De dagen van te luide voertuigen zijn geteld

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Er zijn lijkt mij wel belangrijke zaken te regelen dan luide pijpen. :?.
Gisteren Jinek gezien over klimaat beheersing wat een lachertje daar gingen ze een aantal Europese landen langs die grote woorden hebben over klimaat maar totaal niet aan de eisen toekomen ook niet in 2030. Overigens was Nederland het slechtste jongetje van de klas. _O-.
Kortom zoals het er nu uitziet gaan we naar de klote !

Dat sowieso, 7,53 miljard mensen op het moment is gewoon te veel. En met 900 watt stofzuigers (wat een belachelijk hoog % van de klimaatdoelstelling realiseerde) gaan "we" dat echt niet redden :')
 
vanaf donderdag t/m zondagnacht komt hier tot ca 0400 uitgaanspubliek langs uitgelaten schreeuwend ,agh je bent jong en je doet maar wat *O* :t ,last van uitlaatgeluid ? ik vind t heel best ,de groeten ermee :t

Ik woon sinds een paar maanden aan een vrij drukke weg, en inderdaad de grootste overlast gevers zijn voor mij de bezopen jongeren op de fiets snachts.
Niet de auto's, motoren etc.
 
Amen @jan
:}

Ook helemaal klaar met dat gepeupel hier in dit land.
Mooi voorbeeld:

MIjn toenmalige brommer had een Takkoni er onder zitten (DB killer onder het zadel).
Maat had zo'n elect. ding
Rijden weg, wil er een auto uit het parkeer vak rijden, (raampje stond open van de beste man).
Hij hoort mij aan komen en stopt keurig, ik ben voorbij en mijn maat achter mij werd haast van zijn
elect. ding afgereden omdat de beste man hem niet HOORDE en niet zag (dooie hoek....)

Dus ja....

Dus omdat een debiel niet kan autorijden wil je als een debiel herrie maken om dit op te lossen....:?
 
Als ik wat zeg over schreeuwende kinderen savonds om 22.00 dan zeggen ze ,agh t zijn kinderen he´,als ik me b.v erger aan t geschreeuw van een voetbalveld 2km verderop ,zeggen ze , agh die zijn aan t sporten ,vanaf donderdag t/m zondagnacht komt hier tot ca 0400 uitgaanspubliek langs uitgelaten schreeuwend ,agh je bent jong en je doet maar wat *O* :t ,last van uitlaatgeluid ? ik vind t heel best ,de groeten ermee :t

Ik heb zelf nooit geschreeuwd als kind en mijn 3 kinderen hebben ook nooit geschreeuwd buiten.
Is een kwestie van opvoeding, fatsoen en een beetje kunnen nadenken.

Blijkbaar is dat steeds lastiger in deze wereld.
 
In theorie allemaal prima maar in de praktijk gaan me met z’n allen gewoon vrolijk door....en is er niet of nauwelijks veranderd tov vroeger. Als ik op de zondag kom bij de treffen in DL kom is het: herrie, rust en koffie...

Crisis met de banken......ondanks de regels die ze met elkaar hebben afgesproken gaat het gejat/ schimmige transacties nog steeds door.

Dus laten we genieten van bijv. Een 6 cilinder CBX.....
 
Mijn buurman rijdt in een rs6, prachtige auto. Akra eronder en gaan. Maar die is niet in overtreding terwijl zijn auto met een beetje gas/ toeren ver over mijn geluid heen komt. Daar hoor je geen gezeik over, dat vinden velen mooi om te zien (waaronder ik)

Beetje tolerant zijn met zn allen, de groep motorrijders die zo extreem veel geluid maken, is volgens KNMV ook max 5 op de 100. Je kan niet de meerderheid duperen terwijl een minderheid extreem veel geluid produceert.

Maar genoeg geneuzel en gezeur, ik ga een ritje doen nu het weer lekker droog is. Challas

Tolerant zijn is prima.
En overdag heb ik er sowieso nooit echt veel problemen mee.
Maar mensen die moedwillig de nachtrust van anderen verstoren met te luide auto's/motoren/... vind ik toch wat anders.
 
In theorie allemaal prima maar in de praktijk gaan me met z’n allen gewoon vrolijk door....en is er niet of nauwelijks veranderd tov vroeger. Als ik op de zondag kom bij de treffen in DL kom is het: herrie, rust en koffie...

Crisis met de banken......ondanks de regels die ze met elkaar hebben afgesproken gaat het gejat/ schimmige transacties nog steeds door.

Dus laten we genieten van bijv. Een 6 cilinder CBX.....
 
Ik heb zelf ook een after-market uitlaat op m'n motor zitten. (overigens wel in DL goedgekeurd voor mijn motor) Hier zit de DB killer ook nog in. Dan nog start ik de motor 's ochtends vroeg bijv. pas op het laatste moment zodat ik ook meteen kan gaan rijden (en niet eerst handschoenen nog aan moet doen oid).

Zonder Db killer maakt de motor een leuker geluid, vind ik. Echter dan zie ik toch ook wel vaker een afkeurende blik als ik door een dorpje rij. Daarom toch de Db killer er maar in. Zie die afkeur nu ook nog nauwelijks.

Zeuren hou je echter altijd, jammer als zo'n maatregel er echt gaat komen. Maar zeker wel te verwachten, een kleine groep verpest het voor de rest en dan worden er weer harde maatregelen getroffen.
 
Dat er nog steeds geen apk plicht voor motorfietsen eu breed is ingevoerd snap ik echt helemaal niets van.
 
Ik heb zelf ook een after-market uitlaat op m'n motor zitten. (overigens wel in DL goedgekeurd voor mijn motor) Hier zit de DB killer ook nog in. Dan nog start ik de motor 's ochtends vroeg bijv. pas op het laatste moment zodat ik ook meteen kan gaan rijden (en niet eerst handschoenen nog aan moet doen oid).

Zonder Db killer maakt de motor een leuker geluid, vind ik. Echter dan zie ik toch ook wel vaker een afkeurende blik als ik door een dorpje rij. Daarom toch de Db killer er maar in. Zie die afkeur nu ook nog nauwelijks.

Zeuren hou je echter altijd, jammer als zo'n maatregel er echt gaat komen. Maar zeker wel te verwachten, een kleine groep verpest het voor de rest en dan worden er weer harde maatregelen getroffen.

Zo, vertel me dan maar eens met welk recht een gemeentebestuur een vergunning geeft voor weekenden achter elkaar muziekevenementen, midden in het centrum, met een dusdanig geluidsniveau dat het in omliggende restaurants, zelfs met de deuren dicht, haast onmogelijk is om een tafelgesprek op normale toon te voeren? Dan maakt die brulpijp van mij ook niet meer uit.
 
Zo, vertel me dan maar eens met welk recht een gemeentebestuur een vergunning geeft voor weekenden achter elkaar muziekevenementen, midden in het centrum, met een dusdanig geluidsniveau dat het in omliggende restaurants, zelfs met de deuren dicht, haast onmogelijk is om een tafelgesprek op normale toon te voeren? Dan maakt die brulpijp van mij ook niet meer uit.
Ís een goed punt :t t Apendorp hier wil ook een zgn bruisend dorp zijn, met als gevolg elk weekend op een ander winkelpleintje of t centrum een feessie ,wat dan ook wel in t hele gat gehoord moet worden , best man :t wat ik ook vreemd en meer dan vreemd vindt is dat er mensen zijn die dan oordoppen in doen als ze naar zoiets toe gaan , zet dan gvd die muziek zachter !!!! achterlijken :?en dat maakt toch wel ff meer herrie dan mijn lieve motorretje
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zet dan gvd die muziek zachter !!!!
Het nadeel is dat muziek met een beetje wind 'wegwaait', dus dat zetten ze dan maar knoerthard om toch 't hele veldje/pleintje/weetikwatje te vullen met geluid. Je zou zeggen dat dat anno 2019 beter kan. :X

In concertzalen wordt 't al beter, maar ook daar gaat 't vaak nog (veel) te hard. Ik draag altijd oordoppen bij festivals en concerten... en als ik ze vergeet dan koop ik ze ter plekke.
 
Europa wil de normen verstrengen.
Fijn nieuws voor al wie te lijden heeft onder lawaaihinder, in de stad of op het platteland. Terwijl elektrische auto’s net worden verplicht om een minimum aan geluid te maken moeten hun evenknieën met verbrandingsmotor hun stem steeds meer temperen.

Europa werkt aan wet:
In beide gevallen is een en ander het gevolg van Europese regels. Concreet wil de Unie tegen begin 2020 de maximale geluidsdruk temperen tot 74 dB, waardoor heel wat constructeurs het vocale temperament van hun meer sportieve modellen moeten minderen. Zo bevestigde de baas van de productplanning van Mercedes-AMG al dat de jongste A45 S en CLA45 S het gelag hebben moeten betalen voor deze aangekondigde aanscherping. In het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk zijn ondertussen de eerste radars geplaatst die het lawaai van passerende voertuigen meten, respectievelijk in Londen en Yvelines. Het is duidelijk dat motorrijders en eigenaars van sportwagens met een agressieve uitlaat worden geviseerd door dit nieuwe type radar.

Te luide auto’s worden voortaan ‘geflitst’ in het Verenigd Koninkrijk.
In het Verenigd Koninkrijk willen de lokale overheden een nieuw soort radars installeren en testen, die geluidsoverlast van auto’s of motoren meten. Sinds 2016 heeft de Britse overheid de wettelijke limiet vastgelegd op 74 decibel, maar dat neemt niet weg dat sommige weggebruikers hun uitlaat aanpassen om de klank ervan te ‘verbeteren’. Dat tot grote ergernis van Chris Grayling, de minister van Verkeer.

Monaco.
Na een testfase van zeven maanden wil de overheid de resultaten bekijken en eventueel nieuwe radars bestellen. Die bestaan uit camera’s en geluidsmeters, die het geluidsniveau van gemotoriseerde voertuigen meten. Als die boven de wettelijke limiet komen, wordt de overtreder meteen geflitst en krijgt hij een boete. Het initiatief blijft niet beperkt tot het Verenigd Koninkrijk. Begin juni zwierde de Monegaskische politie tijdens het Top Marques-evenement tientallen luide weggebruikers op de bon.

bron: www.vroom.be
Het gaat over auto's, en nieuwe auto's hebben al een norm van 74dB. Gaat dus nergens over. Naar het auto-forum ermee!
 
Ze moeten eigenlijk een regel invoeren van de eerste maal een waarschuwing word je daarna nog een keer betrapt
op te veel herrie dan voertuig in beslag nemen voor een jaar en de derde keer betrapt het voertuig de pletter in.
Ik denk dat het dan een stuk stiller word op de weg. :Y
In Amerika (Hawai dacht ik in ieder geval) hanteren zij dat. Daar gaan de tuner auto's de schredder in.

Daar wordt inderdaad totaal niet meer geraced op straat. _O-
 
Zo, vertel me dan maar eens met welk recht een gemeentebestuur een vergunning geeft voor weekenden achter elkaar muziekevenementen, midden in het centrum, met een dusdanig geluidsniveau dat het in omliggende restaurants, zelfs met de deuren dicht, haast onmogelijk is om een tafelgesprek op normale toon te voeren? Dan maakt die brulpijp van mij ook niet meer uit.

Dat hebben ze ook niet, ook daar zijn regels voor.
En ook die regels worden niet gehandhaafd, vandaar de overlast.
 
Zo, vertel me dan maar eens met welk recht een gemeentebestuur een vergunning geeft voor weekenden achter elkaar muziekevenementen, midden in het centrum, met een dusdanig geluidsniveau dat het in omliggende restaurants, zelfs met de deuren dicht, haast onmogelijk is om een tafelgesprek op normale toon te voeren? Dan maakt die brulpijp van mij ook niet meer uit.
Precies dat speelde een paar weken geleden hier op vliegveld Twente AIR FORCE etc festivals voor de jeugd, en vh weekend de internationale SAAB event met vervuilende oude 2takt Saabs en knallende turbo’s..... :+

En jahoor tegenstanders fel op tegen....verbod erop en uiteindelijk wel vergunning afgegeven waardoor het door kon gaan. Geen idee waarom, maar dat maakt mij niet uit......iets krom zal wel recht gepraat zijn ihkv algemeen nut. Net als die 5 miljoen euro voor failliete FC-Twente maar dat terzijde.

Kortom, gewoon verder ademen en genieten van een droge koppeling.....
 
Zo, vertel me dan maar eens met welk recht een gemeentebestuur een vergunning geeft voor weekenden achter elkaar muziekevenementen, midden in het centrum, met een dusdanig geluidsniveau dat het in omliggende restaurants, zelfs met de deuren dicht, haast onmogelijk is om een tafelgesprek op normale toon te voeren? Dan maakt die brulpijp van mij ook niet meer uit.

De volgende zegt dan: Wat maakt die schreeuwende kloten jong van mij dan nog uit en weer een ander laat zijn V8 Brullen met een open pijp, Weer een ander heeft daarom zijn muziek op 10 en weer een ander lalt kotsend en pissend door een steeg en zo kunnen we er nog wel een paar verzinnen.
Het gaat er niet om dat de wereld maar tolerant moet zijn richting de herrieschoppers maar dat de herrieschoppers eens een beetje fatsoenlijk moeten worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan