De auto door de APK gekomen???

Bigconvoy

Die hard MF'er
13 jun 2001
516
0
Ergens in ons kikkerlandje
Nou mijne niet, ik heb hem afgelopen weet laten keuren en man...in totaal ben in fl 579,- armer.
Gelukkig nog niet blut..!!!

- Kruisstuk was versleten
- Mistlicht werkte niet
- Keur stempel op mijn kenteken plaat moest ik hebben (blijkbaar.. :? :? )
- Achter schokdemper lekt (maar werking is goed!)
- Accu zat los (okay, vind je het gek..bind bandje!)

Hoe waren jullie ervaringen...????
 
Mijne moest een nieuwe uitlaat onder. Van voor naar achter. Dat was dus al flink wat $$$. Voor de rest geen problemen, en nu blijft ie ook wel goed door de keuring komen.

Dat van die kentekenplaten klopt, maar die had ik al zelf vervangen.

Had hiervoor een auto en daar was de accubak rot van, de accu zat dus ook los. kosten : 2000 piek, heb die auto maar weggeflikkerd en een ander gekocht (en ja, die met die uitlaat die waarschijnlijk bijna doorgeroest zou zijn). Kosten blijf je altijd houden met voertuigen...
 
Die van mij moet binnenkort gekeurd worden, maar boeit me niet zoveel, m\'n baas betaalt. :]
 
Mijn wagentje moest in oktober gekeurd worden. Er moest van alles aan gebeuren :( . Ik heb het maar door een kennis laten doen want:
* 6 gaten in de bodem dichtlassen
* 2 gaten in uitlaat dichtlassen
* achterspatborden uitsnijden en nieuwe inlassen
* nieuwe remblokken

Dit zou veel gaan kosten, volgens de garage 1500 tot 2000 gulden :j . Die kennis van mij kon dat heel wat goedkoper en dat is maar goed ook want anders had ik de wagen in de sloot geflikkerd }) . Nu is m\'n wagentje weer goed voor de komende 3 tot 4 jaar :}
 
Nieuwe spoorstang erop, nieuw model kentekenplaten erop ( en er na de keuring weer af ), HighJack uit de pushbar ( zit voor de koplampen langs, na de keuring er weer in ), spatbordverbreders eraf ( en er weer op ) en voor de zekerheid kleinere en smallere banden klaargezet, voor als er een steekproef zou komen ;) , gelukkig dit keer niet geweest.
Vanmorgen bij de auto aangekomen, deuk en blauwe streep in linkerdeur ( op 1 meter hoogte ) en 20 parkeerplaatsen verder een blauwe VW bus met een grijze streep aan de voorkant. Politie erbij, kenteken nagetrokken, busje onverzekerd en geen APK. Kon wel over mobilofoon horen wie de eigenaar was, dus van de week maar ff \"op de koffie\"!
 
Auto is in topstaat !! Alleen zit geen tussendemper meer op en de uitlat is ook 3* groter geworden. Denk nie dat ze het mooie donkere, maar vooral harde geluid bij de RWD kunnen waarderen !! Maar ja komt goed
 
Hehe, vast niet, ik ben gisteren SUPERdringend om andere auto gaan shoppen. Geld heb\'k zeker niet teveel dus is weer een antieke golf 2 geworden. Dit keer wel turbodiesel. :}

Maat van me broer kwam vrijdag langs en die kent iets van auto\'s. Kwam ie boven aan. \"Je band staat plat\" ik: huh :?
Samen naar beneden effe kijken hoe erg het was.. gaat me band af omdat ie tot op\'t ijzer is versleten. Nu we toch aan\'t doodvriezen waren gelijk ook maar effe de motorkap open (dewelke slechts met 2 mensen en een tang en veel moeite open te krijgen is).
OVERAL olie. Ook waar geen olieleidingen liepen. Zelfs het bakkie met koelvloeistof zat vol olie.
Ghehe, was gewoon een mirakel dat die motor nog niet was vastgelopen of me voorband niet klapperde klap heeft gedaan. En als je dan bedenkt dat ik dagelijks 200km snelwegkilometers deed met dat beestje ;(


PS: ik vergeet hier effe minder levensbedreigende shit als ganse rechterkant 1 grote deuk, achterwielophanging kaduuk, schijnwerpers kapot (vol water en naar linksboven schijnend), die knopjes om de spiegels te verzetten deden het niemeer, \'k zat met 2 verschillende sleutels waarvan ik er eentje niemeer terugvond (van de rechterdeur gelukkig).

PPS: die golf had wel 1 supergoeie batterij (gele optima) en een splinternieuwe alternator. (dewelke beiden nu overgezet gaan worden natuurlijk) :)
 
Laatst bewerkt:
Congrats Pooh met je \'nieuwe\' auto. :)

Nu die oude lekker afraggen, met 75 in de 1e versnelling zetten enzo, zien dat je die motor kunt opblazen, altijd leuk. })
 
Congrats Pooh met je \'nieuwe\' auto. :)

Nu die oude lekker afraggen, met 75 in de 1e versnelling zetten enzo, zien dat je die motor kunt opblazen, altijd leuk. })


Hehe, \'t idee was om dat ding zodra alle bruikbare onderdelen eruit gesloopt zijn met een zware hamer te gaan bewerken :)
 
auto..., auto..., auto...??? ik heb er wel eens van gehoord, maar ik weet niet precies wat het is. was dat niet dat vreemde idee van een soort motor op vier wielen, genaamd koekblik??? })

maar jahoor, dat ding wordt altijd goekgekeurd.
 
Mijn auto moest ieder jaar voor de APK opgehoogd worden, de veren vielen namelijk los tussen de schokbrekers als je \'m opkrikte. En eigenlijk moest er dan ook nog snel ff weer een katalysator onder gedraaid worden :)

Toen ik \'m dit jaar op wou hogen zat alles ff flink tegen en toen ik de eerste schokbreker los had, zag ik ook nog eens dat er een aandrijfashoes gescheurd was. Ik heb toen alle onderdelen (compleet over de zeik) in een doos geflikkerd en de auto naar een vriend van me gebracht. Hij heeft alles voor elkaar gemaakt en de auto door de APK gekregen, vraag me niet hoe, maar \'t is \'m gelukt. (zonder kat. en met 2 gladde banden)

Van al dat gezeik ben ik nu gelukkig af, ik heb de auto afgelopen zaterdag verkocht. Ben aan de ene kant blij, aan de andere kant ook totaal niet.. Dat ding was ZO SNEL.. Daar vind ik niet zomaar een vervanger voor.
 
Van al dat gezeik ben ik nu gelukkig af, ik heb de auto afgelopen zaterdag verkocht. Ben aan de ene kant blij, aan de andere kant ook totaal niet.. Dat ding was ZO SNEL.. Daar vind ik niet zomaar een vervanger voor.
Waarbij automatisch de vraag komt: wat wil je nu kopen of ga je alles op je Gixxer doen nu? :)
 
Vanmorgen bij de auto aangekomen, deuk en blauwe streep in linkerdeur ( op 1 meter hoogte ) en 20 parkeerplaatsen verder een blauwe VW bus met een grijze streep aan de voorkant. Politie erbij, kenteken nagetrokken, busje onverzekerd en geen APK. Kon wel over mobilofoon horen wie de eigenaar was, dus van de week maar ff \"op de koffie\"!

Ben je lekker mee. :( Kinderachtig gedoe van sommige mensen om dan niet ff een briefje of iets dergelijks achter te laten, maar hem gewoon te smeren. Wel achterlijk van diegene om z\'n auto dan maar gewoon een paar meter verderop neer te pleuren. Iedereen gaat toch eerst om zich geen kijken als ie ziet dat er een deuk of whatever in z\'n wagen zit. |(
 
Ik heb nog een mooie VW Polo `96 staan die ik als student niet echt meer kan betalen. Mooie velgen,gril enzo. Nu ik sinds maandag motorrijder ben heb ik hem toch niet nodig !!
 
Waarbij automatisch de vraag komt: wat wil je nu kopen of ga je alles op je Gixxer doen nu? :)

Daar ben ik nog ff met mezelf over in discussie (makkelijk hoor, meerdere persoonlijkheden). Eigenlijk heb ik alleen maar een auto nodig voor de winter. Ik ben gewoon te bang dat ik de Gixxer neerleg en daar heb ik totaal geen trek in.

Ik wou eigenlijk een vette bak kopen (Alfa 164 3.0 V6 24v Super ofzo), maar toen besefte ik me ineens dat ik dan een dief van m\'n eigen portemonee ben. In de zomer staat ie toch alleen maar stil en dan trekt dat ding alsnog m\'n bankrekening leeg.

Ik heb ook al zitten denken aan een 2e motor, goedkoop dingetje dat zelfs wel een keer op z\'n kant mag glijden. Maar ik ben niet echt een bikkel in de kou, ik kan namelijk ook wel fietsen naar m\'n werk en dat doe ik ook niet :) Er MOET dus een auto komen, nu alleen nog ff uitzoeken watvoor 1...
 
Nieuwe spoorstang erop, nieuw model kentekenplaten erop ( en er na de keuring weer af ), HighJack uit de pushbar ( zit voor de koplampen langs, na de keuring er weer in ), spatbordverbreders eraf ( en er weer op ) en voor de zekerheid kleinere en smallere banden klaargezet, voor als er een steekproef zou komen ;) , gelukkig dit keer niet geweest.
Vanmorgen bij de auto aangekomen, deuk en blauwe streep in linkerdeur ( op 1 meter hoogte ) en 20 parkeerplaatsen verder een blauwe VW bus met een grijze streep aan de voorkant. Politie erbij, kenteken nagetrokken, busje onverzekerd en geen APK. Kon wel over mobilofoon horen wie de eigenaar was, dus van de week maar ff \"op de koffie\"!
mag ik mee op de koffie met \'some tools\' ?

mja, goeie Chevy kopen he }) , mijne in 1 keer door de keuring :9
volgend jaar :?
 
Nieuwe spoorstang erop, nieuw model kentekenplaten erop ( en er na de keuring weer af ), HighJack uit de pushbar ( zit voor de koplampen langs, na de keuring er weer in ), spatbordverbreders eraf ( en er weer op ) en voor de zekerheid kleinere en smallere banden klaargezet, voor als er een steekproef zou komen ;) , gelukkig dit keer niet geweest.
Vanmorgen bij de auto aangekomen, deuk en blauwe streep in linkerdeur ( op 1 meter hoogte ) en 20 parkeerplaatsen verder een blauwe VW bus met een grijze streep aan de voorkant. Politie erbij, kenteken nagetrokken, busje onverzekerd en geen APK. Kon wel over mobilofoon horen wie de eigenaar was, dus van de week maar ff \"op de koffie\"!

mag ik ook op de kofie komen }) met \'some tools\' ?

moet je ook maar een echte chevy kopen net als ik heb.
in 1 keer goed gekeurd :9
 
Mijn koekblik uit 1986 heeft zelfs een steekproef doorstaan... Niets te vinden volgens meneer de controleur. Hij is dan ook nog in mint-condition he.

Altijd leuk om al die nieuwe TDI\'s e.d. eruit te rijden met een 15+ jaar oude auto :+
 
Mijn koekblik uit 1986 heeft zelfs een steekproef doorstaan... Niets te vinden volgens meneer de controleur. Hij is dan ook nog in mint-condition he.

Altijd leuk om al die nieuwe TDI\'s e.d. eruit te rijden met een 15+ jaar oude auto :+
Die gezinswagen van jou? :? }) ;)

Vooral die ruimte achterin... :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan