Jessica33
Mollenmoeder
Even geheel off-topic: leuke ads door google! Dankzij de discussie over gedoogbeleid krijg ik deze ad: 'Twijfels over je wietgebruik? Stop met joints en blowen...'
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Heeft te maken met de afstand tussen de voorwielen..Ow.... zit daar nog weer verschil in dan
Dawissiknie
Ow.... zit daar nog weer verschil in dan
Dawissiknie
Die voetrem schijnt wel aardig nauwkeurig op de plek te zitten waar je eigenlijk het liefst je voet zou willen neerzetten, dus om nou te zeggen dat het een geslaagd project is......
De regel om tussen de twee meest linker rijstroken door te gaan is gewoon een "afspraak" die "met elkaar" gemaakt is om het wat overzichtelijker te houden. Het is niet wettelijk geregeld, wettelijk mag je tussen elke rijstrook doorrijden. Ook links van de meest linker, of rechts van de meest rechter (zolang je maar niet op de vluchtstrook terecht komt, dát mag dan weer net niet.Om toch nog maar even terug te komen op het filerijden...
Als ik puur naar de RVV kijk, staat er dus nergens dat ik tussen de twee meest links gelegen rijstroken moet inhalen... waar is dát dan op gebaseerd??? Overigens wordt in motortheorieboeken niet gesproken over een wet of gedoging, maar over een 'gedragsregel'... Het maakt het allemaal niet makkelijker...
De regel om tussen de twee meest linker rijstroken door te gaan is gewoon een "afspraak" die "met elkaar" gemaakt is om het wat overzichtelijker te houden. Het is niet wettelijk geregeld, wettelijk mag je tussen elke rijstrook doorrijden. Ook links van de meest linker, of rechts van de meest rechter (zolang je maar niet op de vluchtstrook terecht komt, dát mag dan weer net niet.
De "gedragscode" die wordt gehanteerd zijn, zoals eerder gezegd, dus geen wettelijke regels, en je kunt er dus niet op bekeurd worden o.i.d., net zo min als dat je er rechten aan kan ontlenen. Maar in geval van bijvoorbeeld een ongeval is het wel een houvast om te bepalen of de motorrijder zich veilig heeft gedragen, en dus niets verweten kan worden.
Als jij met 70 km/h door een stilstaande file sjeest, is dat (zolang er geen matrix- of andere borden zijn die een lagere maximum snelheid aangeven) in theorie niet verboden. Wisselt er dan een auto vlak voor je van rijstrook en jij klapt daar bovenop, dan heeft de bestuurder van de auto een punt op het moment dat hij aangeeft daar geen rekening mee gehouden te kunnen hebben. Een rechter zou hem daar dan over in het gelijk kunnen stellen, aangezien de gedragscode "algemeen bekend" is. Dus de automobilist houd rekening met motorrijders tussen strook 1 en 2, die met maximaal 10 km/u verschil tussen de auto's doorrijd zolang deze minder dan 40 km/u rijden. Ga jij daar (extreem) vanaf wijken, dan "verwacht niemand dat" en loop je dus het risico op een overtreding van artikel 5: Het hinderen en/of in gevaar brengen van het verkeer.
Jongelui de discussie over de gedragscode en filerijden is echt al 10.594 keer gevoerd in andere topics. Hier haddden we het over de ANWB en wat die voor ons zou kunnen betekenen.
Kaap Faithy's topic niet met het voor de zoveelste keer leuteren over dit onderwerp. Bovendien mag dat alleen op vrijdag
Zo, dat hou je wel nauwkeurig bij zeg...Jongelui de discussie over de gedragscode en filerijden is echt al 10.594 keer gevoerd in andere topics. Hier haddden we het over de ANWB en wat die voor ons zou kunnen betekenen.
Kaap Faithy's topic niet met het voor de zoveelste keer leuteren over dit onderwerp. Bovendien mag dat alleen op vrijdag
Ik denk dat het onderwerp loud pipes save lifes minder geschikt zal zijn
Pommel!?!?!@Pommel: bedankt voor je uitgebreide antwoord
Was niet zozeer discussie, als wel even uitleg over hoe en wat, en het beantwoorden van de vraag van lichthuis. En zoals gezegd, het zou een goed stukje input zijn voor een artikel, aangezien je hier wel duidelijk ziet wat nou precies het probleem is: Mensen zijn er onvoldoende mee bekend, en zo krijg je onduidelijkheid en scheve gezichten.Jawel, prima onderwerp voor artikel, maar niet hier weer de discussie voeren.
Shame on me!!!
Veranderd!
heeft de anwb niet een gewoon een magazine voor alleen motoren?
of ben ik de enige die dat weet?
motorplus oid