De beste motor voor 3000 euro

jobbes

Rookie
5 aug 2011
7
0
Groningen
Ik heb vorige week mijn motorrijbewijs gehaald en wil graag in feb een motor kopen.
Nu ben ik al een beetje aan het rond kijken wat ik wil maar ben er nog niet helemaal uit.
Hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.
Ik wil een sportieve motor en zit zelf te denken aan een Yamaha R6 uit 1999 of 2000 of een Kawasaki Zx6R. Ik heb 3000 euro te besteden. Ik hoop dat jullie me misschien de zwakte of juist de sterke punten kunnen vertellen of misschien wel een ander motortype kunnen adviseren.
Thnx
 
Ik heb vorige week mijn motorrijbewijs gehaald en wil graag in feb een motor kopen.
Nu ben ik al een beetje aan het rond kijken wat ik wil maar ben er nog niet helemaal uit.
Hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.
Ik wil een sportieve motor en zit zelf te denken aan een Yamaha R6 uit 1999 of 2000 of een Kawasaki Zx6R. Ik heb 3000 euro te besteden. Ik hoop dat jullie me misschien de zwakte of juist de sterke punten kunnen vertellen of misschien wel een ander motortype kunnen adviseren.
Thnx
Gefeliciteerd! *O*

Als ik jou was zou ik een R6 halen, met kawa's heb ik alleen maar slechte ervaringen, en een goed alternatief als een Suzuki K serie is net iets boven budget...
 
Laatst bewerkt:
Goede kleding heb je al of heb je daar een apart budget voor gereserveerd? Anders moet je dat van die 3000 aftrekken. Hou er rekening mee dat een motor die verkocht wordt ook niet altijd een verse beurt gehad heeft, al zal dat bij een motorzaak vaker het geval zijn dan particulier. Kosten voor beurt en/of binnenkort te vervangen onderdelen gaan ook van het budget af.

Verder nog van harte gefeliciteerd met het halen van het Atje en veel plezier met motorrijden *O*

Oh ja, ook welkom op M-F :W
 
Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon voor de snelste gaan die je voor dat geld kan krijgen. Ik bedoel, rijden leer je toch wel, of dat nou op een 600 of op een 1000 is. Toch?
 
R6 is volgens mij redelijk betrouwbaar hoor.. Ken iemand die werkelijk nooit olie checkt, warm rijdt, echt totaal niks. Jankt 'm ijskoud vol weg etc. (echte motorliefhebber kuch kuch) Maar dat ding is nog steeds heel op de een of andere manier.

Kawasaki hoor ik juist mindere verhalen over.

Gsx-r K0/K1 is toch ook wel rond die prijs? super ding!
 
R6 is volgens mij redelijk betrouwbaar hoor.. Ken iemand die werkelijk nooit olie checkt, warm rijdt, echt totaal niks. Jankt 'm ijskoud vol weg etc. (echte motorliefhebber kuch kuch) Maar dat ding is nog steeds heel op de een of andere manier.

Kawasaki hoor ik juist mindere verhalen over.

Gsx-r K0/K1 is toch ook wel rond die prijs? super ding!

'Leuk' dat mensen altijd mindere dingen over Kawasaki horen. Grappig dat bijna niemand die mindere dingen echt ervaart. Tuurlijk kan er bij een Kawasaki ook dingen kapot gaan maar dat heeft elke motor fabrikant. De cilinderwanden van de R6 zijn daar niet anders in dan de 3de cilinder van de ZZR 1100. Net als de NAKS en spanningsregelaars van Honda.

Als men dan toch perse een meest betrouwbaar merk wil aanwijzen dan denk ik toch eerder aan Suzuki dan aan Honda of Yamaha. Maarja eigen ervaring en in kringen wijst uit dat het qua alle 4 de Jappen wel goed zit, op wat incidenten na.

Blijf me toch altijd afvragen waar die verhalen vandaan komen, zeker Honda liefhebbers die niet tegen een Jap kunnen die wel emotie heeft.
 
oude CBR1000F (130PK) of GSXR1100W (154PK) voorzien van hoge compressie-zuigers, dynojet, paar lichtere onderdelen en geld overhouden om je een slag in de rondte mee te lachen?
 
Laatst bewerkt:
Mijn Suzuki Bandit is uit 2005, had 14000 km en was in nieuwstaat. 3000 euro. Ik vind dat als hier over prijzen wordt gesproken dat die altijd een hééééél stuk duurder lijken uit te vallen?
 
Een mooie groene ZX6R voor weinig. watmeer moet je nog wensen?
Andrew Pitt werd er Wereldkampioen supersport 600 op. *O*
 
Laatst bewerkt:
Mijn Suzuki Bandit is uit 2005, had 14000 km en was in nieuwstaat. 3000 euro. Ik vind dat als hier over prijzen wordt gesproken dat die altijd een hééééél stuk duurder lijken uit te vallen?

Wij hadden het over een supersport.
Wat is er supersport aan een bandit?
Raceventielen misschien? :X
 
Ik heb zelf de 1998 model gehad.
Heerlijke motor.
full
 
Koop mijn merk, dat is het beste!
Die andere zijn onbetrouwbaar en heel traag. Mijn merk gaat knoerthard en nooit stuk *O* *O*
 
Gefeliciteerd! *O*

Als ik jou was zou ik een R6 halen, met kawa's heb ik alleen maar slechte ervaringen, en een goed alternatief als een Suzuki K serie is net iets boven budget...

Dat jij dat ding crasht, daar kan die kawa niks aan doen hoor :X

R6'jes gaan juist kapot. GSX-R is ook een betrouwbare keuze maar dat is de kawa ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan