De beste uitlaat coating voor een mild steel bochtensetje

RockyK

MF veteraan
21 jan 2013
1.573
43
Yo motorvrienden,

Ik het een yoshimura bochtensetje op de gsxr1100W uit 1993. Helaas geen rvs bochtenset dus begint zodoende ook te roesten.

Het liefst zou ik een rvs spruitstuk op de kop tikken maar dit is geen optie aangezien ik een Akrapovic uitlaat pas heb laten maken voor de bochtenset.

Daarom ben ik dus op zoek naar een coating die echt goed houdt, niet 1 die naar een paar maanden al weer roest door gaat laten. Heeft iemand ervaring met een goede coating of wellicht iemand die ervaring heeft met een keramische coating over een lange periode??

Alvast bedankt!
 
https://www.facebook.com/zircotecnederland/

www.zircotec.com

Maatje van me heeft het uitlaatspruitstuk van zn Kadett GSI DTM Replica laten coaten.... Blijft vreselijk mooi....

56196809_2131233583612317_8198561834660265984_n.jpg


66434412_2281593828576291_7396325835700961280_o.jpg
 
denk dat de ervaringen daar beperkt in zullen zijn. Meeste aftermarket bochten zijn rvs danwel Ti, dan is coaten doorgaans niet nodig..
Er zullen toch vast wel mensen zijn met oude brikken die hun originele stalen bochtenset coaten. Hoeft niet persee aftermarket te zijn om gecoat/beschermt te worden.
 
Er zullen toch vast wel mensen zijn met oude brikken die hun originele stalen bochtenset coaten. Hoeft niet persee aftermarket te zijn om gecoat/beschermt te worden.
Coaten? Ik denk het niet, meest gebruikt:
- Hittebestendige lak uit een spuitbus (Motip, VHT, ...)
- Kachelpoets

Beiden hebben geen eeuwig leven op een motorfiets, dus moet na een tijdje weer aangebracht worden.
 
Je hebt van VHT een paar uitlaat lakken die werken wel mits je ze juist aanbrengt, maar zoals zircotec doet is het enige wat echt onder coaten valt imo.
 
https://www.facebook.com/zircotecnederland/

www.zircotec.com

Maatje van me heeft het uitlaatspruitstuk van zn Kadett GSI DTM Replica laten coaten.... Blijft vreselijk mooi....

Bekijk bijlage 1412110

Bekijk bijlage 1412111
Zoveel moeite, en dat in het lelijkste model Kadett ooit...

Ontopic: heet stoken en olie in branden (nadat het volledig roestvrij is gemaakt) kan ook een optie zijn, maar net zoals hitte bestendige verven moet (regelmatig) bijgehouden worden.
 
Ceracoat Gallery
Kun je zelf erop zetten, starterssets worden in Duitsland aangeboden.
Word veel gebruikt om wapens te coaten, op hun site staan veel mogelijkheden met foto's erbij.
(Moet zelf nog eens n starterssetje aanschaffen).🤔
 
Terug
Bovenaan Onderaan