De CBR 600 F3 van René

Volgens mij zit er al een koelplaat op.
 

Bijlagen

  • 20220223_101450.jpg
    20220223_101450.jpg
    265,1 KB · Weergaven: 33
Tussen bovenstaande stekker en de dynamo zat bij mijn vtr ook een stekker. Deze heb ik ertussenuit gehaald en doorgesoldeerd. Lijkt me dat het bij de cbr ook zo zit. En overgestapt op een mosfet regelaar ipv de standaard sr. Tevens een voltmeter geïnstalleerd waardoor alles nu wel goed geborgd moet zijn. Kleine investering, maar deze kinderziekte is nu getackeld. PS, je pakt het goed aan mbt je cbr 👍
 
Ik denk dat ik niets hoef te doen. Volgens mij heeft de vorige eigenaar het probleem al goed opgelost. Ik zal er wat thermo compound tussen smeren en weer monteren.
 

Bijlagen

  • 20220223_121854.jpg
    20220223_121854.jpg
    182,3 KB · Weergaven: 20
Nou, vijf minuten voor de lunchpauze heb ik de ketting ontvangen en gemonteerd.
Hij staat nagenoeg net zo slap als de originele :X
Het zal wel zo horen, maar wel weer vreemd.
 
Nou, vijf minuten voor de lunchpauze heb ik de ketting ontvangen en gemonteerd.
Hij staat nagenoeg net zo slap als de originele :X
Het zal wel zo horen, maar wel weer vreemd.
Dat had ik niet verwacht ? dan toch de koppelings korf ?
Ik heb alleen de hard kloppende rammel bij koude start zo rond de 1500 tpm
Deze rammel is binnen 1 minuut weg naarmate de motor ietwat opwarmt .
Weet nog steeds niet waar dat vandaan komt ? (schuddende koppelings platen ? )
 
Ik vind het ook vreemd, maar de nieuwe is maar een fractie strakker dan de oude.
Gister nog even bezig geweest.

De Koppeling doet het uitstekend en ik heb het geluid nog niet gehoord.
Ik heb nog niet gereden ook, maar op mijn brug vind ik dat de aandrijflijn toch geluid maakt. Soort gelijk als dit >
Ik zal de boel eens goed schoonmaken en opnieuw smeren en kijken of dit helpt. Gister heeft de motor even op de brug in de zesde versnelling even tegen de 100KM/u gedraaid en lazerde er een lamp uit het armatuur van de verdieping er onder .ghegheghe _O-

Ook heb ik het apparaat geïnstalleerd die de richtingaanwijzers automatisch laat afslaan. Ziet er goed uit en het lijkt te werken. Ik hoop zaterdag weer te rijden.
 
maar na vervanging kettinkje heb je nog last van die rammel tijdens stationair lopen ?

Op de brug en dan 100 km/h onbelast laten draaien 😳 oefff
 
En vanavond de eerste kilometers gereden. Viel niet tegen, maar het geluid uit de aandrijving is er nog steeds.
De koppeling hoor ik ook nog steeds, maar weet nu dat het goed zit, dus het zal wel.
Maar als de snelheid toeneemt is er een goed waarneembaar bijgeluid te horen. Het geluid van een aanlopend spatbord (wat niet zo is)
Onbelast op de standaard doet hij dit ook. Ik zal eens kijken of ik op korte termijn een filmpje kan maken.
De clip-ons zitten echt iets te laag waardoor ik constant tegen de rand van mijn helm kijk. Dus op zoek naar iets hogere exemplaren.
 
Ja ben benieuwd wat voor geluid dat is .
Mijn F2 maakt een bijgeluid bij toenemende snelheid (zeg maar als je met een auto wat harder achteruit rijd) .
Maar niet echt storend of zo boven de 8000 toeren tot 12000 tpm hoor je de demper er boven uit gillen.
 
Dat geluid heb ik dus ook. Het is lastig het geluid op te nemen. Ik kan wel eens even kijken of ik de camera ergens op kan plakken en dan een ritje opnemen
 
Ik had een filmpje, maar het geluid is slecht te horen. Dus even de ouderwetse camera gepakt en op de standaard gezet.

 
Laatst bewerkt:
Net 20 Kilometer gereden. Maar op de weg is het veel erger. Het lijkt echt alsof er een spatbord tegen de band loopt. Raar weer dit.
 
Vraagje, staat je ketting niet wat aan de strakke kant?
Volgens mij zou je op de middenbok een stuk meer speling moeten hebben dan wat er zichtbaar is in het filmpje.
 
Nee, die staat niet strak. Maar ik kan hem natuurlijk nog wat losser zetten.
Lijkt toch echt aan de strakke kant. Ik zie bijna geen doorhang, ook niet als de boel draait.
Van de bok af en erop zittend gaat ie zowieso iets strakker staan.

Komt dat geluid niet doordat de ketting strak staat en op het voortandwiel op dat rubber klapt ?
Zou de ketting afstellen volgens het boekje op het strakste punt en dan eens kijken.......uhhh luisteren of het minder wordt.
 
Ik zal hem morgen een stuk slapper zetten. Op de bok lijk je het geluid minder te horen dan op de weg.
Bij 40 KM/u ga je het echt horen. Eigenlijk zou ik zonder helm moeten rijden om het geluid precies te lokaliseren. Maar ja, dat gaat meestal fout.

Hij loopt niet over het rubber blokje.
Ik krijg het geluid wat ik hoor onder het rijden ook niet echt goed op film.
Een maand geleden dacht ik dat het de voorwiellagers waren. Die heb ik vervangen, maar dat was achteraf niet echt nodig. Hier is het oorspronkelijke filmpje. Die duurt vijf minuten en je moet goed luisteren om het te horen. Er is veel geluid, maar soms laat ik de motor terugvallen naar stationair terwijl ik op de 50 KM/u zit.Ik hoor het, maar ik weet niet of jullie dat ook horen.

De video was tijdens het posten van dit bericht nog aan het verwerken.
 
Afstellen ketting, op meerdere punten meten op de bok en dan 2.5 cm afstellen(zo mogelijk op strakste punt) zo staat de ketting bij mij .
Ketting lichten van het voor ketting wiel en met de hand lichtjes draaien of er enige weerstand te voelen is in het lager uitgaande as.
Het geluid op het 2e filmpje herken ik ook wel wat van bij die lage toeren ?
Maar hou de toeren zelf boven de 4 a 5 duizend . Zou zoveel mogelijk plastic weghalen/ook spatborden (ja veel werk) en dan met de motorfiets zo kaal mogelijk en een stuk rijden om te observeren op motorische geluiden .
Daarnaast een test uit te laten rollen in z`n vrij of liever met motor uit om dan te observeren of het de aandrijflijn/wiellagers betreft waar mogelijk dat geluid vandaan komt ? Ps tijdens het rijden raakt de ketting de rubberen bescherming niet echt.
 
Ik ga straks in de lunchpauze de ketting losser zetten en mijn collega van 110 kilo er op laten zitten om te kijken of hij te strak staat.
Dat uitkleden van de motor doe ik later wel, maar van de week haal ik het achterwiel er af en bekijk de lagers. Dan zal ik ook het voortandwiel eens zonder ketting laten draaien.
Ik hoop niet dat dit lager achter het tandwiel gaar is, want ik heb geen trek om het blok er uit te lepelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan