De dagen van te luide voertuigen zijn geteld

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is gedaan :?
Zelfs de fransoos heeft ‘t erover :Y

Ik ga sparen voor een accu brommer :+

Geen accu brommer voor mij, dan is hele essentie van het motorrijden voorbij.
Geluid hoort erbij maar niet teveel. 😉
 
Herrie .dagen van luide voertuigen geteld?
Mmm gaan ze die jumbojets en vliegtuigen vanaf schiphol die dan over vliegen hier, elke dag en soms erg laag ook verbieden dan?
Die overstijgen echt wel al die db,s die hier verteld worden.
Die maken geluid op het asociale af.
Maar afijn als de minister dit uitbreid en beweerd er is geen extra geluid ,,vliegtuigen en jumbo jets worden stiller.
Maar tijdens bezoeken aldaar het aanwezige publiek niet kan verstaan ,omdat jumbo jets overvliegen.
Maak ik me niet druk om hoeveel geluid mijn motor maakt of de buurman zijn motor ,of de motor op de snel weg hier vlak bij ,die optrekt naar 120.
Ook een groepje jonge gastjes met petjes op in een bmw of golf met dikke uitlaat eronder maakt zo een geluid ,dat ik denk ,waar hebben we het nog over ,
Europa verbied meer geluid ,als het eenmaal gekocht is die motor of auto ,,en ze sleutelen er andere herrie dempers etc onder gaat het nergens meer over.
Dan moet je de assecoire markt voor vervangings dempers ook verbieden.
 
Bij motorrijden hoort gewoon motor geluid.

Bij een nieuwe Ford Mustang hoort ook een V8, en geen 2.3 4cil turbo.

Ja een downsize turbo blokje is efficiënter, meer vermogen per liter blablabla, ja maar het is geen V8, punt.

Prima dat de woonwerk voertuigen in de toekomst elektrisch worden, laat de liefhebbers toch lekker op benzine rijden en lawaai maken.
 
Waarom moet ik elektrisch rijden?
Als de rest van de wereld overal maling aan heeft.
En het Parijs klimaat akkoord van jaren terug niet eens naleefd.
En ik niet overal met me elektrische motor op zoek wil gaan naar een laadpaal.
Mensen zijn helemaal doorgedraaid wat klimaat en herrie ,geluid,betreft.
Maar gaan erna wel op vakantie naar verre landen met herrie dingen 10 km hoog.
zich nergens druk om makend wat dat voor schade en geluidsoverlast opleverd.
 
Waarom moet ik elektrisch rijden?
Als de rest van de wereld overal maling aan heeft.
En het Parijs klimaat akkoord van jaren terug niet eens naleefd.
En ik niet overal met me elektrische motor op zoek wil gaan naar een laadpaal.
Mensen zijn helemaal doorgedraaid wat klimaat en herrie ,geluid,betreft.
Maar gaan erna wel op vakantie naar verre landen met herrie dingen 10 km hoog.
zich nergens druk om makend wat dat voor schade en geluidsoverlast opleverd.

En de auto's die hier niet meer "mogen" rijden tuffen lekker verder rond in Afrika, want daar heeft het geen effect op het klimaat zeker.

Geldklopperij is het.
 
En de auto's die hier niet meer "mogen" rijden tuffen lekker verder rond in Afrika, want daar heeft het geen effect op het klimaat zeker.

Geldklopperij is het.


Ja maar jongen ,luister nou toch ,er is zoveel te cashen zo voor onze vrienden , en eeeejj wat leuk is moet geld kosten vooral veel geld !
t wordt zo zoetjes aan 1 grote naaizooi van overdreven goed willen zijn :r
 
Dan kun je toch ook gewoon een koptelefoon met motorgeluiden op zetten?
Kies je elke dag een ander geluid, en is ook nog eens goedkoper en milieuvriendelijker.

Hahaha maar dat is toch niet helemaal hetzelfde....trouwens ik wil ook geen elektrische auto, onbetaalbaar.
 
Ik doe wat ik wil, niet wat ik mag...

Zolang de theelepeltjes niet staan te rinkelen en de ramen niet uit de sponningen trillen bij thuiskomst hoef je je geen zorgen te maken: Hup, rijden met dat ding!
 

Voor de bewoners is de maat echter vol. "De periode april tot en met september biedt heerlijke weekenden waarin je buiten wilt zijn. Die worden verstoord door motoren die té hard en met te veel lawaai langs scheuren. Sommige bewoners overwegen hierdoor zelfs te verhuizen."

Anderen gaan maar naar binnen, omdat er geen normaal gesprek meer is te voeren. Naar aanleiding van een brief aan Verkeersadviseurs NH, werd Van Dam door de chef van het handhavingsteam gebeld. Hij gaf aan dat het probleem ook bij hen bekend is en dat zij geluidsmetingen zouden kunnen doen. Echter heeft het team slechts één meetapparaat voor de hele regio.
GEEN CONTROLE De Herenweg staat onder motorrijders bekend als een weg waar je lekker door kunt rijden. "Daar moet echt verandering in komen. Omdat er nu niet gehandhaafd wordt, voelen motorrijders zich hier vrij om te doen en laten wat ze willen. Voor motoren geldt ook geen APK, dus er wordt ook geluidstechnisch niets gecontroleerd." Van Dam heeft binnenkort een gesprek met burgemeester Hafkamp. "Ik gun iedereen een leuke hobby, maar als zoveel mensen er last van hebben en het mag ook nog eens niet, moet er dan niet iets strenger opgetreden worden?"
Bewoners die ook last hebben van geluidshinder kunnen terecht op het landelijk meldpunt meld.nl




-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Okee dan, weer een weg die misschien dicht gaat dankzij een klein groepje collega's. En reken maar dat wij het gaan verliezen hoor, handhaving hebben we de mensen niet voor, dus gaat die weg dicht voor motoren en zo simpel is het.

En dan krijgen we weer een discussie over dat die herriepijpen levens redden, maar hoe moeilijk is het om ook met herriepijpen gewoon rustig en met weinig toeren door een woonstraat te rijden?
 
Okee dan, weer een weg die misschien dicht gaat dankzij een klein groepje collega's. En reken maar dat wij het gaan verliezen hoor, handhaving hebben we de mensen niet voor, dus gaat die weg dicht voor motoren en zo simpel is het.
En wie gaat dat dan handhaven? Juist...

Is inderdaad een fijne doorijweg... als er niet een paar auto's voor je zitten...
Oh wacht, er rijden daar bijna altijd slome auto's. |(
 
Verhuis dan lekker, mensen in Zeeland moeten het een paar maanden per jaar doen met hun dorpjes vol toeristen, Groningers moeten het doen met aardbevingen en gezeik, in Glaneburg of Breda zijn het drugdagjesmensen, je kan niet meer rustig over de Veluwe zonder een weg te ploegen door hordes walkers op E bikes en wielrenners, in Amsterdam vliegen kogels door je kinderkamer of woonboot en in Aleppo staat niet eens meer een huis om te verkopen..
 
En zojuist genoten....heerlijk rustig aan de DL zijde en ook nog eens goedkopere benzine....superplus- 98 1:56/liter..
 
Als we gewoon rustig rijden binnen de bebouwing, heeft niemand er last van en die ene die dan nog klaagt wordt niet serieus genomen.
 
Nog een paar jaar en dan rijden de meeste wel op zo n rijdende accu , probleem weg ,maar dan wordt er wel weer ergens anders over gezeurd
 
Nog een paar jaar en dan rijden de meeste wel op zo n rijdende accu , probleem weg ,maar dan wordt er wel weer ergens anders over gezeurd
Ja, die hoor je niet aankomen en dat is gevaarlijk.
Een electrische auto maakt wel lawaai, met de banden.
 
Bij mij kan er geen eens een db-killer in...Moet ik eerst een gaatje boren, maar dat is zonde.
Trouwens, als je jezelf in houd is er niks aan de hand denk ik zo. Ik krijg meestal duimpjes van de paarden liefhebbers hier op onze dijkjes.
Gewoon rekening houden met elkaar, dan valt het reuze mee. Het zijn die paar lui die volle bak gaan die het verzieken denk ik zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan