A
Anoniempje442
Guest
Europa wil de normen verstrengen.
Fijn nieuws voor al wie te lijden heeft onder lawaaihinder, in de stad of op het platteland. Terwijl elektrische auto’s net worden verplicht om een minimum aan geluid te maken moeten hun evenknieën met verbrandingsmotor hun stem steeds meer temperen.
Europa werkt aan wet:
In beide gevallen is een en ander het gevolg van Europese regels. Concreet wil de Unie tegen begin 2020 de maximale geluidsdruk temperen tot 74 dB, waardoor heel wat constructeurs het vocale temperament van hun meer sportieve modellen moeten minderen. Zo bevestigde de baas van de productplanning van Mercedes-AMG al dat de jongste A45 S en CLA45 S het gelag hebben moeten betalen voor deze aangekondigde aanscherping. In het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk zijn ondertussen de eerste radars geplaatst die het lawaai van passerende voertuigen meten, respectievelijk in Londen en Yvelines. Het is duidelijk dat motorrijders en eigenaars van sportwagens met een agressieve uitlaat worden geviseerd door dit nieuwe type radar.
Te luide auto’s worden voortaan ‘geflitst’ in het Verenigd Koninkrijk.
In het Verenigd Koninkrijk willen de lokale overheden een nieuw soort radars installeren en testen, die geluidsoverlast van auto’s of motoren meten. Sinds 2016 heeft de Britse overheid de wettelijke limiet vastgelegd op 74 decibel, maar dat neemt niet weg dat sommige weggebruikers hun uitlaat aanpassen om de klank ervan te ‘verbeteren’. Dat tot grote ergernis van Chris Grayling, de minister van Verkeer.
Monaco.
Na een testfase van zeven maanden wil de overheid de resultaten bekijken en eventueel nieuwe radars bestellen. Die bestaan uit camera’s en geluidsmeters, die het geluidsniveau van gemotoriseerde voertuigen meten. Als die boven de wettelijke limiet komen, wordt de overtreder meteen geflitst en krijgt hij een boete. Het initiatief blijft niet beperkt tot het Verenigd Koninkrijk. Begin juni zwierde de Monegaskische politie tijdens het Top Marques-evenement tientallen luide weggebruikers op de bon.
bron: www.vroom.be
Fijn nieuws voor al wie te lijden heeft onder lawaaihinder, in de stad of op het platteland. Terwijl elektrische auto’s net worden verplicht om een minimum aan geluid te maken moeten hun evenknieën met verbrandingsmotor hun stem steeds meer temperen.
Europa werkt aan wet:
In beide gevallen is een en ander het gevolg van Europese regels. Concreet wil de Unie tegen begin 2020 de maximale geluidsdruk temperen tot 74 dB, waardoor heel wat constructeurs het vocale temperament van hun meer sportieve modellen moeten minderen. Zo bevestigde de baas van de productplanning van Mercedes-AMG al dat de jongste A45 S en CLA45 S het gelag hebben moeten betalen voor deze aangekondigde aanscherping. In het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk zijn ondertussen de eerste radars geplaatst die het lawaai van passerende voertuigen meten, respectievelijk in Londen en Yvelines. Het is duidelijk dat motorrijders en eigenaars van sportwagens met een agressieve uitlaat worden geviseerd door dit nieuwe type radar.
Te luide auto’s worden voortaan ‘geflitst’ in het Verenigd Koninkrijk.
In het Verenigd Koninkrijk willen de lokale overheden een nieuw soort radars installeren en testen, die geluidsoverlast van auto’s of motoren meten. Sinds 2016 heeft de Britse overheid de wettelijke limiet vastgelegd op 74 decibel, maar dat neemt niet weg dat sommige weggebruikers hun uitlaat aanpassen om de klank ervan te ‘verbeteren’. Dat tot grote ergernis van Chris Grayling, de minister van Verkeer.
Monaco.
Na een testfase van zeven maanden wil de overheid de resultaten bekijken en eventueel nieuwe radars bestellen. Die bestaan uit camera’s en geluidsmeters, die het geluidsniveau van gemotoriseerde voertuigen meten. Als die boven de wettelijke limiet komen, wordt de overtreder meteen geflitst en krijgt hij een boete. Het initiatief blijft niet beperkt tot het Verenigd Koninkrijk. Begin juni zwierde de Monegaskische politie tijdens het Top Marques-evenement tientallen luide weggebruikers op de bon.
bron: www.vroom.be