De allerbeste integraalhelm

82dt

MF veteraan
26 apr 2004
1.305
2
Adegem, BELGIE
Hallo,

even voorstellen. Ik ben Kwinten en ik rij iedere dag door weer en wind op m'n hornet naar het werk. (ongeveer 70 km per dag)
Momenteel heb ik een shark RSI integraal helm van ongeveer 2j oud. Nu ondervind ik de laatste tijd dat ik veel 'tocht' en ruis heb in de helm...

Daarom zou ik uitkijken naar een nieuwe helm, en liefst een waar je dit zo weinig mogelijk hebt. Scheelt dit echt veel bij topmodellen zoals de shoei XR-1100 of de arai rx7?

Als je tussen de 500 en 700 euro uitgeeft aan een helm, wat mag je dan verwachten? Waar zit het verschil?

alvast bedankt.
 
Voor Arai zou ik al niet gaaan. Die hebben heel veel windruis in de helm.
Als je een helm wilt waar je daar nauwelijks nog last van hebt, dan moet je een Schubert aanschaffen. Ze hebben ook een sportieve serie.

Succes met zoeken :W
 
Ik heb een Shoei XR-1000 en eigenlijk valt de windruis en dergelijke mij erg tegen van deze helm. Het lijkt alsof er via mij kuipruit een soort klapperend effect onder mijn kin ontstaat. Ik heb uiteraard de juiste maat gekocht ;)

Hiervoor had ik een Shoei MultiTec systeemhelm en deze was vele malen stiller.

Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik altijd met oordoppen moet rijden.
 
Schuberth produceert de stilste helmen, maar oordopjes zijn eigenlijk een must op de motor als je geen gehoorbeschadiging wil oplopen.
 
Ik heb een Schuberth S1 (ca 525Euro) deze is als stilte getest. Ik heb zelf ook het verschil getest tov mijn vorige helm een shoei. Het verschil is aanmerkelijk. Bij veel snelweg werk heb ik nog wel oordoppen in want het is niet alleen het aantal db's dat je doof maakt maar ook de duur.

De S1 bevalt prima, Wel is het antit-fog systeem waardeloos. Ik heb deze dan ook vervangen door een visier met pin-lock. Deze kan je compleet kopen voor de S1 en heeft als voordeel dat het dubbele gedeelte veel groter is en de contouren van het visier volgt.

Officeel mag het niet de helm is dan niet meer goed gekeurd. Knappe agent die dat weet.

Duurder helmen bieden over het algemeen meer comfort en langere levensduur van de bekleding. Tocht mag bij een goede helm niet voorkomen (tenzij je zelf de ventilatie open zet.
 
Ik heb een Shoei XR-1000 en eigenlijk valt de windruis en dergelijke mij erg tegen van deze helm. Het lijkt alsof er via mij kuipruit een soort klapperend effect onder mijn kin ontstaat. Ik heb uiteraard de juiste maat gekocht ;)

Hiervoor had ik een Shoei MultiTec systeemhelm en deze was vele malen stiller.

Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik altijd met oordoppen moet rijden.

Ik heb een Schubert C3 waar hierover iets staat in the manual (Jazekers, ik heb zowaar een keer een manual gelezen! ;))

De C3 is mij tot dusver prima bevallen. Staat aangeschreven als de stilste helm en daar heb ik niets op af te dingen.
Goede ventilatie, goed op- en open te doen met handschoenen aan, voldoende kinruimte, pinlock, zonnevizier en weinig herrie. Enige minpuntje sofar is het kinbandje. Daar moet ik altijd even mee frutten om te voorkomen dat ie niet in mn adamsappel prikt.

Verder uiteraard altijd eerst passen, maar dat had je zelf waarschijnlijk ook al bedacht. Mijn C3 was net even meer dan 500 euro.
 
Waarom niet? Is toch gewoon een origineel Schuberth-onderdeel? En hij wordt tegenwoordig ook compleet met Pinlock-vizier verkocht (S1 Pro).

Ok, wellicht is er ondertussen wat verander maar bij mijn losse visier zat er een briefje bij dat dit visier niet op de openbaere weg gebruikt mag worden (ivm de goedkeuring) maar wel op het circuit
 
Zal ik dan met de goedkoopste tip van allemaal komen? :+ Een helmmuts + oordoppen. Je zou het niet zeggen maar dat dunne laagje stof sluit de kieren tussen je hoofd en helm af, die je zélfs met de "beste" helm hebt ;)
 
ik gebruik nu reeds zo'n dunne muts...de reden waarom ik klaag is dat ik sinds kort problemen heb op m'n oren door het gesuis...
 
ik gebruik nu reeds zo'n dunne muts...de reden waarom ik klaag is dat ik sinds kort problemen heb op m'n oren door het gesuis...


Niet zeuren ! Doppen! gelijk doen .vorige week al .
FF serieus . Ik rij rond met een schuberth c3 ,dus zo'n "stille".
Best wel , maar niet op mijn Diversion .De wind wordt netjes door de kuip op de helm geleid . Altijd herrie maar daar kan die helm niets aan doen.
Daarom oordoppen !
 
Niet zeuren ! Doppen! gelijk doen .vorige week al .
FF serieus . Ik rij rond met een schuberth c3 ,dus zo'n "stille".
Best wel , maar niet op mijn Diversion .De wind wordt netjes door de kuip op de helm geleid . Altijd herrie maar daar kan die helm niets aan doen.
Daarom oordoppen !

én helmmuts :Y Ook handig tegen vliegen, wespen, hommels en ander grei wat anders zo je helm/pak ik kan duiken ;)
 
audisafe doppen, goedkoop, kwaliteit. 4 of 5 jaar garantie.. dus ook gewoon hele nieuwe als ze lekken, niet zoals alpine.

enig nadeel, je moet even naar ze toe in zuid holland om het op te meten.
 
Ok, wellicht is er ondertussen wat verander maar bij mijn losse visier zat er een briefje bij dat dit visier niet op de openbaere weg gebruikt mag worden (ivm de goedkeuring) maar wel op het circuit
Da's gewoon een briefje van de fabrikant om hun verantwoordelijkheid vooraf alvast af te wijzen ;)
Of was het een getint of spiegelvizier?
 
Ik heb al heel wat helmen geprobeerd. M'n oude Shoei Z-one vond ik tot nu toe de prettigste qua pasvorm, ventilatie, gewicht etc. Ben een behoorlijke tijd op zoek geweest naar een goede vervanger.

Die heb ik nu gevonden: de Uvex Onyx.
Erg licht (carbon, plm. 1 kilo), uitstekende pasvorm (heb een Shoei hoofd, al vind ik de kinruimte van de nieuwere Shoei's wat krap) behoorlijke ventilatie. De helm zit gewoon écht lekker, de afwerking is uitstekend. Dubbel D sluiting, grote vizieropening met ruim zicht. En hij is een stuk stiller dan de Shoei......

Enige échte nadeel is dat ie maar in één kleur/design te koop is: carbon. De prijs was ook wel ff slikken: 600 Euro bij de motorboer, rond de 500 Euro op Internet. Maar eerlijk is eerlijk, hij is het waard.
 
@TS voor dat bedrag heb je ook Shark's topmodel qua integraal helmen de RSR2 en die is echt goed en stil al zeg ik het zelf
 
De allerbeste helm....is er eentje die past. Ik vind de topmodellen van Arai en Shoei steeds krapper worden, meer geschikt voor de racerij dan voor toeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan