De 500 Euro Challenge 2015! "Briks en Trips"

Ik ben benieuwd welke route de voorkeur heeft bij de MF'ers.

  • Oostroute

    Stemmen: 19 90,5%
  • Westroute

    Stemmen: 2 9,5%

  • Totaal aantal stemmers
    21

borisz

"In de moele"
18 dec 2009
4.317
707
Leeuwarden
De 500 Euro Challenge 2015 (zat.20/6 - zon.5/7)

Klik HIER voor het reisverslag van 2015

Na het succes van de 500 Euro Challenge 2014 (klik hier voor het reisverslag van '14) kon het niet uitblijven dat er ook in 2015 een Challenge zou komen. Al tijdens de rit van Arona naar Bourg Saint Maurice werd het voor mij steeds duidelijker dat er in 2015 ook weer een een brikkentrip gereden gaat worden.

Het vertrek van de Challenge 2015 is op zaterdag 20 juni. We komen op zondag 5 juli weer thuis. Onderweg zullen we gebruik maken van campings. Dat wordt dus rijden met een tentje, slaapzak en -mat achterop. Aan het eind van de middag afstappen, tentje opzetten en een hapje en een drankje.

De route die we volgen zal gevarieerd zijn. We zullen veel "binnendoor" rijden, af en toe een stukje snelweg pakken en enkele mooie passen gaan rijden. Uiteraard zullen we ook een paar dagen rust nemen zodat we ter plekke een mooie rit kunnen maken of ons kunnen onderdompelen in de gastvrijheid van het land waarin we rijden.

Het gaat voornamelijk om de gezelligheid en de funfactor. We zullen elkaar moeten helpen om de eindstreep te halen en het is elke dag maar weer afwachten of we de geplande etappe van die dag ook kunnen uitrijden: we zijn natuurlijk wel met oud spul onderweg en dat wil nog wel eens de nodige vertraging geven.

De regels zijn in grote lijnen hetzelfde:
koop een brik voor max €500,-
de motorfiets moet bij aanvang van de trip 20 jaar oud zijn
de motorfiets mag bij aanvang van de trip niet langer dan een jaar op je naam staan
sleutelbudget is €150 (remmen en banden vallen buiten het sleutelbudget)
koop je een motor voor minder dan €500,- dan mag je het verschil delen door 2 en bij je sleutelbudget optellen
aanhangers vallen niet onder het aanschaf-/sleutelbudget
maak een topic aan in het subforum "Brikken en Klassiekers"

Ben je gek op mooie routes,brikken, niet bang voor vieze handen, heb je zin in een tocht met gelijkgestemden en in een uitdaging? Durf jij het aan?

PB me maar en ik zet je naam op de lijst!

Borisz

reglement
De routes zijn bekend, klik HIER voor de routes in een notedop
Wil je de routes downloaden voor je eigen trip en eventueel aanpassen? Klik dan HIER
En er is nieuws over de Pre-Meet!
 
Laatst bewerkt:
Een aantal deelnemers van de 500 Euro Challenge 2015 zijn al bekend. Volg ze hier op hun sleuteltopics!

Borisz:
500 euro challenge 2015: Borisz and the GL650 Silverwing

Jottum!:
500 euro challenge 2015: Een brik achter een brik, GL500

ErikE
500 euro challenge 2015: a brik too far? CB450S

WimVlis
500 euro challenge brik VF750S 1983

banzxr-bas
500 euro challenge 2015 : o nee niet nog een honda!!!!

LePensZeur
500 Euro challenge 2015: XJ750 Du Penszeur ; Yamaha Roeleert






Als Support Crew:

Auke Artskjid (de winnaar van 2014)
Honda GoldWing 1200 Interstate

Mitkah AKA Mr. Helicopter (De preparateur van de winnende motorfiets van 2014)
BMW R850R
 
Laatst bewerkt:
Ik volg, maar niet met de moto volgend jaar :+
Afgehangen van wanneer wij precies vertrekken, komen we jullie misschien wel uitzwaaien./
 
Laatst bewerkt:
Hey Niels,
Er is geen restrictie qua cilinderinhoud. de enige eis is dat je motor 100km/h moet kunnen rijden op de lange stukken.
Je krijgt zelfs extra punten voor een kleine cylinderinhoud, kijk maar eens in het reglement.
 
Laatst bewerkt:
Is er ook een min en maximum aantal cc's dat de motor moet hebben? Mag er ook met een motor scooter gereden worden (Vespa)?

Wauw, een scooter. Heb ik ook nog aan gedacht. Leek me erg vermoeiend om daar de rit mee te doen. Als je meegaat met een scooter ben ik er wel heel erg benieuwd hoe dat zal gaan.
 
ik moet even kijken of ik vrij krijg, als dat zo is rij ik de 1e week waarschijnlijk mee. heb op 27 juni al afspraken staan... :( druk druk druk nu al in 2015, wanneer gaan we in 2016? daar heb ik nu nogniks staan hihi...
 
BugsBunny heeft iets op het oog maar zit nu op zee. BugsBunny meldt zich hier weer als hij terug is van zijn trip. Natuurlijk ben ik wel erg nieuwsgierig waar hij mee aan komt zetten. Zoals het er nu uitziet gaat er weer een Honda winnen!!!!
 
Laatst bewerkt:
BugsBunny heeft iets op het oog maar zit nu op zee. BugsBunny meldt zich hier weer als hij terug is van zijn trip. Natuurlijk ben ik wel erg nieuwsgierig waar hij mee aan komt zetten. Zoals het er nu uitziet gaat er weer een Honda winnen!!!!

is ook niet zo moeilijk achter te komen. *D
het is allemaal honda :+
 
Ik ben ook voorzichtig de mogelijkheden aan het bekijken... Als ik wat leuks tegenkom, en het te regelen is op mn werk rijd ik ook mee!
 
Ik ben ook voorzichtig de mogelijkheden aan het bekijken... Als ik wat leuks tegenkom, en het te regelen is op mn werk rijd ik ook mee!

Hey Empyrium, leuk dat je de intentie hebt om ook mee te gaan met ons rondrijdend circus. Er staat veel leuk spul te koop voor onder de €500,-. En je hoeft je barrel ook niet op de looks aan te schaffen. In 2014 was er zelfs eentje bij die jaaaren in onderdelen op zolder had gelegen. Het was een mooi samenraapsel geworden. Die motor heeft zelfs het klassement nog gewonnen!!!
 
Hey Empyrium, leuk dat je de intentie hebt om ook mee te gaan met ons rondrijdend circus. Er staat veel leuk spul te koop voor onder de €500,-. En je hoeft je barrel ook niet op de looks aan te schaffen. In 2014 was er zelfs eentje bij die jaaaren in onderdelen op zolder had gelegen. Het was een mooi samenraapsel geworden. Die motor heeft zelfs het klassement nog gewonnen!!!
Ja, ik heb al een paar leuke opties voorbij zien komen... Moet wel goedkomen (mits het vakantierooster op 't werk meezit).

Zijn er trouwens regels mbt de kosten die je maakt in bagagemogelijkheden? En dan bedoel ik een subframe aanpassen/maken en iets met koffers of tassen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan