De allerbeste integraalhelm

kijk hier anders eens even, goed het gaat niet over windruis, maar als je zoals de topictitel suggereert de allerbeste helm zoekt is veiligheid toch ook wel een andachtspuntje.

http://sharp.direct.gov.uk/search/

What is SHARP?

SHARP is the Safety Helmet Assessment and Rating Programme - it's the new helmet safety scheme for motorcyclists.

SHARP enables riders to more easily select a helmet which matches their needs. It provides consumers with an independent assessment of the safety performance of helmets sold in the UK. The SHARP RATING reflects the performance of each helmet model following a series of advanced laboratory tests and rates helmets from 1-5 stars.

Laboratory tests show there are real differences in the safety performance of motorcycle helmets available in the market. All helmets must meet minimum legal safety standards but the SHARP scheme uses a wider range of tests to provide riders with more information on how much protection a helmet can provide in a crash. This objective advice will help riders to choose the safest helmet suitable for them.

Helmet testing commenced in autumn 2007 and the first results were launched in June 2008. SHARP now offers a single, easy to understand rating for helmet models available within the UK.

Helmets that perform well when assessed offer users a significantly increased level of protection. Research has shown that if all riders wore the safest helmets available up to 50 lives could be saved each year.

When buying a new helmet look for the SHARP logo and check out the SHARP rating.



Ikzelf heb net een Caberg V2r gekocht. Slechts £120 en een five star rating. Hoewel ik hem gewoon gekocht heb voor de prijs, de pasvorm, de ingebouwde zonnebril en het design. Heb nog geen tijd gehad hem te testen...
 
Waarom ga je niet bij een aantal (motor)kledingzaken wat helmen passen?
Een ervaren verkoper kan je precies vertellen wat je nodig hebt. Zoek wel de winkels uit met een breed assortiment
 
(nieuwe) Shoei X-Spirit

Topmodel van Shoei, stiller dan de Arai RX-7.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een Shark, ongeveer 3 jaar nu maar ik vind hem ook steeds luidruchtiger worden!
Ik heb het idee dat de wangskussens helemaal vervormd zijn na een paar jaar en niet goed meer aansluiten op je hoofd.
 
Ik heb zelf ook een Shark RSI, i.c.m. met oordopjes bevalt me deze helm zeer goed! Heb nog nooit zo'n fijne helm gehad. (mag ze dan ook niet echt vergelijken met mijn gammele helmen die ik eerst kocht...)
Shark-RSI-Laconi-Replica_0_0_YBYE.jpg


Helm zit als gegoten en ik vind hem niet absurd slecht qua windruis etc. Heb je bij elke helm wel last van denk ik.

Ik ben trouwens ook niet echt bereid om 750 euro neer te leggen voor een helm, zou zelf graag wel een Noriyuki Haga replica hebben van Arai maar vind ik echt té duur!
 
het verwondert me toch eveneens dat de S1-pro maar 2 sterren krijgt...voor een helm van 500 euro...

Als een helm duur geprijsd word dan betekend dat niet dat het ook meteen een goede helm is ;). Of de S1-pro goed is weet ik niet ik heb er zelf namelijk geen ervaring mee maar een helm van 300,- kan net zo goed zijn als een helm van 500,-. Prijs zegt niet alles over de kwaliteit.
 
heb laatst een HJC helm aangeschaft maarre wat een windgeruis :r

heb nu maar oordoppies in.
 
Als een helm duur geprijsd word dan betekend dat niet dat het ook meteen een goede helm is ;). Of de S1-pro goed is weet ik niet ik heb er zelf namelijk geen ervaring mee maar een helm van 300,- kan net zo goed zijn als een helm van 500,-. Prijs zegt niet alles over de kwaliteit.

Ben ik met je eens, de prijs zegt op zich niets over de veiligheid.
Dat is ook het nadeel van die Sharp test voor sommigen. Heb je een hoop geld betaald voor een helm die er vervolgens slecht uitkomt. Dat kunnen mensen dan gewoon niet geloven. Begrijp ik ten dele wel.
Zegt natuurlijk ook iets over de marketing van de duurdere merken...... :X
 
Ben ik met je eens, de prijs zegt op zich niets over de veiligheid.
Dat is ook het nadeel van die Sharp test voor sommigen. Heb je een hoop geld betaald voor een helm die er vervolgens slecht uitkomt. Dat kunnen mensen dan gewoon niet geloven. Begrijp ik ten dele wel.
Zegt natuurlijk ook iets over de marketing van de duurdere merken...... :X

Het zal niet alleen de marketing zijn, maar die merken stoppen gewoon overbodige spullen in hun modellen. Sharp test volgens mij niet echt op comfort en geluid en alle luxe die de duurdere merken erin zetten. Dus wat dat betreft zijn de duurdere merken misschien wel iets beter (stiller, zachter etc.) maar daar koop ik mijn helm niet voor. veiligheid staat gewoon voorop en daarna komen al die luxe dingetjes wel, maar ik ga geen 300,- meer betalen voor een helm die toevallig een iets zachtere binnenvoering heeft en net zo veilig is als de goedkopere helm.
 
Het zal niet alleen de marketing zijn, maar die merken stoppen gewoon overbodige spullen in hun modellen. Sharp test volgens mij niet echt op comfort en geluid en alle luxe die de duurdere merken erin zetten. Dus wat dat betreft zijn de duurdere merken misschien wel iets beter (stiller, zachter etc.) maar daar koop ik mijn helm niet voor. veiligheid staat gewoon voorop en daarna komen al die luxe dingetjes wel, maar ik ga geen 300,- meer betalen voor een helm die toevallig een iets zachtere binnenvoering heeft en net zo veilig is als de goedkopere helm.

Dat is ook de kern van het verhaal. Er is m.i. een minimaal bedrag die een helm moet kosten om aan een aantal eisen te voldoen. Hij moet veilig zijn, goed zitten en niet uit elkaar vallen..... Ik schat dat je vanaf 200 Eurie een helm kunt kopen die aan al dat soort eisen voldoet.
Daarnaast zijn er uiteraard nog wel wat andere eisen die je kunt stellen, zoals goede ventilatie, gewicht, extra's zoals een zonneviziertje of een anti-condens vizier en het uiterlijk van de helm. Of dat soort zaken "overbodig" is bepaalt iedereen zelf.
Voor mij was gewicht erg belangrijk. Heb een superlicht helmpje van 500 Eurie gekocht en ben er bijzonder tevreden over. En inderdaad, die binnenbekleding is ook heerlijk zacht...... Een ander zal dat onzin vinden, zoveel meer geld voor een paar honderd gram minder. Dat mag.

Ik vind overigens de prijs van sommige helmen, 800 Euro en meer, wel érg hoog voor wat ze aan extra's bieden. Gezien de testuitslagen zijn ze ook niet veiliger dan veel goedkopere helmen. Maar ja, je hebt dan wel iets exclusiefs....... :X
 
Ik doe nu ook m'n oordoppen in en het scheelt echt wel...Bovendien hoor je nog de motorgeluiden en dat vind ik echt wel belangrijk.

Ik heb nu 2 jaar de Shark RSI Prime en ik vi(o)nd het ook een comfortabele helm...Nu laat hij wel al wat steken vallen...zo vind ik de binnenbekleding ook dunner worden en volgens mij is die niet te vervangen.

Daar ga ik bij een volgende aankoop wel op letten...Ik draag m'n motorkledij iedere dag en koop graag kwaliteit...maar na ongeveer 1500 keer aan -en uit te hebben gedaan, had ik de bekleding graag vervangen zonder een nieuwe helm te moeten kopen...

Een voordeel die ik als Belgische rijder wel heb is, dat ik al m'n motoronkosten en kleding in m'n belastingen kan inbrengen...Ik heb dit voor de eerste keer gedaan en wacht het resultaat (teruggave) nog rustig af...in België weet je nooit! :X
 
Voor mij is er maar 1 merk die mij goed past ARAI, en heb 5 weken terug mogen meemaken dat t ook echt een goede helm is *O* . Ben nu bezig met een nieuwe arai rx7 corair gp edwarts repl uit engeland en die kost 489 gbp en 20 verzenden dus erg cheap!!! In de UK is er geen btw tarief op helmen!!!!! Dus in NL passen (als je de maat niet weet) en in de uk kopen! Heb ook mijn nieuwe 2009 cbr 1000rr in de UK gekocht erg voordelig ook!
 
ik denk dat je nog voordeliger bent in Polen...Ze hebben in België in een tv show de prijzen tussen een nieuwe VW golf in België en in Polen vergeleken...Dat scheelde enorm...Voor motoren zal dit ook wel gelden...
 
ik denk dat je nog voordeliger bent in Polen...Ze hebben in België in een tv show de prijzen tussen een nieuwe VW golf in België en in Polen vergeleken...Dat scheelde enorm...Voor motoren zal dit ook wel gelden...

Ik heb het zonet even uitgerekend voor de 600 RR ABS versie...komt op 9663 euro, zonder invoerbelasting natuurlijk...vraag me af hoeveel dit is, maar anders lijkt het me wel interessant...
 
Voor mensen met een Shoei XR-1000, neem een Whisper kit.
Scheelt een hoop lawaai en het is wamer, ook rond je nek.
Had hetzelfde gevoel als met oordoppen rijden: éénmaal met oordoppen gereden wil je niet meer zonder.

SHOEI%20WHISPER%20KIT.jpg
 
Ik doe nu ook m'n oordoppen in en het scheelt echt wel...Bovendien hoor je nog de motorgeluiden en dat vind ik echt wel belangrijk.

Ik heb nu 2 jaar de Shark RSI Prime en ik vi(o)nd het ook een comfortabele helm...Nu laat hij wel al wat steken vallen...zo vind ik de binnenbekleding ook dunner worden en volgens mij is die niet te vervangen.
Daar ga ik bij een volgende aankoop wel op letten...Ik draag m'n motorkledij iedere dag en koop graag kwaliteit...maar na ongeveer 1500 keer aan -en uit te hebben gedaan, had ik de bekleding graag vervangen zonder een nieuwe helm te moeten kopen...

Een voordeel die ik als Belgische rijder wel heb is, dat ik al m'n motoronkosten en kleding in m'n belastingen kan inbrengen...Ik heb dit voor de eerste keer gedaan en wacht het resultaat (teruggave) nog rustig af...in België weet je nooit! :X

Heeft de RSI geen uitneembare wangstukken?
Deze zijn volgens mij wel vervangbaar...
 
Voor mij is er maar 1 merk die mij goed past ARAI, en heb 5 weken terug mogen meemaken dat t ook echt een goede helm is *O* . Ben nu bezig met een nieuwe arai rx7 corair gp edwarts repl uit engeland en die kost 489 gbp en 20 verzenden dus erg cheap!!! In de UK is er geen btw tarief op helmen!!!!! Dus in NL passen (als je de maat niet weet) en in de uk kopen! Heb ook mijn nieuwe 2009 cbr 1000rr in de UK gekocht erg voordelig ook!


Is dat een beetje te vertrouwen?

Doe je ook via internet denk ik!

Ik zit namelijk met het zelfde probleem ik wil ook een nieuwe helm en ook 1 uit engeland halen alleen vraag me af hoe dat zit met versturen enzo :)
 
Is dat een beetje te vertrouwen?
Doe je ook via internet denk ik!
Ik zit namelijk met het zelfde probleem ik wil ook een nieuwe helm en ook 1 uit engeland halen alleen vraag me af hoe dat zit met versturen enzo :)

Hoezo? Dat versturen gaat toch niet anders dan via een internetshop hier?
 
@TS voor dat bedrag heb je ook Shark's topmodel qua integraal helmen de RSR2 en die is echt goed en stil al zeg ik het zelf

:? :? :?

Heb deze helm ook, zonder oordoppen is het geruis enorm (zoals bij de meeste helmen, daarom ook idd altijd oordoppen in vanaf wat langere ritjes). Totaal niet stil, hoef je ook niet te verwachten.
 
Hoezo? Dat versturen gaat toch niet anders dan via een internetshop hier?


Ach ja een beetje bevestiging kan geen kwaad toch :+

In iedergeval bedankt :)

Ik denk dat ik het via de site van MCN doe!

Die verwijst me weer naar Helmetcity.co.uk dus daar gaat ie vandaan komen dan :9~


Owja: Hoe zit het eigenlijk met betaling?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan