de beste manier om een flitspaal te vernietegen

wat vinden jullie van flitspalen

  • nuttig dienen de verkeersveiligheid

    Stemmen: 19 7,9%
  • die klotedingen mogen van mij allemaal gesloopt worden

    Stemmen: 222 92,1%

  • Totaal aantal stemmers
    241
dacht altijd gehoord te hebben dat een busje bouwschuim (purr) door een klein gaatje leegspuiten een goed effect had. O-)
Zeker weten dat dat werkt. Dat spul is zo krachtig dat drukt alles kapot aan de binnenkant. En de filmrol verwisselen wordt ook een flinke klus *D
 
Kijk mensen je moet ze niet kromtrekken o.i.d.
Ze buigen hem de dag daarna gewoon weer recht of in het ergste geval een nieuwe paal. Bedrading lostrekken helpt ook niet want die sluiten ze zo weer aan. Gewoon helemaal vernietigen of meenemen.


Maar als je dan toch stilstaat om dat ding te slopen, dan heb je daarna niet meer de snelheid om geflitst te worden. Je kunt ook gewoon voorkomen dat je geflitst word, maak er een soort sport van.
 
flitspalen dienen maar voor 1 ding, dat is NOG grotere leasegebakjes voor ministers, NOG grotere reiskostenvergoedingen voor niet gemaakte reisjes enz. enz. enz.

voor de verkeersveiligheid hoeven ze het niet te doen, flitscontroles veroorzaken meer ongevallen dan ze voorkomen, kosten klauwen vol met geld (en dan heb ik het nog niet eens over de aanschaf) wat door de geflitsen niet meer DOOR de molen van de economie gedraaid kan worden (kan geld maar 1 keer uitgeven, en dat is of 1 keer voor CJIB of 1 keer voor het mkb, die op zijn beurt weer leveranciers geld geeft voor producten of halffabrikanten die op hun beurt weer enz enz.. en daar komen banen van.).

daarom wordt ook geflitst op kaarsrechte (autosnel)wegen, liefst geniepig verstopt achter betonnen palen, HM bordjes, ANWB-praatpalen, meterkastjes of door de Boa's gevandaliseerde antiverblindingspanelen.

uit onderzoek is gebleken dat 3/4 van alle ongevallen gebeuren door een foutieve voorranginschatting. HOOGSTENS 5% is snelheid GERELATEERD.. (120km/h op kale banden rijden en dan gek vinden dat ze klappen en je op het dak in de berm ligt) dus de weg oprijden zonder te kijken, denken "ha, die remt wel af" of gewoon afslaan zonder kruisend verkeer voor te laten. Deze laatste is dan ook 'favoriet' als hoofdoorzaak bij motorongevallen. en ja, geen voorrang geven los je natuurlijk op door mensen te flitsen, zodat ze voortaan altijd 1 oog op de berm hebben en 1 oog op de km/h teller... dat ze ook nog in de spiegels moesten kijken (keej, hok-rijders doen dat toch al nooit meer NA rijexamen) en op de weg voor hun neus..tja.. je moet toch 13 miljoen bekeuringen ofzo halen...

ik durf te wedden dat IEDERE motorrijder die al meer dan 10.000km gereden heeft een situatie heeft gehad waarbij die dacht "pfff.. blij dat die flitspaal leeg was"...
 
huur een shovel zet hem op een afgelegen plek, zeg tegen je vrouw dat je niet kunt slapen.. ga 15 min beneden zitten en vertrek richting shovel verblijf, stap in het sloopbeest en ram de flitspaal vol gas met de schep bij het onderste van de paal, Altijd prijs! haal de kast ervanaf en neem hem mee naar je huis, verstop hem in de schuur en haal het fotorolletje eruit.. bij de blokker kun je ze laten ontwikkelen, misschien zitten er nog leuke foto's tussen. natuurlijk wel de LEGE kast kwijtraken.

of bewerk het ruitje gewoon met een hamer.
 
ik geloof dat het in de gemeente bloemendaal was waar het gezonde verstand heeft gezegevierd,alle flitspalen zijn daar definitief verwijderd omdat de balans tussen kosten en baten helemaal zoek was geraakt door bemoeienis en lef 8-) van erg fanatieke flitspaalslopers :)
 
*D .... Ik ben heel blij om te zien dat men nog steeds rekening met mij houdt .... *D

full


Welkom terug :}
 
je pakt een fles gas voor aanstekers te vullen.
gatje in flits paal maken,vol met gas spuiten,gatje dicht plakken.
en er hart er voor bij rijden en door de flits explodeert hij :}
 
[ :} Ingrid&Irma :} modus] Ja maar nee, is daht nieht gevaahrlijk dahn, daht harde riden en zo, dah mahg toch helegaahr nieht? [/ :} Ingrid&Irma :} modus]




En passen we wel op dat het hier niet op opruiing gaat lijken :? , zie ook alle ongein die de tuftufclub er mee had....



Wordt het niet tijd om net als in GB al die palen allleen op zogenaamde hotspots neer te zetten, en te voorzien van knallende kleuren zoals bij sommige gevaarlijke kruisingen de roodlichtcamera's?

Of is alleen de staatskas het motief en niet de verkeersveiligheid?
 
[ :} Ingrid&Irma :} modus]
Wordt het niet tijd om net als in GB al die palen allleen op zogenaamde hotspots neer te zetten, en te voorzien van knallende kleuren zoals bij sommige gevaarlijke kruisingen de roodlichtcamera's?

Ik woon in "GB", en inderdaad, de palen zijn geel sinds 2 jaar maar soms redelijk weggestopt in de struiken en dat van die "hotspots" valt ook wel tegen (behalve als je het over hotspots hebt in termen van omzet-verhoging voor de politie).
Er was laatst nog wat sensatie nadat een overtreder succesvol had geklaagd over de geldigheid van het procesverbaal: Hij had het niet ondertekend (niet strafbaar) en een niet ondertekend procesverbaal is nietig. Maar goed, dat juridische gat was snel gedicht natuurlijk, je kunt nu zelfs op een vette extra boete rekenenen als je je zaak hierop laat voorkomen!
Britten zijn echte "petrolheads", vrouwen net zo goed als mannen, en zelfs oude-vandagen rijden vlot door, dus zal wel niet snel veranderen. De dichtheid aan flitspalen is nergens zo groot als in de UK (volgens de Engelsen tenminste ;) ).
Dus dat is geen reden om naar de GB te verhuizen vrees ik. Maar wel als je van lekker motorrijden houdt op (overwegend) rustige wegen 8-)

Trouwens: Die flitspalen kosten waanzinnig veel, dus je kunt ze wel afbranden maar dikke kans dat ze elders weer meer gaan flitsen om uit de kosten te komen. :(
 
In Zeeland en hier (ZH) ook zijn er veel boeren die willen nog wel eens tegen zo'n paal aanrijden met de TRACTOR, en die staan dan vrolijk of de blauwe lucht te flitsen, of het graanveld :-)

Zeer effectief!

Rob
 
Mooi niet! Ze blijven weken zo niet maanden staan met een kromme paal!


Kijk mensen je moet ze niet kromtrekken o.i.d.
Ze buigen hem de dag daarna gewoon weer recht of in het ergste geval een nieuwe paal. Bedrading lostrekken helpt ook niet want die sluiten ze zo weer aan. Gewoon helemaal vernietigen of meenemen.
 
Alhoewel het natuurlijk wel leuk is om met een shovel of graanaatwerper zo'n volautomatische struikrover te lijf te gaan (nee geen boa, zo,n paal) is dat niet iets dat je even snel kan doen. Veel verschillende palen saboteren komt volgens mij veel harder aan dan een enkele paal goed mollen. Heb trouens ook geen shovel :)

simpel en snel: (Ooit eens op de TTC site gelezen)

verf een stukje zilverpapier of dun plaatstaal flitspaal-beige en plak het over de plastic strip waarachter de radarantene zit. Als je het een beetje subtiel doet ziet een agent dat vast niet. Denkt het bureau vervolgens dat er gewoon braaf wordt gereden, gaan ze er ook niet van die mobilie flitsers neerzetten.

Oh en industriele secondelijm (gamma +/- 5euro) in het slotje gieten? moet ook redelijk frustrerend zijn.. nog makkelijker!

Daarbij mocht je gepakt worden dan hoef je ook geen 30.000 E te lappen ;)
 
[me]Kofferrek snapt niet dat mensen zo'n hekel hebben aan flitspalen. De plaats waar die dingen staan is bekend, dus is het een kleine moeite om ff van het gas af te gaan. Struikrovende boa's daarentegen..... '( [/me]
 
FHE127_Appache.jpg


Hiermee zou je een aardig stuk moeten komen denk ik zo :X

Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar een kerstkaartje oid voor de lens hangen
Effect is veel leuker als de fotos bekeken worden *D
 
[me]Kofferrek snapt niet dat mensen zo'n hekel hebben aan flitspalen. De plaats waar die dingen staan is bekend, dus is het een kleine moeite om ff van het gas af te gaan. Struikrovende boa's daarentegen..... '( [/me]

[me]BertV begrijpt kofferrek, maar lijkt het een beetje bot boa's te gaan vernielen :+ [/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan