De dagen van te luide voertuigen zijn geteld

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zouden die apparaten van @Han S door de geluidradar komen als hij er langs rijd ? Ik bedoel dat er een bekeuring zal worden verstuurd maar ik ga er van uit dat die 2e motor meer geluid mag maken dan nu zeg de standaard is en dus kan de bekeuring geseponeerd worden. Die eerste motor kan echt niet op straat dat is gewoon bij mensen tinnitus veroorzaken.
 
Zouden die apparaten van @Han S door de geluidradar komen als hij er langs rijd ? Ik bedoel dat er een bekeuring zal worden verstuurd maar ik ga er van uit dat die 2e motor meer geluid mag maken dan nu zeg de standaard is en dus kan de bekeuring geseponeerd worden. Die eerste motor kan echt niet op straat dat is gewoon bij mensen tinnitus veroorzaken.

Wat bedoel je met 2e motor? Ik heb maar een Norton en daar heb ik twee filmpjes van geplaatst, is dus een en dezelfde motor.
 
Han, leg mij eens uit wat daar nu mooi aan is ? Ik had zondagmiddag in Soesterberg een groepje achter me met superbikes en een paar transformer achtige nakeds waarvan er naar mijn idee 1 een open uitlaat had, die herriemaker verpeste mijn rit op dat hele stuk. Ik kan echt niet genieten van dat kabaal, het is niet fijn en mooi maar rete irritant want dat stomme monotone geluid overstemt af en toe zelfs de headset. Dat soort figuren verpesten het voor een heleboel anderen en mede daarom nu waarschijnlijk de aanstaande geluidradars in de EU.

#Fuckdeherriemakers
Toevallig zuurkool als avondeten gehad?
 
Rick, ik ben ook nog geluidstechnicus ex studiobaas en ik wil best het geluidsnivo in dBA voor je meten zoals de pliesie dat doet. Ik schat het zo ongemeten op rond 96 dBA bij het flink gasgeven. Ik heb daar de apparatuur voor.

Ik zie Harley's langskomen die veel meer herrie maken.
 
bij klassiekers hoort gewoon wat geluid...
bij mijn weten mogen al die oude fietsen waarvan bij de rdw geen geluidsnorm bekend is max 110 db maken...
ik heb er geen moeite mee...

bij nieuwe fietsen vind ik het wat anders....
zeker bij een 4 cil brengt het niks behalve irritatie bij omstanders....
als je in de huidige maatschappij nog steeds een open slippon op je jonge sportfiets of naked knoopt ben je in mijn ogen gewoon een sneue tokkie.
in de jaren 80 en 90 was het wat anders. toen viel er nog wat te winnen met een open pijp en een handvol andere sproeiers en werdt het nog min of meer geaccepteerd....
nu mijns inziens niet meer en zoals gezegd win je eigenlijk ook niks meer...
mijn beide fietsen hebben daarom ook nog steeds gewoon de originele dempers.....ik zit niet te wachten op gezeur over lawaai/wok meldingen...
daarbij is het niet erg snugger om je teveel aan tempo al vanaf kilometers ver aan te kondigen......
 
Rik weet niet wat hij hoort :N
Nee, blijkbaar. Een engelse twin klinkt gewoon heerlijk. Toen ik m'n BSA aan het opbouwen was kwam ik vaak bij Peter's Classic Bike parts, en er kwam iemand met een Norton Commando 850 voor wat onderdelen. Die motor stond even later wat stationair te draaien terwijl ik en Peter wat stonden te praten met de eigenaar.
Pracht geluid. Sindsdien ben ik eigenlijk gek op een Commando. Wel de 850 mkII, de Interstate uitvoering. Ooit koop ik er 1..😍
 
Rick, ik ben ook nog geluidstechnicus ex studiobaas en ik wil best het geluidsnivo in dBA voor je meten zoals de pliesie dat doet. Ik schat het zo ongemeten op rond 96 dBA bij het flink gasgeven. Ik heb daar de apparatuur voor.

Ik zie Harley's langskomen die veel meer herrie maken.
Het geluid van die van jou zal inderdaad best meevallen in verhouding tot die steigerpijp modelletjes.
 
bij klassiekers hoort gewoon wat geluid...
bij mijn weten mogen al die oude fietsen waarvan bij de rdw geen geluidsnorm bekend is max 110 db maken...
ik heb er geen moeite mee...

bij nieuwe fietsen vind ik het wat anders....
zeker bij een 4 cil brengt het niks behalve irritatie bij omstanders....
als je in de huidige maatschappij nog steeds een open slippon op je jonge sportfiets of naked knoopt ben je in mijn ogen gewoon een sneue tokkie.
in de jaren 80 en 90 was het wat anders. toen viel er nog wat te winnen met een open pijp en een handvol andere sproeiers en werdt het nog min of meer geaccepteerd....
nu mijns inziens niet meer en zoals gezegd win je eigenlijk ook niks meer...
mijn beide fietsen hebben daarom ook nog steeds gewoon de originele dempers.....ik zit niet te wachten op gezeur over lawaai/wok meldingen...
daarbij is het niet erg snugger om je teveel aan tempo al vanaf kilometers ver aan te kondigen......

foei toch!
 
Wat bedoel je met 2e motor? Ik heb maar een Norton en daar heb ik twee filmpjes van geplaatst, is dus een en dezelfde motor.

Sorry niet goed opgelet...dan kom je niet door de geluidradar test en seponeren denk ik....ook niet na een bezwaar.
Je 2e filmpje klonk een beetje milder, daar was ik waarschijnlijk door in de war geraakt en de zuurkool natuurlijk. 😉
 
Sorry niet goed opgelet...dan kom je niet door de geluidradar test en seponeren denk ik....ook niet na een bezwaar.
Heb je er een dB meter bij gehad? Je hoort een geluid, maar je kunt daarvan niet de SPL bepalen via een forum. Als je de speakertjes zacht zet hoor je het bijna niet meer en als je heel goed oplet hoor je dat het geluid van de kleppen in verhouding met de uitlaten best wel hard is. Dat betekent dat de uitlaat niet zoveel lawaai maakt als je denkt.
 
Heb je er een dB meter bij gehad? Je hoort een geluid, maar je kunt daarvan niet de SPL bepalen via een forum. Als je de speakertjes zacht zet hoor je het bijna niet meer en als je heel goed oplet hoor je dat het geluid van de kleppen in verhouding met de uitlaten best wel hard is. Dat betekent dat de uitlaat niet zoveel lawaai maakt als je denkt.

Het is goed zo, je hoeft me niet te overtuigen....
Ik ben niet zo'n liefhebber van lawaai machines en niet zwaaiende motorrijders zonder beschermende kleding. 😁
 
Nee Rob. Leise is niet langzamer.
Leise stilte
Leiser stiller
Langsamer langzamer
Ruhiger rustiger
Ik gooi er wel meer door elkaar

Dich en Dir

Meisje achter de toonbank probeerde me op het verschil tussen die twee te wijzen en zei
"Das ist von dir und ich liebe dich"
Ik heb in een vol tankstation afscheid genomen met "Vielen dank, ich lieb dich auch"
 
Ik gooi er wel meer door elkaar

Dich en Dir

Meisje achter de toonbank probeerde me op het verschil tussen die twee te wijzen en zei
"Das ist von dir und ich liebe dich"
Ik heb in een vol tankstation afscheid genomen met "Vielen dank, ich lieb dich auch"

Jou en jouw verhaal idd.

Ach, ken er nog een paar
“Mein Gott was für ein dicker Mist!” Mist is mest, Nebel is mist.
“Der Auto hat gefickt!” Ficken is neuken, gebrennt is branden.

😝
 
Als ik destijds mijn triumph street triple kocht 2dehands zaten er af fabriek arrow dempers op. Alleen had de vorige eigenaar er wel de DB killers uitgehaald. Die heb ik na de eerste rit direct (na besteld en) terug gezet want daar werd ik dus zelf misselijk van. Op bepaalde toerentallen een vervelend gedreun. Is ook maar op z'n plaats gezet met c clips. En ja ik rij met oordoppen.
 
Als ik destijds mijn triumph street triple kocht 2dehands zaten er af fabriek arrow dempers op. Alleen had de vorige eigenaar er wel de DB killers uitgehaald. Die heb ik na de eerste rit direct (na besteld en) terug gezet want daar werd ik dus zelf misselijk van. Op bepaalde toerentallen een vervelend gedreun. Is ook maar op z'n plaats gezet met c clips. En ja ik rij met oordoppen.
Wat zei je?
 
PS: Jammer dat steeds dezelfde mensen een topic doen ontsporen....

Als ik destijds mijn triumph street triple kocht 2dehands zaten er af fabriek arrow dempers op. Alleen had de vorige eigenaar er wel de DB killers uitgehaald. Die heb ik na de eerste rit direct (na besteld en) terug gezet want daar werd ik dus zelf misselijk van. Op bepaalde toerentallen een vervelend gedreun. Is ook maar op z'n plaats gezet met c clips. En ja ik rij met oordoppen.
👍 👍 👍
Herkenbaar, ik ging in 2005 proefrijden op een nette gebruikte Kawasaki ZZR 1100 samen met mijn vrouw. Het eerste wat er over gezegd werd door ons samen was dat er DB-Killers besteld moesten worden toen de motor gestart werd. De verkoper (motorzaak) heeft ze kado gedaan want de BSM Vampires deden de donder en bliksem verbleken. Heel wat jaartjes met veel plezier gereden op de ZZR inclusief de street legal BSM Vampires in Carbon uitvoering.
 
PS: Jammer dat steeds dezelfde mensen een topic doen ontsporen....


👍 👍 👍
Herkenbaar, ik ging in 2005 proefrijden op een nette gebruikte Kawasaki ZZR 1100 samen met mijn vrouw. Het eerste wat er over gezegd werd door ons samen was dat er DB-Killers besteld moesten worden toen de motor gestart werd. De verkoper (motorzaak) heeft ze kado gedaan want de BSM Vampires deden de donder en bliksem verbleken. Heel wat jaartjes met veel plezier gereden op de ZZR inclusief de street legal BSM Vampires in Carbon uitvoering.

PS is Post Scriptum

#fucktaalverloedering
 
Ik ben niet zo'n liefhebber van lawaai machines en niet zwaaiende motorrijders zonder beschermende kleding. 😁
Daar kan je niks aan doe Rik... Niet zonder hulp van buitenaf...
Zwaaien doe ik niet, wel zwalken :Y
PS: Jammer dat steeds dezelfde mensen een topic doen ontsporen....


👍 👍 👍
Doen ze dat joh??? Schandalig :( Wie zijn dat dan? Als ze zich hier al niet supernetjes aan de regeltjes en wetjes houden zullen dat toch in het dagelijkse leven ook wel Tokkies en Onslow's zijn... Bah ! :r

PS is Post Scriptum
Het had AS moeten zijn, "Ante Scriptum"'
Hè... dat Rik zich nou niet aan de regels houdt he, zo jammer...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan