De ANWB, de Kampioen en motorrijders

Wellicht kunnen we wel doorgeven dat we er geen twee hoeven hebben... :')
Dat is niet zo moeilijk te regelen... Eén van jullie twee abonnementen kun je laten omzetten in een partnerlidmaatschap. Dan heb je eigenlijk hetzelfde, maar zonder de kampioen en zo. Hebben mijn vrouw en ik ook, scheelt je nog redelijk wat duiten ook t.o.v. twee volledige lidmaatschappen.

En ja, ik weet het, dit was al eerder geroepen...
 
Gelijk dat gezeik om een slotje :r zelfs al het punt gemist wordt ....


rustig maar, zo serieus was het ook niet bedoelt.

Ik denk dat de kampioen gewoon te veel voor de hoofdmoot is.
Huisje boompje beestje, gezinnetjes met een caravan en dat is het dan.

Ik ben het wel eens dat het imago van de motorrijder wel eens positief mag worden belicht in de kampioen.
Meestal blader ik er een keer door heen, maar echt veel lezen doe ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Dat is niet zo moeilijk te regelen... Eén van jullie twee abonnementen kun je laten omzetten in een partnerlidmaatschap. Dan heb je eigenlijk hetzelfde, maar zonder de kampioen en zo. Hebben mijn vrouw en ik ook, scheelt je nog redelijk wat duiten ook t.o.v. twee volledige lidmaatschappen.

En ja, ik weet het, dit was al eerder geroepen...
En ja ;) we hebben dit al nagevraagd en dat gaan we ook doen als onze lidmaatschappen aflopen :+ want anders betalen we een jaar dubbel, en da's zonde :+
 
rustig maar, zo serieus was het ook niet bedoelt.

Ik denk dat de kampioen gewoon te veel voor de hoofdmoot is.
Huisje boompje beestje, gezinnetjes met een caravan en dat is het dan.
en juist die hoofdmoot zit veel op de weg op een gezapig onbenullige manier... :+ Dus even :W doen in de kampioen kan hopelijk wat helpen -O- :)
 
Even wat gegoogeld.

Van origine was het een fietsclub.

In 1871 werd in Deventer de eerste Nederlandse fietsclub opgericht. Al snel ontstonden er meer clubs. Op een keer ontmoetten de leden van de Haarlemsche Vélocipède Club en die van de Haagse fietsclub ‘De Ooievaar’ elkaar. Ze besloten een landelijke bond te starten. Dat gebeurde 126 jaar geleden, op 1 juli 1883 op de Maliebaan in Utrecht. De Nederlandsche Vélocipèdisten Bond werd gesticht, en een paar jaar later werd de naam veranderd in Algemene Nederlandse Wielrijders Bond, kortweg ANWB.
 
En ja ;) we hebben dit al nagevraagd en dat gaan we ook doen als onze lidmaatschappen aflopen :+ want anders betalen we een jaar dubbel, en da's zonde :+
Tip van Jip: doe het wel op tijd, dus voor 15 november meen ik. Anders wordt het abonnement weer automatisch verlengd!
 
Allereerst wil ik Faithy complimenteren met haar positief ingestelde en energieke betoog voor ons motorrijders. Als je zoals wij motorrijders in de minderheid bent, zal je altijd het onderspit delven. Live with it. De ANWB is een commerciele organisatie die gaat voor de centjes en anders niks.
Als je de Kampioen leest vind je dan ook in geen enkel verslag of artikel enige vorm van passie terug. Nu kan je dat jammer vinden en er iets aan proberen te veranderen, maar ik denk dat het vechten tegen de bierkaai is en ik denk dat je beter een abbonement kan nemen op een goed objectief en onafhankelijk motorblad.
Maar dat is mijn bescheiden mening.

Groet Roland
 
Laatst bewerkt:
Kampioen is te pro-auto en fiets :X
Laatst nog een ingezonden stuk van een lezer die klaagt over motorfietsen dat ze zo hard gaan en teveel geluid maken.
Hij valt vooral over het geluid omdat als z'n auto netzoveel geluid maakt als een motor hij niet door de de apk komt.
Wat meneer niet weer is dat auto's minder geluid mogen maken dan motorfietsen en deze laatste gemiddeld genomen 8x zoveel geluid mogen produceren als een auto (auto 85dB(A) vs motor 95dB(A)).
 
Laatst bewerkt:
Allereerst wil ik Faithy complimenteren met haar positief ingestelde en energieke betoog voor ons motorrijders. Als je zoals wij motorrijders in de minderheid bent, zal je altijd het onderspit delven. Live with it. De ANWB is een commerciele organisatie die gaat voor de centjes en anders niks.
Als je de Kampioen leest vind je dan ook in geen enkel verslag of artikel enige vorm van passie terug. Nu kan je dat jammer vinden en er iets aan proberen te veranderen, maar ik denk dat het vechten tegen de bierkaai is en ik denk dat je beter een abbonement kan nemen op een goed objectief en onafhankelijk motorblad.
Maar dat is mijn bescheiden mening.

Groet Roland
dank :) maar zoals hier ook te lezen is, gaat het mij niet om een motorblad met recensies en ga zo maar door. Wij hebben ook abo's op motorbladen en halen regelmatig de Motoren en Toerisme uit de winkel.

Waar het mij (en anderen hier) om gaat, is dat omdat het gros van de autorijders van Nederland ons én over het hoofd ziet/kwaad over ons spreekt én lid is van de ANWB, het een leuk/nuttig idee zou zijn om in zo'n blad als de Kampioen wat meer aandacht te vragen voor motoren an sich.

Voor de testen (zuinigste, blabla) moet je inderdaad bij de motorbladen zijn, maar om wat aandacht te vragen van autorijders voor motoren en om eventueel wat vooroordelen weg te nemen, moeten we juist in een blad zijn dat door autorijders wordt gelezen/doorgebladerd :)
 
Hij staat op het Whiteboard onder 'To do..' voor na de vakantie ;)
 
Nu al een oma! :)

nou
Goedendag,

Na terug te zijn van vakantie heb ik na 25 dagen helaas nog geen antwoord op mijn (nogal uitgebreide) mail mogen ontvangen, op een standaard auto-reply-ontvangstbevestiging na.

Gaat hier nog een reactie op komen of blijft het eenrichtingsverkeer? Als lid van de ANWB heb ik ook deze vakantie weer mogen profiteren van de snelheid en de service van de ANWB, zelfs op een onbereikbaar weggetje in Frankrijk, maar dit valt me dan wel een beetje tegen. Ik hoop dat er iets met mijn mail gedaan wordt. Ben zelfs bereid om zelf wat leuke stukjes te schrijven mocht dit een mogelijkheid zijn. Net 2 weken heel de Franse Alpen bezocht, dus schrijfstof genoeg zou ik zo zeggen.

Met vriendelijke groet, in afwachting van een antwoord,


Is zojuist de deur uit gegaan :)

Ben benieuwd :)
 
Wat meneer niet weer is dat auto's minder geluid mogen maken dan motorfietsen en deze laatste gemiddeld genomen 8x zoveel geluid mogen produceren als een auto (auto 85dB(A) vs motor 95dB(A)).

Volgens mij was dat nou juist precies waar meneer over klaagde. En ergens is het ook wel raar, waarom mag een motorfiets veel meer geluid produceren dan een auto. De enige rationale daarachter is dat motorfietsen nog betrekkelijk zeldzaam zijn. Laten we dat dan ook vooral zo houden. Dus vooral geen stukjes in de Kampioen over hoe mooi motorrijden is, want voor we het weten zijn er 2 keer zoveel motoren in Nederland met navenant strengere eisen.
 
en voor je het weet zijn er ook wat meer mensen die wel op ons gaan letten waardoor we wat minder omvergereden worden :)
 
Volgens mij was dat nou juist precies waar meneer over klaagde. En ergens is het ook wel raar, waarom mag een motorfiets veel meer geluid produceren dan een auto. De enige rationale daarachter is dat motorfietsen nog betrekkelijk zeldzaam zijn. Laten we dat dan ook vooral zo houden. Dus vooral geen stukjes in de Kampioen over hoe mooi motorrijden is, want voor we het weten zijn er 2 keer zoveel motoren in Nederland met navenant strengere eisen.

De rationale is dat het motorgeluid zelf (dus niet wat uit de demper komt) niet zo goed gedempt kan worden. Bij een auto zit dat in een mooi doosje en dat kan je dempen. Bij een mtor zit dat gewoonlijk in meerdere of mindere mate vrij in de buitenlucht. En dat scheelt dan toch weer. Dus aan een motor valt minder te dempen dan aan een auto.
 
De rationale is dat het motorgeluid zelf (dus niet wat uit de demper komt) niet zo goed gedempt kan worden. Bij een auto zit dat in een mooi doosje en dat kan je dempen. Bij een mtor zit dat gewoonlijk in meerdere of mindere mate vrij in de buitenlucht. En dat scheelt dan toch weer. Dus aan een motor valt minder te dempen dan aan een auto.

Daar is de kuip voor uitgevonden. Of natuurlijk de elektrische motorfiets :+
 
kuipen zijn voor slechte ontwerpers die dingen willen verbergen.

_O- _O- _O-
Een Bepaald Merk, Wat ik voor de goede orde niet zal noemen, was volgens mij de eerste met een volledige kuip.(als je Vincent niet meetelt, voor de microbenneukers onder ons.)
 
Kampioen te "pro trapfiets"? Laat me niet lachen!
Naast motorrijden doe ik ook graag aan trapfietsen... en de ANWB is juist daarin heel heel erg erg slecht. De rode aanwijzers zijn meestal niet correct (richting fout, aantal km onjuist) en als je je fiets wilt verzekeren op vakantie, kom je bedrogen uit (max 800 euro, terwijl een beetje mountainbike al gauw rond de 1200,-- is)
Als je op fietsvakantie gaat, is repartriering er niet eens bij.... dus ik bedoel maar.
Er zijn absoluut veel betere fietsbladen en fietsverzekeringen.

Al een paar jaar lid van ANWB maar gelijk dat Kampioen maar laten blokkeren, want dat gaat echt helemaal nergens over (inderdaad: caravans, oude-lullen fietsen en standaard vakanties).

ANWB is goed voor hun service (er is geen betere Help-lijn dan de alarmlijn van ANWB..... )
Maar een oproep om meer over motoren te plaatsen, is beetje zonde van je tijd, vrees ik.
 
Gisteren viel de Kampioen weer in de bus, en ineens moest ik weer aan dit onderwerp denken.


@Faithy; nog wel eens wat gehoord van de ANWB??
 
Nu, daar gaat-ie weer.

Voor zover ik kan zien denkt de ANWB bij "Mobiliteit" alleen aan autoos.
De fiets en de motorfiets, en ook de brommer of bromscooter, zien ze niet als (deel)oplossing voor het file probleem, maar alleen als recreatie-object.

De Kampioen is een flutblaadje.

Maar de Wegenwacht is prima!
 
nou moet zeggen dat ze toch wel een beetje trapijzer en motor gericht zijn.
al was het alleen maar dat ik dik dertig jaar lid altijd korrekt ben geholpen.
ook wel eens niet.
als je met je fietje een lekke band hebben komen ze.
sta je met de motor om 2 uur op de afsluitdijk in de winter komen ze.
daar ik geen auto (minnimaal) rij vind ik ze wel gericht op meer groepen.
sterker nog ,hoop dat ze mij straks ook helpen als ik met de rollator loop.
enja veel aandacht krijg je niet in hun blad ,dan verwijzen ze je naar de pro-motor.
veel verschillen dus.........hoe iemand het ziet en ervaart.
 
Terug
Bovenaan Onderaan