De banaantheorie: hoe haal je je examen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

locuta

Die hard MF'er
11 jul 2007
316
0
Rotterdam
Toch maar even een apart topic. Op motor-forum 'leerde' ik dat je een banaan moet eten voor je examen. Dan slaag je. De officiële (...) theorie is dat bananen rustgevend zouden zijn. De onofficiële theorie heeft iets te maken met: 'joh, probeer gewoon, grappige theorie en als je slaagt klopt ie dus, tralala.'

Afijn, voor mijn eerste examen at ik géén banaan. U raadt het al: gezakt. Plechtig beloofde ik aan de motorforummers om voorafgaand aan mijn herexamen wel een banaan te verorberen. Zo gezegd, zo gedaan. En ik slaagde. Uiteraard.

Maar nu ben ik nieuwsgierig: zijn er hier mensen die een banaan hebben gegeten voor hun examen en vervolgens... gezakt zijn? :)

Kirsten
 
De eerste keer at ik geen banaan en was ik geslaagd. de tweede keer at ik wel een banaan en was ik gezakt.
Wellicht even doorgeven aan Mythbusters, deze kunnen dit prima uitpluizen.
 
De eerste keer dacht ik niet aan de banaan en ben ik gezakt. De tweede keer besloot ik om ook maar eens zo'n banaan in mn mond te stoppen en je raad het al! Geslaagd 8-)

Het ligt er overigens wel aan of de banaan een beetje vers is :Y
 
De eerste keer dacht ik niet aan de banaan en ben ik gezakt. De tweede keer besloot ik om ook maar eens zo'n banaan in mn mond te stoppen en je raad het al! Geslaagd 8-)

Het ligt er overigens wel aan of de banaan een beetje vers is :Y

En dat ligt dan weer aan de leeftijd van de examinator :? :X _O-
 
Geen bananen gegeten, die zijn hartstikke smerig en ik ben geen aap. Toch heb ik alles examens in 1x gehaald. Daar hoeft Mythbusters toch niet voor ingeschakeld te worden? :N
 
Geen bananen gegeten, die zijn hartstikke smerig en ik ben geen aap. Toch heb ik alles examens in 1x gehaald. Daar hoeft Mythbusters toch niet voor ingeschakeld te worden? :N

Misschien heeft je instructeur wel twee banenen gegeten ter compensatie :+
 
Geen bananen gegeten, die zijn hartstikke smerig en ik ben geen aap. Toch heb ik alles examens in 1x gehaald. Daar hoeft Mythbusters toch niet voor ingeschakeld te worden? :N
dan zal de mythe wel waar zijn. De uitzondering bevestigd immers de regel.
 
Geen bananen gegeten, die zijn hartstikke smerig en ik ben geen aap. Toch heb ik alles examens in 1x gehaald. Daar hoeft Mythbusters toch niet voor ingeschakeld te worden? :N
Kom jij eens even gauw uit die boom dan! B|
 
Misschien toch gewoon een placebo effect? Ik heb zonder bananen gedaan en zat bijzonder rustig op de motor. Misschien kwam dit ook gewoon omdat ik wist dat ik het ging halen :P
 
Ik raakte mijn examinator kwijt vanwege een banaan:

NIXL_MarioKartContest-2.jpg



t`is nog geen vrijdag toch?
 
Laatst bewerkt:
Het is gewoon een mooi placebo :) Mensen zijn eerste keer gezakt. Lezen/horen dat een banaan eten helpt. Nu denken ze yes door de banaan ga ik mijn rijbewijs halen. Goede instelling tijdens het afrijden en hoppa rijbewijs.
 
het placebo effect is doodsimpel, jij bent op dat moment meer bezig met het feit dat je een banaan moet eten, dan dat je jezelf druk kan maken over een aankomend examen

maw, je wordt er rustiger van, omdat de focus bij iets anders ligt
hierdoor ga je rustiger een examen in, wat een beheersing e.d. alleen maar ten goede komt.


ikzelf? beide examens in 1 keer gehaald, zonder banaan
maarja, de uitzondering hé

edit:
banana-split-har-dee-har.jpg
 
Laatst bewerkt:
De eerste keer at ik geen banaan en was ik geslaagd. de tweede keer at ik wel een banaan en was ik gezakt.
Wellicht even doorgeven aan Mythbusters, deze kunnen dit prima uitpluizen.
Mythbusters For The Win !!!

Het maakt geen zak uit.
Het enige wat het zou doen is je concentratie verhogen maar dat doet alle voedsel.

Kijk maar als je een tijdje niet eet of drinkt dan gaat je concentratie weg of verminderd en als je echt honger hebt is het concentreren helemaal een ramp.

Aangezien een banaan veel voedingsstoffen bevat zorgt het er voor dat je wat beter geconcentreerd bent maar dat bereik je ook met een goede ontbijt.

De ene keer heb je gewoon een betere dag en de volgende heb je gewoon ff je dag niet that's all.
Maar heb je nog niets gegeten die dag en je wilt snel even wat naar binnen werken dan zou een banaan eventueel ervoor kunnen zorgen dat je je wat beter voelt.
 
Being rich in iron, the bananas stimulate the production of hemoglobin in the blood, thus helping in cases of anemia. Because of its high potassium, but low salt content, it is indicated for those having problems with arterial pressure.

Being an aliment that is rich in fibers, the banana helps with constipation, through the regaining of the intestines' normal activity. Containing a type of protein, which the body transforms into serotonin, the fruit is indicated in treatments against depression, leading to an improved affective state. The banana is also indicated for calming of nerves, being used in treatments for the regulating of intestinal traffic. Having a fine and soft texture, it is also used in treating ulcer.

The fruit has the power of growing its concentration capacity. The potassium contained in bananas helps regulating heartbeats, brings oxygen to the brain and maintains the water quantity in the body at a constant level.

At moments of stress, the metabolism is accelerated and the level of potassium decreases, a situation in which the consumption of bananas is recommended.
 
volgens mij is dat gewoon een TDO complex ;)

geen banaan op voor geen enkele examen,, en alles gewoon in 1 keer ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan