De dagen van te luide voertuigen zijn geteld

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij mij kan er geen eens een db-killer in...Moet ik eerst een gaatje boren, maar dat is zonde.
Trouwens, als je jezelf in houd is er niks aan de hand denk ik zo. Ik krijg meestal duimpjes van de paarden liefhebbers hier op onze dijkjes.
Gewoon rekening houden met elkaar, dan valt het reuze mee. Het zijn die paar lui die volle bak gaan die het verzieken denk ik zo.

Ik ervaar hetzelfde tussen Huissen en Bemmel, veel positieve respons van voetgangers, fietsers en af en toe een ruiter. En ik zie ook nog meer dan genoeg asociale motorrijders daar ... dus die voetgangers, fietsers en paardenpiepels kunnen gelukkig nog steeds wel een onderscheid maken tussen de ene en de andere motorrijder.
 
Bij mij kan er geen eens een db-killer in...Moet ik eerst een gaatje boren, maar dat is zonde.
Trouwens, als je jezelf in houd is er niks aan de hand denk ik zo. Ik krijg meestal duimpjes van de paarden liefhebbers hier op onze dijkjes.
Gewoon rekening houden met elkaar, dan valt het reuze mee. Het zijn die paar lui die volle bak gaan die het verzieken denk ik zo.
Ik kreeg pas een heel paard cadeau ,zo vriendelijk die mensen ook *O*
 
Bij mij kan er geen eens een db-killer in...Moet ik eerst een gaatje boren, maar dat is zonde.
Trouwens, als je jezelf in houd is er niks aan de hand denk ik zo. Ik krijg meestal duimpjes van de paarden liefhebbers hier op onze dijkjes.
Gewoon rekening houden met elkaar, dan valt het reuze mee. Het zijn die paar lui die volle bak gaan die het verzieken denk ik zo.
Zelfs afgelopen zondag op weg naar huis na mijn bezoek aan de scrambler dagen Heino...ik was in fluistermode (uitgezet).... 8-) en na gepaste afstand weer de duc aangeslingerd. Terugweg was ontzettend saai...N35 helemaal uitgereden, wat ik ook verwachte.
 
Bij motorrijden hoort gewoon motor geluid.

Bij een nieuwe Ford Mustang hoort ook een V8, en geen 2.3 4cil turbo.

Ja een downsize turbo blokje is efficiënter, meer vermogen per liter blablabla, ja maar het is geen V8, punt.

Prima dat de woonwerk voertuigen in de toekomst elektrisch worden, laat de liefhebbers toch lekker op benzine rijden en lawaai maken.
Die liefhebbers willen ook hun mustang dekpony door de file laten brullen. Ik zie er van komen dat straks tesla de Opels en de volkswagentjes en andere lullige autootjes gaat vervangen en alleen de gefortuneerden nog op benzine kunnen rijden. Rijd je straks in/op zo’n e-pauper mobiel geheel geslachtsloos door de file met je knotje en je ecohipster outfit met een bakje rechtsdraaiende mierikswortel kienowahahaha in je juten rugzak.
 
Een knap ingezonden opjut stukje van de Telegraaf

Motoren verzieken stad en land.

Afgelopen weekend was waarschijnlijk het laatste zomerse weekend, denkt de denkbeeldige schrijver. Jammer, zegt hij, maar ook wel weer goed. „Zijn we eindelijk weer verlost van die motoren die op mooie zomerse dagen onze (vooral) binnenwegen compleet verzieken.” In grote groepen, met enorme lawaai makende motoren, komen de dames en heren voorbij knallen. Liefst zoveel mogelijk herrie makend met enorme ploffen. Wat doet de politie hiertegen? Niets, helemaal niets.

Als ik met mijn autootje bij de APK-keuring verschijn met een kapotte uitlaat, wordt de auto afgekeurd. Die motoren kunnen de hele zomer letterlijk stad en land verzieken met hun oorverdovende lawaai. Nagenoeg iedereen stoort zich hieraan, maar niemand onderneemt iets. Waarom niet? Staan deze motorrijders boven de wet, voelen zij zich onaantastbaar? Natuurlijk is het voor de politie makkelijker om met een laserapparaat snelheidsovertredingen te bestraffen, maar het lijkt mij zeer wenselijk als er eens opgetreden wordt tegen deze lui.
 
_O-
Wat een gelul weer. Overigens kom ik vrijwel dagelijks auto's tegen met behoorlijke herriepijpen. Die dingen worden gewoon voor de APK even voorzien van een demper die er daarna direct weer af gaat. :P
 
_O-
Wat een gelul weer. Overigens kom ik vrijwel dagelijks auto's tegen met behoorlijke herriepijpen. Die dingen worden gewoon voor de APK even voorzien van een demper die er daarna direct weer af gaat. :P


Ik denk dat t stukje uit de televaag ,van @Rik60NL afkomstig is ,heel belangrijk :N :+
Heel gewichtig zeg ik nu ;er zijn belangrijkere zaken waar de politie zich mee bezig kan houden :z
grapje rik he´ natuurlijk
 
_O-
Wat een gelul weer. Overigens kom ik vrijwel dagelijks auto's tegen met behoorlijke herriepijpen. Die dingen worden gewoon voor de APK even voorzien van een demper die er daarna direct weer af gaat. :P

Een steigerpijp van voor naar achteren is ook prima voor de apk hoor. Zolang de uitlaat maar gasdicht is. DB meting is geen eis bij de apk.

Dus een Civic met blerpijp komt gewoon door de apk als er nog een katalysator onder zit..
 
Ik heb op de 206 een roffel in mn nieuwe demper, bij navragen waarom kreeg ik te horen dat het een eigenschap was van de demper......de boefjes
 
Ik heb op de 206 een roffel in mn nieuwe demper, bij navragen waarom kreeg ik te horen dat het een eigenschap was van de demper......de boefjes

Imitatie demper? Die maken vaak meer lawaai omdat er ivm kosten minder dempermateriaal gebruikt word..
 
_O-
Wat een gelul weer. Overigens kom ik vrijwel dagelijks auto's tegen met behoorlijke herriepijpen.

Gelul of niet het genereert wel ontzettend veel aandacht, zie ook de reacties op de televaag.
Nu met die strenge milieu normen word het wel eens tijd dat handhaving er echt iets mee gaat doen.
Al die pokkeherrie is nergens voor nodig, het is gewoon zielig en hersenloos dom gedrag.})
 
Van mij mag het wel wat minder hoor, takke lawaai zonder DB Killers.. Kies gewoon een ducati of ktm met een goedgekeurde uitlaat, klinkt super zonder aso te zijn.
 
Precies ! die herrie pijpen op die Italianen :X vreselijk!
 
Ik zie gewoon liever dat ze alle motoren vanaf 9.000 toeren gaan begrenzen. })
 
In het kader van efficiency stel ik voor de steeds terugkerende smoezen te nummeren.
Spaart veel typewerk uit:

1. Andere mensen maken ook herrie, waarom ik niet? (kinderen, grasmaaiers, Sjonnies, vliegtuigen)
2. Ik geef in de woonwijk altijd wat minder gas, niets aan de hand
3. Mijn uitlaat is niet luider, maar klinkt alleen mooier
4. Het is mijn motor en de rest van de mensheid kan de t#fus krijgen
5. Loud pipes save...
6. ik heb oordoppen, dus het kan geen kwaad
7. Klagers zijn zeikers, gewoon negeren
8. Op die afgesloten dijkjes wordt toch niet gehandhaafd, who cares

Verdere reacties kunnen gewoon uit een nummertje bestaan; hoe handig!
 
ik heb open termi op mn duc,super mooi donker geluid, zelfs op Assen zat ik net op de grens 102 db, met 8500 toeren , vonden ze net kunnen, dus super
erger me meer aan die klote vliegtuigen die heel de dag een tering herrie maken , worden er steeds meer in dat klote rotterdamse vliegveldje
 
In het kader van efficiency stel ik voor de steeds terugkerende smoezen te nummeren.
Spaart veel typewerk uit:

1. Andere mensen maken ook herrie, waarom ik niet? (kinderen, grasmaaiers, Sjonnies, vliegtuigen)
2. Ik geef in de woonwijk altijd wat minder gas, niets aan de hand
3. Mijn uitlaat is niet luider, maar klinkt alleen mooier
4. Het is mijn motor en de rest van de mensheid kan de t#fus krijgen
5. Loud pipes save...
6. ik heb oordoppen, dus het kan geen kwaad
7. Klagers zijn zeikers, gewoon negeren
8. Op die afgesloten dijkjes wordt toch niet gehandhaafd, who cares

Verdere reacties kunnen gewoon uit een nummertje bestaan; hoe handig!
ik heb nr 1 t/m 10 :t
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan