De algemene tendens op MF..

psychobilly

Die hard MF'er
19 aug 2006
892
0
Ik weet niet op dit bericht in dit forum hoort te staan maar aangezien het over MF zelf gaat lijkt het mij voldoende motor-gerelateerd...

Ik zwerf hier nu een tijdje rond en na het lezen van de diverse reacties op mijn posts maar bovenal de reacties op massa's anderen, moet ik constateren dat elkaar vliegen afvangen en nodeloos bijdehand doen hier vaker voorkomt dan mij lief is...

Er is niks mis met een geintje op z'n tijd, commentaar en discussie moet ook zeker kunnen maar het ontaard hier maar al te vaak in het botweg 'afzeiken' van mensen hun spullen, meningen en persoon.

Ondanks het feit dat veel mensen hier roepen over de onderlinge verbondenheid van motorrijders en dat soort zaken worden hele topics verziekt door vooroordelen, afgunst en ruziezoeken.

WAAROM?

Ik ben al jaren actief op een Engels forum en ook al gebeurt het daar natuurlijk ook, wel in veel mindere mate. Het lijkt wel bijna een typisch Nederlands verschijnsel dat je je kop niet boven het maaiveld uit mag steken en ook het verschijnsel dat als er één iemand begint met roepen dat iedereen maar klakkeloos meedoet.

Ik wil niet pretenderen dat ik vrij van zonden ben maar kunnen we niet eens proberen om gewoon blij te zijn voor elkaar zonder elkaar af te zeiken?

Dus of je nou op een chopper, racer, toermotor, crosser, brommer, scooter, oldtimer, streetfighter rijd, of je nou man bent of vrouw, zwart of blank, rijk of arm....kunnen we niet gewoon een beetje leuker met elkaar omgaan?

Zou fijn zijn! *O*
 
})


hey een zwaai-topic en nog niet eens op vrijdag :W

B| ja er zitten zeikerds tussen hier, maar als je het niet wilt lezen doe je het niet. Maak je er niet zo druk om, doen er al genoeg ;)
 
Ik ben het eens met de algemene tendens van je bericht en specifiek met de laatste alinea :).
 
En net als daar geld. Jij kunt aardig zijn voor een ander maar je kunt een ander niet dwingen om aardiger te zijn voor jou ;)
 
Een betere wereld begint bij jezelf en eikels blijf je houden
Als niemand er op zou reageren ben je ze ook zo kwijt


en nu snel weer de miss universe verkiezingen aan waar ze nog echt goeie ideen hebben....
WORLDPEACE!!
 
Een betere wereld begint bij jezelf en eikels blijf je houden
Als niemand er op zou reageren ben je ze ook zo kwijt


en nu snel weer de miss universe verkiezingen aan waar ze nog echt goeie ideen hebben....
WORLDPEACE!!
Precies.... dus als iedereen dat zou doen *O* ....

[me="Texan"]heeft pijnstillende medicijnen als excuus :+ .[/me]
 
En mijn vraag is nu: wat denk je te bereiken met zo'n topic :?
Het afzeiken gebeurt toch wel, net als het roepen van het woord moraalridder :X etc. En hoe ik dat weet? Er zijn je al meerdere voor geweest ;)
 
iets van 3 jaar terug meldde ik me aan op MF, 1 van de eerste dingen die me opvielen was het 'open' karakter wat het forum heeft, ik voelde me welkom en onder maten met dezelfde passie..
ik heb 't in die tijd ook vaker voor zien komen dat men elkaar afzeikt en het aantal afzeiktopics is gegroeid. dan heb ik 't niet over een onderling geintje of een situatie waar iemand, vaak terecht, op zijn of haar plaats gezet wordt, maar echt het geval; wie heeft de grootste lul.

ik maak me niet zo druk om wat men hier allemaal zegt, kan er vaak heel erg hard om lachen en het is me al vaker overkomen dat ik betrokken ben/raak bij een uit de hand gelopen grap. (Daarbij gebeurt het natuurlijk ook wel dat men elkaar verkeerd begrijpt)
dit zijn de momenten waarop het onderscheid gemaakt kan worden tussen de volwassenen en volgroeide kleuters, want dan dienen de toetsenbordridders zich aan die denken dat ze alles kunnen zeggen omdat ze veilig achter een beeldscherm zitten.

maar ik schaam me werkelijk voor MF wanneer, met name de bovengenoemde groep, los gaat op een, vaak nieuwe gebruiker, wanneer deze gewoon een normale vraag stelt, of zich voorsteld of wat dan ook.
die mensen denken dat de hele wereld hetzelfde denkt of in 't leven staat als zij zelf, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Die mensen moeten zich realiseren dat ze een ander weldegelijk kunnen kwetsen of 't plezier op MF of met motorrijden behoorlijk kunnen vergallen. idd, net de echte wereld, maar ook daar zou men elkaar meer moeten respecteren en in hun waarde laten, dus waarom op 't forum niet?

als je 't niet naar je zin hebt hier, dan ga je gewoon weg, of accepteerd de andere kant ervan.
ik heb 't al de tijd dat ik hier rondhang wel naar m'n zin, ondanks de eikels die je soms tegen komt..

moraal (eindelijk ;)): respecteer elkaar en geniet van alle leuke dingen die MF voor velen hier betekenen :]


sorry, hele lap tekst geworden, had ik ff zin in vandaag, nu tijd om te rijden 8-)
 
Waarom mensen op een forum (of in het verkeer!) zich heel anders gedragen en opstellen is vrij logisch te verklaren: Een groot deel van de persoonlijkheid van de communicatie is afgeschermd.
Het enige wat je kunt doen is mensen op dit gedrag aanspreken en zelf het bovenstaande niet te vergeten; topics zoals deze zijn dus wel degelijk nuttig.
 
Laatst bewerkt:
Waarom mensen op een forum (of in het verkeer!) zich heel anders gedragen en opstellen is vrij logisch te verklaren: Een groot deel van de persoonlijkheid van de communicatie is afgeschermd.
Het enige wat je kunt doen is mensen op dit gedrag aanspreken; topics zoals deze zijn dus wel degelijk nuttig.

Dit geld alleen voor de "meelopers" en dan nog in beperkte mate

De die hard toetsenbordridders zullen zich totaal niets aantrekken van dergelijke topics.

Sterker nog. Dit soort topics zijn potentieel "doelwit" voor dergelijke figuren.
 
Doe es voorbeeldjes van topics waarin je vind dat men over de schreef is gegaan? Volgens mij valt 't nogal mee namelijk... 't Is natuurlijk geen EO forum hier...
 
Je hebt best wel gelijk....ik maak me er ook schuldig aan helaas....maar als ik te ver ga dan wil ik best mijn excuses aanbieden, zoals ik dat vaker heb gedaan, alleen blijf je soms achtervolgd worden door eerder gedrag...mensen, ik ben een löl die het eigenlijk goed bedoelt :Y :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan