De A9 dezer dagen

$tranger

MF veteraan
14 mrt 2002
1.079
0
Amsterdam
Aangezien de A10 binnenring een bepaald deel dicht is moet ik over de A9 naar m'n werk in Haarlem. Ik rijd het stuk van de A2 tot aan de A200.

Tot vorige week ging het goed, iedereen was netjes op vakantie en je moest nog netjes remmen voor de flitspalen enzo.
Echter, deze week is een groot deel weer terug en dat merk je wel.

Eigenlijk totaan de A4 staat het vrijwel helemaal vast. Normaal is dat voor een motorrijder niet zo'n probleem, ware het niet dat ze van een 3 baans snelweg een 4 baans hebben gemaakt. 3 hele smalle banen en een rechter baan die breder is voor de vrachtwagens.

Nu is tussen de 2 rechterbanen eigenlijk de enige plek waar ruimte is. Nu ben ik benieuwd naar hoe mensen die bekend zijn met deze situatie hier hebben gereden? Toch tussen de linker 2 banen, of net als ik de ruimte op gezocht?
 
Ik heb er de laatste tijd niet zelf met de motor gereden, maar met de auto heb ik de nodige motorrijders zien gaan.
Sommige gaan heel rustig tussen de 2 meest rechter stroken door.
Anderen gaan heel moeilijk zigzaggend tussen de 2 linker stroken door.
Officieel moet je natuurlijk door de linkerstroken, maar voor de veiligheid zou ik zelf rechts gaan. Veiligheid vind ik toch net wat belangrijker en ik denk dat een agent die redenatie ook wel zou begrijpen.
Wel rustig aan in ieder geval, mensen verwachten het misschien wat minder daar. En je hebt ook hier en daar een vrachtwagen die wat breder is natuurlijk.

Succes
 
Nog een paar dagen en dan is de hele A10 weer open. *O*
Al hadden ze bij een dergelijke onderhoudsbeurt best wel ook minder-motor :] - rijdersonvriendelijke vangrails mogen plaatsen... |( :X

Maar de A9 mogen ze van mij helemaal voorzien van matrixborden zoals over de Ringvaart, einde alle voorgaande verboden en dan die 100 km/u limiet afschaffen. :(

En die versmalde rijstroken zo houden, met een kleine wijziging.....
De linkerstrook als exclusieve doelgroepstrook voor motorrijders, dan hoeven we niet meer levensgevaarlijke capriolen uit te halen wegens blikkers die de MAG Filerichtlijn nog steeds niet (schijnen te) kennen.


teaser_filesticker.gif
 
Het was vandaag ook weer feest... in de reegn :(

Gelukkig gaan truckers ook wel met enige regelmaat een beetje meer naar rechts waardoor het best ging. Na maandag is het gelukkig allemaal over, kan ik nog 3 daagjes van de A10 genieten voordat ik niet meer hoef te werken (soort van vervroegd pensioen O-) ).
 
Ik heb er de laatste tijd niet zelf met de motor gereden, maar met de auto heb ik de nodige motorrijders zien gaan.
Sommige gaan heel rustig tussen de 2 meest rechter stroken door.
Anderen gaan heel moeilijk zigzaggend tussen de 2 linker stroken door.
Officieel moet je natuurlijk door de linkerstroken, maar voor de veiligheid zou ik zelf rechts gaan. Veiligheid vind ik toch net wat belangrijker en ik denk dat een agent die redenatie ook wel zou begrijpen.
Wel rustig aan in ieder geval, mensen verwachten het misschien wat minder daar. En je hebt ook hier en daar een vrachtwagen die wat breder is natuurlijk.

Succes
Helaas... dat begrijpt oom agent niet. Althans, niet als hij zich aan meneer Koos Spee's bevelen moet houden. Laatst met die smurf van Wegmisbruikers beantwoordde hij de vraag van iemand of je op een zeiknatte snelweg ook op de linker baan mocht rijden, omdat dat vaak veiliger is dan op de rechter rijden (minder kuilen, asfalt vaak beter, minder vies omdat er minder vrachtwagens rijden). Spee's antwoord: "Tja de wet zegt rechts, dus rechts rijden". Verkeersveiligheid mag dan oorspronkelijk wel de reden geweest zijn dat men een verkeerswet heeft gemaakt, tegenwoordig is dat al lang niet meer de basis gedachte bij het toepassen van de wet. Jammer.
 
Ik moet er dagelijks langs... maar dan in koekblik (ben nog aan het lessen). Al een aantal pogingen van motorrijders gezien om toch dapper tussen de twee linker banen door te komen. B|

Heeeel langzaam en voorzichtig terwijl het eigenlijk niet kan.. en dan vervolgens een minuut later weer bijgehaald zijn. Ik ben bang dat de A9 nog heel even niet erg motor-vriendelijk is. Daarnaast sta ik met de auto al helemaal naar links voor de held die het wil proberen, maar echt tof vind ik het ook niet als er een wankelende motor vlak langs m'n raampje komt ;)
 
Ik rij er dagelijks, het is de laatste twee weken een drama. Met name richting Haarlem staat het altijd vast, zelfs vanmiddag om half 1 :(

Er tussendoor rijden heb ik opgegeven. Links is het veel te smal en op een andere baan ga ik niet tussen de auto's, vrachtwagens en Zuidtangents rijden. Veels te link. Binnendoor is een betere optie, dan heb je ook nog een pakket mooie bochten liggen.

Voor de liefhebber: Vanuit Amstelveen parallelbaan tussen A9 en Amsterdamse bos nemen. Rotonde halverwege niet rechtdoor naar de brug maar linksaf door het bos. Na het bos rotonde rechts. Over de brug rechtdoor. Langs Dorint Sofitel en KLM. Langs Mcdonalds vliegtuigspot plek. Parallel schiphol tunnel door. Einde tunnel linksaf A4 richting Den Haag weer op.

Dan maar 20 minuten langer onderweg. Kan ik tenminste mijn bochtentechniek verbeteren.
 
@ Troje, de KMAR, marechausse, wil nog wel eens allerhande verkeers- en snelheidscontroles daar (op de dienstweg Schiphol) uitvoeren, dus houd ook daar rekening mee.

Maar over een paar dagen is het afsluiten van de A10 weer even achterwege, alleen nog steeds zonder motor :] rijdersvriendelijkere vangrails. :X

Terwijl ik me al twee dodelijke aanvaringen met vangrails van mederijders herinner. :( :(
 
Ik moet naar Sloten vanaf de A1, maar ik neem gewoon de A10 en ga dan door de stad (Rai, OS-stadion, Hoofddorpplein etc... Rijd iig door!
 
Gelukkig heb ik maar een klein stukje :P
Maar ik ga mezelf er echt niet tussendoor proppen, die automobilisten weten niet eens meer waar ze moeten rijden, ik kijk wel uit -O-
 
Helaas... dat begrijpt oom agent niet. Althans, niet als hij zich aan meneer Koos Spee's bevelen moet houden. Laatst met die smurf van Wegmisbruikers beantwoordde hij de vraag van iemand of je op een zeiknatte snelweg ook op de linker baan mocht rijden, omdat dat vaak veiliger is dan op de rechter rijden (minder kuilen, asfalt vaak beter, minder vies omdat er minder vrachtwagens rijden). Spee's antwoord: "Tja de wet zegt rechts, dus rechts rijden". Verkeersveiligheid mag dan oorspronkelijk wel de reden geweest zijn dat men een verkeerswet heeft gemaakt, tegenwoordig is dat al lang niet meer de basis gedachte bij het toepassen van de wet. Jammer.



Dan zal ik voor vandaag ook wel een bekeuring kunnen verwachten.. Reed vanochtend op de Beneluxbaan tussen A'dam - A'veen, vlak na een wolkbreuk. De rechterweghelft stond op sommige plekken zo'n 15 cm onder water, veel blik gezien dat met de moed der wanhoop zich erdoorheen waadde, paniekreactie, rem intrappen, aquaplannen etc.

De linkerweghelft was alleen een beetje vochtig, moest het alleen een beetje goed uitkienen wanneer ik een auto inhaalde zodat ik niet onder de boeggolf van zo'n amfibievoertuig terecht kwam :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan