"De bende van Wim" en onderhoud??

Staelens

Banned User
6 mei 2004
168
0
Hoi ik neem aan dat de meesten van julie het belgische programma "dbvw" ("de bende van wim" ) kent...

voor degene die het niet kennen...gaat over 3 bekende vlamingen die gaan touren door europa...

Maar nu vroeg ik me af...wat doen ze kwa onderhoud? want ik heb ze nog nooit in dat programma zien sleutelen of zo....ze stonden ook nooit met pech langs de weg.
(moet toegeven dat ik niet alle afleveringen heb gezien) Ze tuffen gewoon vrolijk door. Weet iemand toevallig hoeveel km's ze in totaal eigenlijk maken?

Met die BMW van wim kan ik daar nog wel in meegaan, zijn degelijke dingen....maar die ouwe triumph zal toch wel wat meer verzorging nodig hebben?

rijden ze gewoon langs de merkdealer in't land waar ze toevallig inzitten voor een km beurt te laten doen of zo?

Tja, sorry hoor, normaal ben ik niet zo bot, maar lekker belangrijk. Ook al ken ik het programma niet.
Net zo als al die andere topics die je opent :r .

tlh

Tja, sorry hoor, normaal ben ik niet zo bot, maar lekker belangrijk

Toch wel een beetje belangrijk. Doe niet zo bot! ;)

Want! Echt veilige kleding dragen de heren ook niet moet ik zeggen.
En dat sleutelen...sjah. Het is wel eens aan bod gekomen. Toen de heren een homofiele biker naast de weg aantroffen. Die hebben ze dan begeleid naar een BMW/HONDA dealer waarna ze hem begeleidden naar z'n homofielenbikers-club.(met darkroom en fistfuck ( '( ) kooi met lederen hangstoel en kettingen.)

Enfin...we gaan off topic :?
Weinig aandacht voor onderhoud. Maar het is in de eerste plaats een goedlachs mototoeristisch programma, geen sleutelprogramma.
Dat ze in t-shirt over de snelweg scheuren valt misschien meer over te zeggen.

Apropos. Ik heb de dvd's van de serie gekocht via een krant. Want ik heb maar twee afleveringen van deze serie gezien. Hopelijk is het de moeite.

Toch wel een beetje belangrijk. Doe niet zo bot! ;)

Want! Echt veilige kleding dragen de heren ook niet moet ik zeggen.
En dat sleutelen...sjah. Het is wel eens aan bod gekomen. Toen de heren een homofiele biker naast de weg aantroffen. Die hebben ze dan begeleid naar een BMW/HONDA dealer waarna ze hem begeleidden naar z'n homofielenbikers-club.(met darkroom en fistfuck ( '( ) kooi met lederen hangstoel en kettingen.)

Enfin...we gaan off topic :?
Weinig aandacht voor onderhoud. Maar het is in de eerste plaats een goedlachs mototoeristisch programma, geen sleutelprogramma.
Dat ze in t-shirt over de snelweg scheuren valt misschien meer over te zeggen.

Apropos. Ik heb de dvd's van de serie gekocht via een krant. Want ik heb maar twee afleveringen van deze serie gezien. Hopelijk is het de moeite.

der is ook een aflevering waarin ze met een ouwe tractor gaan rondrijden...maar da's nu ook niet echt sleutelen te noemen...vind het toch wat magertjes...

voegt alleen maar realisme toe als ze ook footage lieten zien waarin ze pech onderweg hadden of zo...

maar ja zoals je zei, het is geen "the trip" waarin ze het zelfstandig moeten zien te redden.

Tzou me niet verbazen als de hele crew in 2 busjes + caravan achter hun aan reden

Tzou me niet verbazen als de hele crew in 2 busjes + caravan achter hun aan reden

Dat is gewoon zo. En laat je ook niet vangen door al die "toevallige" ontmoetingen met homofiele bikers, de pliesie, kerels die kerels kennen die skieën in de zomer etc. Allemaal opgezet spel. Getuige de soms trieste acteerprestaties van de voorbijgangers in kwestie. Maar goed...dat boeit dan weer niet. Het moet wel een afgewerkt programma zijn.

Dat is gewoon zo. En laat je ook niet vangen door al die "toevallige" ontmoetingen met homofiele bikers, de pliesie, kerels die kerels kennen die skieën in de zomer etc. Allemaal opgezet spel. Getuige de soms trieste acteerprestaties van de voorbijgangers in kwestie. Maar goed...dat boeit dan weer niet. Het moet wel een afgewerkt programma zijn.

was die ontmoeting met die piloot (Groot britanie) toen hij naast de bende op't grasveld lande dan ook doorgestoken kaart? zoiets grenst toch op het absurde

Er staat me iets van bij dat ze op een gegeven moment in Holland wat onderhoud aan de motor hebben laten doen. Maar een BMW hoeft maar elke 10.000 voor een beurt... Kan je wel een aardig stukje door Europa toeren, maar ook 6000 is al best veel en als ze dus de beurt voor de tocht hebben gedaan, dan is onderhoud wel te overzien.

...
Maar nu vroeg ik me af...wat doen ze kwa onderhoud? want ik heb ze nog nooit in dat programma zien sleutelen of zo....ze stonden ook nooit met pech langs de weg.
(moet toegeven dat ik niet alle afleveringen heb gezien) Ze tuffen gewoon vrolijk door. Weet iemand toevallig hoeveel km's ze in totaal eigenlijk maken?
...

Okay, stel dat ze een groot onderhoud doen vlak voordat ze vertrekken, met de hele santeboetiek, bougies , olie- en luchtfilter vervangen, injectie/carburatie afgesteld,nieuwe keting en tandwiel, nieuwe banden, remblokjes vervangen, alles nagekeken.
Het volgende onderhoud is dan 5000 km verder (voor de Ducati m900 iig, voor de andere moto's weet ik het niet), da's al een eindje.
Het volgende onderhoud is bovendien maar een kleintje. Olie verversen, oliefilter vervangen, luchtfilter vervangen. Dat doe ik zelf. De onmderdelen haal je bij een lokale dealer. Of een olie- en luchtfilter kan je zelf wel van thuis in de rugzak meebrengen. Of zoals al geopperd, in de volgwagen met de cameraploeg. O-)

Dus je kan gerust 10000 kms toeren voordat je opnieuw een "echt" onderhoud moet doen.

Ik heb hier trouwens de 10 etappes van de Bende Van Wim voor me liggen (uit Motoren en Toerisme, bijlage bij het Maart nummer). Zo te zien lijken het me 10 etappes van 300 km, maximaal 500 kms... Onderhoud is dus niet eens nodig
op die afstand.

Sorry, maar ik ben bij de 1e aflevering in slaap gevallen. Programma heeft nix met motorrijden te maken. Als ze etappes met een huifkar zouden afleggen dan krijg je precies hetzelfde voorgeschoteld.

PS: Ik weet niet of een huifkar onderhoud nodig heeft.

Terug
Bovenaan Onderaan