De CBR 600 F3 van René

lagers achterwiel en tandwielhouder daar zit ook een lager in .

Was toen ook bevreesd voor het lager uitgaande as maar achteraf liep deze soepel zonder enige haperingen . (check)
Test ook je radiator ventilator door met de hand te draaien op (aanloop)geluid. (check)
Plastic kan ook veel geluid veroorzaken door tegen elkaar te kruien tijdens het rijden vandaar de optie kaal te rijden. (check)
Uitrollen met motor uit voor aandrijflijn/wiellager geluiden .

Succes man :t
 
Ik zit deze week aardig vol, maar ik zal gewoon het wiel er uithalen om te kijken of er lagers gaar zijn.
De radiatorventilator liep aan toen ik hem kocht, maar dat is opgelost. Hij is ook nog niet echt aangeslagen.
Plastic zou ook best kunnen, want met de helm op lijkt het geluid van voor te komen. Op de standaard komt het geluid duidelijk van achter.
Voorwiellagers zijn nieuw en remmen lopen mooi vrij. Uitrollen met de motor heb ik gedaan vanaf 80km/u en je hoort het gewoon duidelijk. Hard met de voorrem remmen maakt het geluid niet anders.
 
Te laat :)
 

Bijlagen

  • spanner.jpg
    spanner.jpg
    92,4 KB · Weergaven: 17
Zaterdag eens even naar de motorsloop. Ik zoek wat hogere clip-ons. en een remleiding., maar dat zal wel nieuw worden
 
Om eerlijk te wezen hoor ik niet echt iets vreemds ? Behalve als je op de rem trapt waardoor de blokken iets tegen de remschijf komen .
Het is allemaal mechanisch en 100 % stil zal het niet worden.
 
Nou. Hoor je gonzo niet? De remblokken stonden helemaal uit elkaar en de remtang liep tegen de schijf. Maar dat geluid is niet tijdens het rijden aanwezig
 
Net nog een flinke rit gereden met de F2 als een raket met 13000 tpm en gilt het uit met de quill pijp .

En met nieuwe 600F stickers .
 

Bijlagen

  • 20220319_124629.jpg
    20220319_124629.jpg
    450,1 KB · Weergaven: 33
Dat is ook een mooie!
Zondag ga ik weer rijden. ik gok 200KM.Ik durf het nog wel aan met een lawaailager achter. draait op zich nog goed..
 
Vandaag de wiellagers vervangen. Dat is een heel stuk beter zo.
Het gerommel wat je bij vrijloopt hoort en voelt, voel ik ook onder het rijden. Als ik dan onder het rijden de koppeling een beetje aanspan, is het weg. Als ik de vrijse slag uit de koppelingskabel zou halen, is het weg en ook het druklaager binnen een week, dus daar beginnen we niet aan.
Oh, tijdens de montage van het achterwiel, viel mijn remblokje achter van zn plek. Terugmonteren was een geklooi, maar is gelukt.
Ik probeerde de bout die er in zit om de blokken te verwijderen los te draaien, maar dat zit ontzettend vast.
Ooit moeten de blokken er wel uit. Is daar een methode voor?
 
Precies vrije speling moet het wel hebben zowel bij de hendel als de hevel bij het blok .
Ik gebruik kruipolie als een bout echt vast zit. Bedoel je de het asje waar de blokken overheen schuiven ? Daarvoor zit als ik me niet vergis een klein schroefje voor die je met een gewone schroevendraaier moet lossen om vervolgens daarna met een inbus sleutel het asje te verwijderen. . Als die vast zit een klap met de slagschroevendraaier en los is tie .
 
Klopt, het is die bout die door de remblokken gaat. Het dopje zit ramvast. Ik denk dat ik eerdaags even de uitlaat er af pak en dan met de slagschroevendaaier tekeer moet gaan. Wellicht dat het afsluitboutje hier ook los mee wil.
Zaterdag ga ik een Schuberth C4 pro halen. Want het goedkope helmpje met ali bluetooth, maakt me veel te veel herrie.
Doeiiii zakgeld :)
 
Potverdorie. Blijkt mijn voorband 14 jaar oud te zijn. Niet op gelet na de aankoop :]
Nou ja, meteen afgeleverd bij Jos Smit in Haarlem. Straks weer ophalen.

Beetje dom.
 
Hmmm mijn achterband was 9 jaar toen ik de motor kocht . Maar de a band was totaal niet uitgedroogd en er is amper mee gereden .
Heb de voorband vervangen die was 14 jaar en iets gedroogd , de achterband zit er nog op en voldoet prima . Motor had jaren in een donkere garage gestaan. Rubber voelt ook aan als nieuw.

Heb laatst de carburateurs eraf gehaald omdat deze niet goed stonden. Had geen meters voor de synchronisatie dus heb ik de afstelling opgemeten met schuifmaat 2 stonden exact op 7.3 mm en 1 op 6.3 mm deze heb ik afgeregeld naar 7.3 mm en met een 2 mm boortje de vlinderklepjes nagemeten of deze gelijk stonden en dat deden ze. Alles weer in elkaar gezet en motor liep stukken rustiger en het klapperen vanuit de koppeling was bijna ook praktisch weg(koud blok) ? Had ook het vermoeden dat de motor koud op 2/3 cilinders liep gevoeld aan de uitlaatpijpen was er eentje die minder heet was dan de andere drie. Na iets opwarming deed deze wel mee.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan