Ik wil ook downloaden...doet het niet
Knorrie bedankt voor de mail!
Knorrie bedankt voor de mail!
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
maar es even The Twist of the Wrist lezen..... (heb nog ergens een nederlandse vertaling in Word formaat, als je belangstelling hebt.... Mail!)
Buitenkant van de bocht bedoel je
hoe kan dat nou als je je binnenbochtbeen gestrekt naar voren hebt?om je motor te laten insturen kan je druk geven op het steppie welke aan de binnenbocht zit
Skoezie, om je motor te laten insturen kan je druk geven op het steppie welke aan de binnenbocht zit, zit je echter in de bocht, dan moet je druk zetten op je buitenste steppie.
Knorrie, klasse man, hartstikke bedankt.
Ik heb maar meteen het document online gezet, nu kan iedereen hem hier zelf downloaden.
Motorrijtechniek.doc
ps: even met rechtermuisknop "doel opslaan als"
hoe kan dat nou als je je binnenbochtbeen gestrekt naar voren hebt?
Op woensdag 27 november 2002 08:58 schreef Gizzmo het volgende:kan je druk geven op het steppie
Knorrie, klasse man, hartstikke bedankt.
Ik heb maar meteen het document online gezet, nu kan iedereen hem hier zelf downloaden.
Motorrijtechniek.doc
ps: even met rechtermuisknop "doel opslaan als"
hoe kan dat nou als je je binnenbochtbeen gestrekt naar voren hebt?
Maar voor echte snelheidsduivels is zo'n stuur eigenlijk nutteloos want dat gebruiken ze niet. Immers, boven een bepaalde snelheid (zeg zo'n 50 km/h al) is het voldoende de fiets een beetje uit balans te brengen. Dat kan door hangen, duwen en trekken.
Leuk truukje; als je rechtuit rijdt en je duwt tegen je rechter stuurhelft dan ga je ook naar.... rechts. Trek je juist aan je rechter stuurhelft dan ga je vanzelf naar links.
Pas wanneer je eerst de verkeerde kant op gestuurd hebt en de fiets begint om te vallen dan heeft het zin om mee te sturen (voor als de bocht toch scherper is dan je dacht).
Juist....
Of zachter rijden natuurlijk
Zodra je gaat nadenken gaat het fout, hahaha. Maar een beetje bedachtzaam (op een leeg stukkie) sturen kan geen kwaad.
Je motor is een gyroscoop (moeilijk woord voor iets dat niet uit z'n baan te brengen is) door de roterende wielen. Maar alleen maar rechtdoor is niet leuk. Dussss wat hebben ze bedacht?? Een stuur!!!!!!
Maar voor echte snelheidsduivels is zo'n stuur eigenlijk nutteloos want dat gebruiken ze niet. Immers, boven een bepaalde snelheid (zeg zo'n 50 km/h al) is het voldoende de fiets een beetje uit balans te brengen. Dat kan door hangen, duwen en trekken.
Leuk truukje; als je rechtuit rijdt en je duwt tegen je rechter stuurhelft dan ga je ook naar.... rechts. Trek je juist aan je rechter stuurhelft dan ga je vanzelf naar links.
Pas wanneer je eerst de verkeerde kant op gestuurd hebt en de fiets begint om te vallen dan heeft het zin om mee te sturen (voor als de bocht toch scherper is dan je dacht).
Bij langzaam rijden is het gyroscopisch effect verdwenen en heeft tegensturen geen enkele zin.
Alleen gewicht verplaatsen werkt uitstekend! Anders zou je zonder handen op je stuur nooit de hoek omkunnen (kan écht hoor ) Maar de oorzaak hiervan is dat het wiel toch "stuurt" door je gewichtsverplaatsing (wiel wil rechtopp blijven ofzo?) Als je het voorwiel écht fixeert, dan werkt gewichtsverplaating opeens een stuk minder. Dus de stelling dat je geen stuur nodig hebt om de hoek om te kunnen klopt aardig, maar dat betekent niet dat er geen countersteer-beweging plaatsvindt...Op woensdag 27 november 2002 19:13 schreef Yzf1kr het volgende:
Wat een onzin
Het is juist precies omgekeerd.
Bij de California Superbike School hebben ze een motor die dit fabeltje 100% tegenspreekt. Zonder stuur is het (op snelheid) onmogelijk om met je gewicht je motor in te sturen.
Het gyroscopisch effect heeft wel degelijk effect. Dit effect zorgt ervoor dat de motor kantelt en we de bocht kunnen maken.
Kijk maar eens naar het plaatje. Je kijkt boven op het wiel en de rode pijltjes geven de reactiekrachten weer als gevolg van de zwarte pijlen. Dit is de as en daarop zit de voorvork bevestigd. Zoals je kunt zien veroorzaak het aangebrachte moment (druk op rechter stuurhelft) er voor dat het wiel wil kantelen en het neemt daarbij via het balhoofd de rest mee. Daarom heeft de balhoofdhoek zo'n grote invloed op de snelheid van kantelen. Hoe kleiner de hoek hoe directer de kracht overgebracht word.
(Afbeelding)
Gewichtsverplaatsing veroorzaakt dus niet het kantelen maar zorgt er alleen voor dat het krachtenspel in de bocht gunstiger uitpakt.
Frank
Heeft er iemand de ( evt. vertaalde ) TEKST van dit boek.... kunnen we ruilen
maar zo sturen mag ook.......
Hoor veel verschillende verhalen hoe de bocht in te gaan, want gewoon gassen en aan je stuur trekken is wel heel er kort door de ....
wat is nu wel een goede manier ???
-Insturen en druk uitoefenen op de betreffende step van welke kant je op gaat
-Of het tegenovergestelde van bovenstaand dus bochie naar rechts en druk op de linker step.
-Zodanig druk op je tank uitoefenen met je knie zodat ie ook een bochie wil maken
-Of een combintaie van step en knie ??
Kan me voorstellen dat het misschien per fiets verschild, maar er is waarschijnlijk wel een gulde middenweg
Goed boek heb ik gehoord. De Duitse tegenhanger van Keith Code, maar dan nog uitgebeider, schijnt. Maar waar heb je die gehaald? Gewoon de locale boekhandel? Moest hier besteld worden... Word je niet blij van... Om voor een boek van plm. 25 euro 18 euro (!) "bestelkosten" te dokken, wordt me te gek...Nee, ik heb alleen het boek zelf....