De dagen van te luide voertuigen zijn geteld

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
De volgende zegt dan: Wat maakt die schreeuwende kloten jong van mij dan nog uit en weer een ander laat zijn V8 Brullen met een open pijp, Weer een ander heeft daarom zijn muziek op 10 en weer een ander lalt kotsend en pissend door een steeg en zo kunnen we er nog wel een paar verzinnen.
Het gaat er niet om dat de wereld maar tolerant moet zijn richting de herrieschoppers maar dat de herrieschoppers eens een beetje fatsoenlijk moeten worden.
Dat gaat helaas niet meer gebeuren.
 
Ik zie dat de apk ook alweer voorbij gekomen is :')

Waar ze naar kijken bij een vierwieler met de apk is dat de uitlaat over de gehele lengte gasdicht is, en of de evt verplichte katalysator nog aanwezig is.
 
Ach bij mij achter was er eerst een stuk bos,de gemeente besloot daar een weg aan te leggen,maar wel met een geluidswal
en zo zouden we geen last moeten hebben van het verkeer,nou het hele woon plezier is in 1x verpest,zelfs gewone auto,s hoor je goed
en als het geregend heeft maken banden zoveel herrie dat het irritant word,protesteren heeft geen zin,er is zelfs tot aan de Raad van State
geprocedeerd ,en ook daar krijg je 0,0 voor elkaar omdat het economisch belang nu eenmaal zwaarder weegt dan persoonlijk woongenot.
Er werd ook nog even duidelijk gemaakt dat je geen recht heb op woongenot,met andere woorden je zoekt het maar uit.:(
 
Laatst bewerkt:
Het gaat over auto's, en nieuwe auto's hebben al een norm van 74dB. Gaat dus nergens over. Naar het auto-forum ermee!

Niet helemaal juist denk ik:
Het is duidelijk dat motorrijders en eigenaars van sportwagens met een agressieve uitlaat worden geviseerd door dit nieuwe type radar.
Het lijkt mij dus over geluidseisen van voertuigen te gaan en dat we in de gaten worden gehouden door een geluidradar straks...
Allemaal mogelijk gemaakt door een relatieve kleine groep van herriemakers....die groep is waarschijnlijk groter dan gedacht word hier.
 
Even op doorgaan en ik ben absoluut geen voorstander van brulpijpen maar:

Ik vraag me af wanneer juist wel extra harde geluid uit (elektrische) voertuigen komt om onachtzame verkeersdeelnemers te waarschuwen zoals fietser/wandelaars die plotseling de straat oversteken. Nu heb ik het idee dat ze met aanstormende herrie bakken eerst wel omkijken....
 
De volgende zegt dan: Wat maakt die schreeuwende kloten jong van mij dan nog uit en weer een ander laat zijn V8 Brullen met een open pijp, Weer een ander heeft daarom zijn muziek op 10 en weer een ander lalt kotsend en pissend door een steeg en zo kunnen we er nog wel een paar verzinnen.
Het gaat er niet om dat de wereld maar tolerant moet zijn richting de herrieschoppers maar dat de herrieschoppers eens een beetje fatsoenlijk moeten worden.

Definieer “herrieschopper”
 
Ik vraag me af wanneer juist wel extra harde geluid uit (elektrische) voertuigen komt om onachtzame verkeersdeelnemers re waarschuwen zoals fietser/wandelaars plotseling de straat oversteken. Nu heb ik het idee dat ze met aanstormende herrie bakken eerst wel omkijken....

De standaard uitlaat aan m'n blik (met klep in 2e pijpje altijd open = modificatie) klinkt zover ik heb kunnen opmaken bescheiden genoeg. En andersom, ik heb nog geen beesten voor de auto gehad.. terwijl ik redelijk vaak over dijkjes en landweggetjes rij. Gevoelsmatig een prima balans tussen fatsoen, rijplezier en veiligheid..

En misschien horen wandelaars/fietsers in het weekend als ik van het gas af ga, vind ik een prettige gedachte (zak meestal af naar ongeveer 50).

Gelukkig kan er op het platteland meer..
 
Niet helemaal juist denk ik:
Het is duidelijk dat motorrijders en eigenaars van sportwagens met een agressieve uitlaat worden geviseerd door dit nieuwe type radar.
Het lijkt mij dus over geluidseisen van voertuigen te gaan en dat we in de gaten worden gehouden door een geluidradar straks...
Allemaal mogelijk gemaakt door een relatieve kleine groep van herriemakers....die groep is waarschijnlijk groter dan gedacht word hier.
Wat de F is een agressieve uitlaat ? een vechtpijp oid :?
 
De standaard uitlaat aan m'n blik (met klep in 2e pijpje altijd open = modificatie) klinkt zover ik heb kunnen opmaken bescheiden genoeg. En andersom, ik heb nog geen beesten voor de auto gehad.. terwijl ik redelijk vaak over dijkjes en landweggetjes rij. Gevoelsmatig een prima balans tussen fatsoen, rijplezier en veiligheid..

En misschien horen wandelaars/fietsers in het weekend als ik van het gas af ga, vind ik een prettige gedachte (zak meestal af naar ongeveer 50).

Gelukkig kan er op het platteland meer..


Ja ,jij vindt dat fatsoenlijk en ik ook:t Maar och och de deugdmens ,val meestal over t geluid van een scheet van een ander ,terwijl ze zelf op andere manieren een tering overlast veroorzaken
 
Zijn er al DB killers voor krijsende kinderen in omloop..?

iu


:+
 
Ik zie dat de apk ook alweer voorbij gekomen is :')

Waar ze naar kijken bij een vierwieler met de apk is dat de uitlaat over de gehele lengte gasdicht is, en of de evt verplichte katalysator nog aanwezig is.

Ik vrees dat als er een APK komt voor motoren, dat de regels nogal gaan afwijken van die voor het blikgebeuren en dat niet gekeurde uitlaten gaan verdwijnen.
Nou gun ik iedereen zijn plezier hoor en mijn oude Norton maakt ook veel geluid, wat ik zelf puur genietbaar vind, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat geheel anders zien.

Maar die APK is ook bij het blik vaak een lachertje. Zo is een van de regels dat een auto geen uitstekende delen mag hebben, tenzij die er standaard op horen zoals bijvoorbeeld de zogenaamde 'leaper' op een oude Jaguar, waarmee je als je een fietser of een voetganger schept, de darmen uit het lijf rukt.

Op de latere Jaguars zit dat springertje niet en op de nog latere Jags zit er een die veert en wegklapt. Maar veel mensen vinden dat hij er op hoort en boren een paar gaten in de motorkap en schroeven zo'n verchroomde roofdier op de kap, in mijn beleving levensgevaarlijk.

Maar bij de APK doet niemand er moeilijk over. De vraag is dan of je die APK erg serieus moet nemen. Ik moet morgen een auto laten keuren en ga naar een garage die hem heel goed onderzoekt en hem ook afkeurt als er iets niet klopt. En zo hoort dat ook.

Ik denk dat een motor APK helemaal een lachertje wordt, want wat gaan ze controleren?
 
Ik vind t best als er een APK voor motoren komt , prima geldklopperij weer ! schroef er ff een stille demper op en :t
ding is verder perfect !
 
Ik vrees dat als er een APK komt voor motoren, dat de regels nogal gaan afwijken van die voor het blikgebeuren en dat niet gekeurde uitlaten gaan verdwijnen.
Nou gun ik iedereen zijn plezier hoor en mijn oude Norton maakt ook veel geluid, wat ik zelf puur genietbaar vind, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat geheel anders zien.

Maar die APK is ook bij het blik vaak een lachertje. Zo is een van de regels dat een auto geen uitstekende delen mag hebben, tenzij die er standaard op horen zoals bijvoorbeeld de zogenaamde 'leaper' op een oude Jaguar, waarmee je als je een fietser of een voetganger schept, de darmen uit het lijf rukt.

Op de latere Jaguars zit dat springertje niet en op de nog latere Jags zit er een die veert en wegklapt. Maar veel mensen vinden dat hij er op hoort en boren een paar gaten in de motorkap en schroeven zo'n verchroomde roofdier op de kap, in mijn beleving levensgevaarlijk.

Maar bij de APK doet niemand er moeilijk over. De vraag is dan of je die APK erg serieus moet nemen. Ik moet morgen een auto laten keuren en ga naar een garage die hem heel goed onderzoekt en hem ook afkeurt als er iets niet klopt. En zo hoort dat ook.

Ik denk dat een motor APK helemaal een lachertje wordt, want wat gaan ze controleren?
Of die nie te veel geluid maakt natuurlijk. _O-
 
Bij mijn Honda Civic vroegah, gingen ook de angel eyes koplampen er af, de mega grote Jap style demper ging er af, de velgen gingen er af, het gesaboteerde mistachterlicht werd weer terug gezet en ook de illegale knipperlicht modules gingen er ff tussenuit.
Alles ging dezelfde middag er weer op nadat de auto goedgekeurd van de garage kwam. Eerder gingen we gewoon niet avond eten.....

Ik heb ervan genoten!
 
Een bus purschuim doet wonderen :+

Moet je wel gelijk de ouders van krijsende kinderen steriliseren ;)

Mijn kleinkind gaat al de goede kant op....en roept al: Opa Motor en zwaait, zonder gekreis.

En eerlijk te zijn toen ik met de motor aankwam rijden schrok hij van mijn ‘power-ranger pak en smoke vizier.... _O-

Kortom, er is nog hoop.
 
Laatst bewerkt:
Mijn zoontje van 6 mocht mijn Duc starten in de schuur. Toen de motor liep wees ik hem de gashandle om aan te draaien. Toen schrok hij en ik eigenlijk ook wel, want ik had er niet bij verteld dat hij het gas weer terug moest draaien.:X
 
APK voor motoren vanwege geluid:
Kijk naar omliggende landen: voor de keuring wordt even de originele demper gemonteerd, om na de keuring weer de after market te monteren......

Een slechter argument voor APK is er niet!
 
APK voor motoren vanwege geluid:
Kijk naar omliggende landen: voor de keuring wordt even de originele demper gemonteerd, om na de keuring weer de after market te monteren......

Een slechter argument voor APK is er niet!

ik heb geen probleem met een aftermarket uitlaat ze zijn nog mooier ook
als je de db-killer erin laat hoor je mij niet piepen
Ben zelf meer voor de TÜV zoals bij onze goede buren :+
zit er een demper op die niet is vrijgegeven (ABE) voor dit type of de db-killer is eruit
kenteken innemen en opnieuw laten keuren
in duitsland mag je al niet verder rijden als je rem/koppelingshendel geen ABE hebben
je weet wel "xi xi ping" meuk :X
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan