De beruchte eiersnijders, waar staan ze nog?

Vmax-Idioot

MF veteraan
20 apr 2007
4.354
10
Kerkrade
Beste motorvrienden,

in deze tijden van motorvriendelijke vangrails, zie ik ze toch nog regelmatig: de beruchte eiersnijders.

Ook hier in het zuiden des lands schuwt de wegbeheerder nog steeds niet deze doodsvallen voor motorrijders te installeren.

Als iedereen die zo'n ding gezien heeft, hier even meldt waar precies, dan kunnen we de hele verzameling zo aan de MAG doorgeven.

Ik begin maar met de eerste:

Parkstad Limburg, weg tussen Ten Esschen (Woonboulevard Heerlen) en Voerendaal.
Een houten paaltjes barriere met ijzerdraad ertussenin, verstopt in een pas aangeplant haagje. Er zit een heel mooie linkerbocht in die weg, maar aan de buitenkant staan sinds een paar maanden die bikerkillers.. :N
 
De oprit van de A4 bij Den Haag Zuid richting Amsterdam.

Vandaag werden ze geplaatst.
Ik dacht toevallig nog dat ik er even een melding van wou maken.

Neem maar mee!

Rij voorzichtig :]
 
Parkstad Limburg, weg tussen Ten Esschen (Woonboulevard Heerlen) en Voerendaal.
Een houten paaltjes barriere met ijzerdraad ertussenin, verstopt in een pas aangeplant haagje. Er zit een heel mooie linkerbocht in die weg, maar aan de buitenkant staan sinds een paar maanden die bikerkillers.. :N

Verrek, dat heb ik niet eens in de gaten gehad. Rij daar altijd wel met een schuin rotvaartje doorheen.
 
De oprit van de A4 bij Den Haag Zuid richting Amsterdam.

Vandaag werden ze geplaatst.
Ik dacht toevallig nog dat ik er even een melding van wou maken.

Neem maar mee!

Rij voorzichtig :]
Ok, vanmorgen stonden ze er nog niet... Zal straks eens kijken als ik naar huis ga, zo ja dan gaat er meteen een briefje naar de MAG en de provincie!

TDMPrutser rijdt die bocht namelijk bijna dagelijks. Meestal met koekblik, maar toch ook wel vaak met de motor. En ik was nog niet van plan in gefileerd ei te gaan veranderen!!!
 
Extreme Entertainment - Nothing Toxic deze?

op het klaverblad A9-A4 bij badhoevedorp staan ze ook.

brr.... krijg meteen geen zin meer om te rijden en spontane pijn aan mn kruis en benen...

zo wil ik iig niet eindigen..

eiersnijders zijn de kabels als ik me niet vergis... (echt reepjes)
idd confronterend....

scheurijzer.nl onder schokkend 18+ staat ook het eea.
Denk dat zulke foto's ook in theorie-boeken en opfriscursussen moeten staan...
om mensen even te herinneren aan het feit hoe kwetsbaar men is...
 
Laatst bewerkt:
Onlangs ook een serie foto's opgestuurd gekregen van ongevallen die bij hoge snelheden zijn gebeurd of ongevallen met vrachtwagens. Een mens is superkwetsbaar, het was een bonte verzameling bloederig moes, ruggegraten en verspreide lichaamsdelen. Niet dat je het zelf nog meekrijgt maar de mensen die dat moeten opvegen... hoed af.

Schocking maar heb me wel gedwongen ernaar te kijken, om te beseffen waar ik eigenlijk dagelijks mee bezig ben.
Heb al genoeg vrienden in het verkeer verloren: it ain't a game. En ja, of ze het nu willen of niet: de overheid moet daar OOK rekening mee houden. Met alle weggebruikers.

Dat soort afscheidingen in België naast ontzettend veel B-wegen begroeid met klimop, lavendel of haagjes. Eigenlijk nooit bij het gevaar stil gestaan...
 
Ik weet even niet wat voor vangrails je bedoelt? Welke type?

Naar filmpje! Ik dacht dat die ene dood was eigenlijk.


het zijn op zich geen vangrails, eerder houten of metalen paaltjes met ijzerdraad ertussen...heel filerend......
 
ik ken het eigenlijk ook niet

dat filmpje is wel schokkend zeg, idd dat laatste stukje, dacht eerst dat ze enkel dubbel geklapt was.
We bizar, het lijkt alsof een chirurg het heeft afgesneden :r
 
Ok, vanmorgen stonden ze er nog niet... Zal straks eens kijken als ik naar huis ga, zo ja dan gaat er meteen een briefje naar de MAG en de provincie!

TDMPrutser rijdt die bocht namelijk bijna dagelijks. Meestal met koekblik, maar toch ook wel vaak met de motor. En ik was nog niet van plan in gefileerd ei te gaan veranderen!!!

zoals jij het nu zegt lijkt het net of je de helft van de tijd uit die bocht vliegt :+

maar ik snap je punt wel hoor...
 
Lang leve de motorvriendelijke vangrails *O* , al wil ik daar ook niet in belanden, subtiel schopje.
Badhoevedorp was al vermeld, verder kom ik ook 1,2,3 niet.
 
Laatst bewerkt:
Toch maar weer even schoppen... Ben een weekje vrij geweest, dus heb de oprit naar de A4 vanaf de Wippolderlaan (Wateringen) een weekje niet gezien. Vorig weekeinde hebben ze deze tweebaans gemaakt. Gelukkig geen eiersnijders zoals eerder vermeld, maar wel 'motor-onvriendelijke' vangrails in de buitenbocht, dus zonder onderplaat. Gemiste kans voor Rijkswaterstaat! Beetje jammer |(

Er ligt trouwens wel een verhoogde rijbaanscheiding tussen deze twee rijbanen waar je als motorrijder ook niet tegenaan wil klappen. Gewoon 2 van die schuine trottoirbanden met een 30 cm klinkertjes er tussen, elke anderhalve meter onderbroken door een gootje. Niet fijn voor je rug... Toch maar eens melden bij de MAG denk ik.
 
Klaverblad van Drachten in 2 lussen (lus vanaf leeuwarden naar groningen, en de lus vanaf heerenveen naar leeuwarden).
 
Knooppunt Deil: richting Gorinchem en Rotterdam en de bocht richting Tiel
 
Terug
Bovenaan Onderaan