weekendje Bilster Berg geboekt in juni, ze rijden ook met instructie dus m'n vriendin gaat mee de baan op.

Voor wie het niet kent:
1672069473001.png
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan