De allerbeste integraalhelm

Ach ja een beetje bevestiging kan geen kwaad toch :+
In iedergeval bedankt :)
Ik denk dat ik het via de site van MCN doe!
Die verwijst me weer naar Helmetcity.co.uk dus daar gaat ie vandaan komen dan :9~
Owja: Hoe zit het eigenlijk met betaling?

Okee..... ik dacht dat je iets wist wat wij niet weten......

Mits je een fatsoenlijke internetboer treft die z'n spullen goed verpakt is er geen enkel probleem. Een helm mag best een keertje stuiteren als ie maar goed verpakt is, er zit immers geen hoofd in dat de schuimlaag kan indrukken.
 
Okee..... ik dacht dat je iets wist wat wij niet weten......

Mits je een fatsoenlijke internetboer treft die z'n spullen goed verpakt is er geen enkel probleem. Een helm mag best een keertje stuiteren als ie maar goed verpakt is, er zit immers geen hoofd in dat de schuimlaag kan indrukken.


Mijn dank is zeer groot :}

Nu ff uitzoeken hoe het met betalen zit!
 
ga naar een motorzaak of een motorkleding zaak [bv mjk in oudenbosch] waar je je helm kunt proberen op je eigen motor max 1uur.niet goed geld terug of een andere proberen.
 
ik kom steeds meer tot de conclusie dat m'n shark niet meer goed afsluit...ik ben dus op zoek naar een vervanger die het hopelijk langer zal volhouden...

Momenteel heb ik de shoei xr-1000 of xr-1100 ofwel een lazer osprey...deze zouden een speciaal systeem hebben die er voor zorgt dat het vizier ALTIJD perfect sluit...
 
ik kom steeds meer tot de conclusie dat m'n shark niet meer goed afsluit...ik ben dus op zoek naar een vervanger die het hopelijk langer zal volhouden...

Momenteel heb ik de shoei xr-1000 of xr-1100 ofwel een lazer osprey...deze zouden een speciaal systeem hebben die er voor zorgt dat het vizier ALTIJD perfect sluit...
welk type shark is het?van sommige zijn modificaties verkrijgbaar.
 
Ondertussen heb ik nog geen steeds geen nieuwe helm...Ik ben de Shoei Xr-1100 gaan passen en de Arai chaser. Maar bij de Arai zit er tussen kin en helm slechts 2 cm...Is dit niet te weinig?

Volgens de verkoopster is dit niet veilig, helm zat wel lekker...dan de Shoei...Ik heb altijd m'n helmen in Large...Maar de shoei gaf me de indruk iets te drukken op het voorhoofd...Voor de rest zat hij echt héél goed...

zijn er nog mensen die dit ondervinden / ondervonden, maw gaat het beter na een tijdje?

Ik zou ook nog eens X-lite willen passen en misschien Bell, maar ik heb geen ervaring met deze merken...

Xlite lijkt me ook heel degelijk maar het ziet er flauwer uit dan arai/ shoei/schuberth
 
Ik weet niet of je heel erg vast zit aan een integraalhelm....ik vond systeemhelmen ook maar gay, maar het valt me op dat m'n Schubert systeemhelm bij winterse omstandigheden een stuk comfortabeler is dan de Arai integraalhelm die ik had. De rand sluit strak aan om m'n nek (standaard met akoestische kraag en verstelbare chin curtain), een simpel colletje is genoeg om de kier tussen de kraag van je jas en de helm af te sluiten. Bij de Arai had ik een heel ritueel om helmmuts, coll en kinbandje goed te krijgen...nu is het gewoon helm op, klik, klap, rijden. Droog, warm en geen tocht, tenzij ik de ventilatie open zet. Als woonwerk-doorij-helm...valt er echt iets voor te zeggen. Waag er es een proefritje aan met zo'n C3? Oordoppen heb je al snel nodig, zeker met een kuipruitje dat de wind precies op je hoofd richt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan