De Beurs in Utrecht, ff nakaarten!

De beurs was voor mij:

  • Super, volgend jaar weer!

    Stemmen: 6 18,8%
  • Ging wel, niets gekocht

    Stemmen: 7 21,9%
  • Ging wel, wat gekocht

    Stemmen: 12 37,5%
  • Was leuk, maar niet bijzonder

    Stemmen: 1 3,1%
  • niet bevredigend

    Stemmen: 5 15,6%
  • een walhalla, tassen vol naar huis

    Stemmen: 0 0,0%
  • welke beurs?

    Stemmen: 1 3,1%

  • Totaal aantal stemmers
    32

De Kawaman

MF veteraan
2 apr 2002
6.515
1
Gouda
Gister een (halve) dag op de Beurs geweest in Utrecht.

Er waren een aantal dingen die mij opvielen, ik vroeg mij af hoe jullie daar over denken/tegenaan kijken.

Ik vond er echt een overdaad aan helmen en kleding staan, wat dan misschien wel weer goed was voor de prijzen.

Ook vond ik er erg veel (oude) 2e hands motorfietsen staan, tegen niet echt spectaculaire prijzen. waarom niet ook leuke motoren voor een 1000-2500€

(ik zag zelf een 1993 blade staan voor 4800€ |( :N _ O-)

De totale indruk over de overige accesoires, was vooral dat het heel veel oudere spullen waren, niet erg veel speciale delen en ook de prijzen niet om over naar huis te schrijven.

Ik ging ook niet om wat te kopen,... maar heb gewoon echt niets leuks/spannends/speciaals gezien.... trial demo was leuk... maar is ook elk jaar en elke beurs hetzelfde aan het worden natuurlijk...

Al met al niet een echt positief gevoel dus.... wat vonden jullie?




Edit: oh ja, wel een goedkoop abbonement op een motorblad gescoord! _O-
 
Ging wel, wel wat mooi spul gezien.
Miste de stands met leuke hebbedingetjes...was misschien maar goed ook...
Wel kroonplaatsticker gekocht, was nodig.
 
We zijn deels geslaagd qua aankopen (duo outfit), maar het koopje dat we vonden was uizondering, prijzen zijn daar gewoon de winkelprijzen -O- B|

Verder wel leuke motoren gezien en dingen als miriam pol aangehoord, abs remmen bekeken. :)

Als ik niks zocht was ik niet gegaan en als ik weer iets zoek ga ik niet meer vrees ik. :N

Flauwekul ook eigenlijk dat iedereen dik betaalt om op zo'n motorzakenverzameling te mogen kijken. :? Die dan zelf ook nog eens dik mogen betalen om er te staan. :?

Volgende keer niet meer dus denk ik. :N
 
Ik vond het dit jr wel stukke minder leuk dan de vorigen....

'k Vond dat er heel veel kleding te koop was, maar ik had het idee dat de dealers vooral het gare oude spul hadden meegenomen. (of het komt omdat ik er op zondag ben geweest, dat alles al was weg-geraust ;) )

Vond het wel grappig dat er ook duitse toko's stonden, had ik nog niet eerder gezien.

Trouwens wel heeele koele mooie Dainese handschoenen gescoort, dat wel!

Wat ik ook wel koel vond was de gladheids-proef-dinges ... kon je op een bike rijden met zijwielen en dan de remproef doen e.d. Zag er wel koel uit, goed voor je bike-skills ook! 8-)
 
Ik vond het dit jr wel stukke minder leuk dan de vorigen....

'k Vond dat er heel veel kleding te koop was, maar ik had het idee dat de dealers vooral het gare oude spul hadden meegenomen. (of het komt omdat ik er op zondag ben geweest, dat alles al was weg-geraust ;) )

Vond het wel grappig dat er ook duitse toko's stonden, had ik nog niet eerder gezien.

Trouwens wel heeele koele mooie Dainese handschoenen gescoort, dat wel!

Wat ik ook wel koel vond was de gladheids-proef-dinges ... kon je op een bike rijden met zijwielen en dan de remproef doen e.d. Zag er wel koel uit, goed voor je bike-skills ook! 8-)

die remrpoef heb ik ook gedaan.


:^ was erg leuk om eens een keer te doen ja :Y en ondanks dat je weet hoe je moet reageren dat je toch het verkeerd doe :P
 
Hoi laarzen gekocht , maar verder was het op zondag veel te druk , was nagenoeg onmogelijk om fatsoendelijk iets te kopen laat staan passen!! ga volgendjaar wel door de weeks
Greetz ouweman
 
Hoi laarzen gekocht , maar verder was het op zondag veel te druk , was nagenoeg onmogelijk om fatsoendelijk iets te kopen laat staan passen!! ga volgendjaar wel door de weeks
Greetz ouweman

moest je gewoon ff blijven hangen tot 4/5 uur joh, toen was de beurs zo goed als leeg ;) Maar idd ,super super druk overdag... grrr.

vond dat dragg-ding (die grote en die mini) ook wel geinug om te zien.
 
moest je gewoon ff blijven hangen tot 4/5 uur joh, toen was de beurs zo goed als leeg ;) Maar idd ,super super druk overdag... grrr.

vond dat dragg-ding (die grote en die mini) ook wel geinug om te zien.

ze begonnen ook om 5 uur al de boel af te breken. -O-
 
Ja, prijzen voor 2e hands motorfietsen zonder garantie zijn niet om over naar huis te schrijven daar.
Waarschijnlijk denken de handelaren dat de mensen denken dat daar koopjes te krijgen zijn en er toch altijd wel een arm schaap is die erin trapt.

4 jaar geleden heb ik me is voor het eerst verdiept in iets leuks te zoek, en dat was ook gelijk voor het laatst.

Zoals al iemand aanhaalde, voor een tien jaar oude Jap meer als 10000 gulden (= € 4500,- !) vragen :N nee, hou maar!

Echter voor onderdeeltjes en toebehoren en reisjes kan je wel meestal slagen!

(zo toch ff posifiets geëindigd :Y )
 
Bij Anbergen presteerde ze het gewoon de prijzen 500 euries omhoog te gooien ten op zichte van hun aanbod op internet....waardoor die 500 euries meer ineens het onderhandel gedeelte werd....

toen we ze ermee confronteerde zeiden ze dat het niet zo was en dat we niet goed gekeken hadden...yeah right B| ...


en de stand van Boonstra en MotorExtra heb ik om allerlei ergenissen te voorkomen maar helemaal niet bezocht :N
 
Het is toch weer leuk om er rond te lopen al is het elk jaar bijna hetzelfde.

Echter viel het mij heel erg op dat de meeste kleding/laarzen/helmen die flink in de aanbieding waren, maten betrof die de meeste van ons niet hebben.... XS, XXL..
En de prijzen van de resterende kleding ongeveer gelijk waren als in de winkel. (enkele uitzonderingen nagelaten)
En dan was ik hier nog wel op vrijdag ook!
Dat viel me heel erg tegen! B|
Blijkbaar hebben ze de truuk van de "lokkertjes" zoals b.v. de Mediamarkt hanteerd ook op de beurs gebruikt.
Het blijven handelaren natuurlijk maar je verprutst voor mij zo het vertrouwen.
Wel moet ik erbij zeggen dat de winkels met een goede naam beter in de goede aanbiedingen zaten dan de andere...
Volgende keer ga ik gewoon naar de winkels zelf...heb het wel gezien zo...

De prijzen van de 2e handjes motoren was als je goed keek af en toe schikbarend laag.
 
Laatst bewerkt:
Hm.... geloof iig wel dat er dus behoefte is aan een echt "leuke" stand.

Als ik ook iedereen meeneem, die ik persoonlijk gesproken heb, is de algemene mening:

"wel leuk, maar niet super"
"niet echt goedkoop"
"te weinig echt leuke dingen"

Toch maar eens kijken of ik volgend jaar niet een klein standje kan nemen,.... als de beurs dan weer is...

moet toch anders kunnen denk ik!
 
Als ik toevallig iets nodig heb koop ik het, of het nu op de beurs is of in een motorzaak.

gewoon een gezellige dag met een man of vijf, beetje ouwehoeren, wat eten en drinken en kijken naar leuke motoren.
 
Als ik toevallig iets nodig heb koop ik het, of het nu op de beurs is of in een motorzaak.

gewoon een gezellige dag met een man of vijf, beetje ouwehoeren, wat eten en drinken en kijken naar leuke motoren.

Meer als 5 man is niet te doen, blijf je niet bij elkaar!
 
Bij Anbergen presteerde ze het gewoon de prijzen 500 euries omhoog te gooien ten op zichte van hun aanbod op internet....waardoor die 500 euries meer ineens het onderhandel gedeelte werd....

toen we ze ermee confronteerde zeiden ze dat het niet zo was en dat we niet goed gekeken hadden...yeah right B| ...


en de stand van Boonstra en MotorExtra heb ik om allerlei ergenissen te voorkomen maar helemaal niet bezocht :N


??????? Leg eens uit?
 
Terug
Bovenaan Onderaan