De agent, je beste vriend, bestaat..

Agent327

Die hard MF'er
4 feb 2004
321
0
Kom net bij een vriendin vandaan alwaar ik een kopje koffie heb gedronken. Naar huis is ca. 4 km. met 2 rotondes en een tunnel, alles binnen de bebouwde kom. Dat is natuurlijk een uitnodiging die ik niet kon afslaan dus lekker het gas erop. Vooral onder het tunneltje resoneert het geluid van de Akrapovic lekker tegen de muren aan...heerlijk! Geen kruisende wegen of v.o.p's dus mijn inziens verantwoord.

Bijna thuis zie ik wild slingerend een auto achter me aan rijden en deze probeert mij met alles wat die heeft bij te houden. Toen het bordje stop politie. Ik stop dan ook maar en handig mijn bescheiden aan de agent.

We hielden het kort. "Ik had je al in de gaten bij de eerste rotonde. Je reed zo hard dat ik je niet kon bijhouden." Agent reed in een VW Bora TDI (met defect achterlicht) en dat neem ik hem dus ook niet kwalijk. Ik gaf toe dat ik te snel reed. Hij vroeg waarom ik niet zo zuinig was op mijn motor en rijbewijs. Verwachtte een hele preek...maar dat was alles.

Hulde aan deze agent :} Hij had alle reden om mijn rijbwijs en motor te kunnen innemen maar heeft dat niet gedaan. Ook geen bekeuring...van deze agenten moeten we meer hebben in Nederland!
 
:}
Damn, een uitstervende soort ontdekt! DNA afnemen voor het te laat is, kunnen we 'm klonen voor de volgende generatie! })
 
Hmm met een aspirantje had je minder geluk gehad..Maar die ervaren jongens zijn doorgaans oke.
 
:}
Je hebt ook te hard rijden en belachelijk gevaarlijk rijden.

Deze agent heeft het juiste inzicht, je hebt alleen te hard gereden. Doen motorrijders nooit eigenlijk 8-)

Vraag blijft natuurlijk of het verstandig was in de bebouwde kom, zei de moraalridder O-)
 
Het was er een zonder snor *D Dat zijn meestal wel de betere... ;)
 
misschien omdat hij je niet heeft kunnen klokken en daarom maar een waarschuwing heeft gegeven

je zegt het zelf al ze konden je eerst niet bij houden
 
misschien omdat hij je niet heeft kunnen klokken en daarom maar een waarschuwing heeft gegeven

je zegt het zelf al ze konden je eerst niet bij houden

Hmmmm...je hebt zoiets als artikel 5. Daar valt alles qua a-sociaal rijgedrag onder. Hij had daar gebruik van kunnen maken...
 
je moet Hoofdagenten tegen komen.. die zijn meestal wel oke, de beginnelingen zijn meestal principieel..
 
Hmmmm...je hebt zoiets als artikel 5. Daar valt alles qua a-sociaal rijgedrag onder. Hij had daar gebruik van kunnen maken...


nee artikel 5 is niet aso gedrag maar gevaarlijk weg gedrag

ik had daar ook een discussie over met een agent en hij zei dat hij me niet zou bekeuren omdat ik te snel zou rijden op die weg, wel als ik door te snel rijden en daarbij een inhaal actie zou maken en iemand dermate zou laten schrikken dat het een gevaarlijk situatie werd. dan had hij me artikel 5 gegeven.
 
:^ Da's de enige reden dat je geen prent hebt gehad......
BS, iedere agent met een beetje ervaring kan een bonnetje uitschrijven voor een "minstens" gereden snelheid. Er zijn al genoeg discussie's over gewesst op M-F dus dat doe ik niet nog een keer, maar een agent mag ook een schatting doen van de gereden snelheid en dat vermelden op het bonnetje. In dit geval was het duidelijk dat de snelheid dus boven de rijsnelheid van de verbalisant lag, doe daar "voor het netjes" een 15-20 vanaf, vermeld dat ook, en schrijf daar de bon voor. En voila, klaar is de prent.

Helaas, je zult je erbij neer moeten leggen dat er toch echt een andere reden is geweest waarom TS geen bon heeft gehad, hoe moeilijk dat ook toe te geven is ;)
 
Kijk, wat mij betreft heeft dit veel meer zin dan achteloos pv-tjes uitschrijven. Hulde voor de weldenkende agenten :} !!!
 
BS, iedere agent met een beetje ervaring kan een bonnetje uitschrijven voor een "minstens" gereden snelheid. Er zijn al genoeg discussie's over gewesst op M-F dus dat doe ik niet nog een keer, maar een agent mag ook een schatting doen van de gereden snelheid en dat vermelden op het bonnetje. In dit geval was het duidelijk dat de snelheid dus boven de rijsnelheid van de verbalisant lag, doe daar "voor het netjes" een 15-20 vanaf, vermeld dat ook, en schrijf daar de bon voor. En voila, klaar is de prent.

Helaas, je zult je erbij neer moeten leggen dat er toch echt een andere reden is geweest waarom TS geen bon heeft gehad, hoe moeilijk dat ook toe te geven is ;)
:^
Ik denk ook dat ie gewoon een beetje van mannen in leer houdt. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan