De dagen van te luide voertuigen zijn geteld

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou, voortaan allemaal maar aan de turbospoke? :+

bd5d7f2f-3c91-4404-a650-c2dcc86005ef_1.e602f4227b4bad6d9208af981b9842f4.jpeg
 
De volgende zegt dan: Wat maakt die schreeuwende kloten jong van mij dan nog uit en weer een ander laat zijn V8 Brullen met een open pijp, Weer een ander heeft daarom zijn muziek op 10 en weer een ander lalt kotsend en pissend door een steeg en zo kunnen we er nog wel een paar verzinnen.
Het gaat er niet om dat de wereld maar tolerant moet zijn richting de herrieschoppers maar dat de herrieschoppers eens een beetje fatsoenlijk moeten worden.

De gemeentelijke overheid om maar eens te beginnen dan? En anders niet zeuren ook...NL is vol...overvol...
 
Geluidshinder wordt in verband gebracht met tal van gezondheidsproblemen en het aantal Europeanen dat wordt blootgesteld aan hoge geluidsniveau´s neemt toe. Lawaai heeft ook schadelijke invloed op in het wild levende dieren. De EU-landen moeten geluidsniveaus´s in grote steden en bij (spoor)wegen en vliegvelden in kaart brengen en plannen bedenken om het probleem tegen te gaan.

Lawaai van verkeer, industrie en recreatieve activiteiten is een groeiend probleem. Het wegverkeer is de grote boosdoener in de stad: iedere dag worden hier bijna 70 miljoen Europeanen blootgesteld aan verkeerslawaai van meer dan 55 dB. Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) kan lange blootstelling aan dergelijke niveau´s leiden tot verhoogde bloeddruk en hartaanvallen.

Ongeveer 50 miljoen mensen in stedelijke gebieden hebben ´s nachts last van buitensporig verkeerslawaai. Bij 20 miljoen van hen heeft dit daadwerkelijk een schadelijk effect op hun gezondheid. Er is ook sprake van andere aandoeningen, waaronder gehoorproblemen zoals oorsuizen, geestelijke problemen en stress.
Het lawaai kan ook een negatieve weerslag hebben op beroepsprestaties en kinderen kunnen er hinder van ondervinden bij het maken van huiswerk.
Vogels en andere dieren lijden er eveneens onder. Terwijl sommige diersoorten zich weten aan te passen aan een stedelijk bestaan, worden andere soorten juist uit hun habitat verjaagd.

EU-wetten verplichten de autoriteiten het grote publiek te informeren over de gevolgen van geluidsoverlast en hen te raadplegen over geplande maatregelen tegen geluidsoverlast De burgers kunnen dan zien dat dit soort maatregelen effect sorteert en kunnen eventueel contact opnemen met volksvertegenwoordigers.

Nederland wordt steeds lawaaiiger. Plekken waar het echt stil is worden schaars in Nederland. Die zogenaamde stiltegebieden verdwijnen snel. In de afgelopen jaren verdwenen al 12% van die gebieden, en naar verwachting zal in 2030 minstens 30% verdwenen zijn. Dat is zorgwekkend omdat stilte die verdwijnt ook niet meer terugkomt. Als er tussen nu en 2030 niets gedaan wordt aan de overlast, dan zal tegen die tijd meer dan eenderde van Nederland gebukt gaan onder een constante geluidsbelasting van boven de 50 decibel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Jaren terug was ik met een vriendin op vakantie in Duitsland. Ik hoorde al af en toe wat gebrom onder haar Diversion vandaan komen en op (gelukkig) de laatste dag viel er een stuk uitlaat uit tussen spruitstuk en demper. Voordat ik iets kon bedenken trok zij het helemaal los waarna die motor uiteraard een takkeherrie maakte. We besloten maar niet meer binnendoor te rijden en over de snelweg naar Den Haag te rijden.

Het effect was wel grappig, door de herrie ging ik een heel stuk achter haar rijden. Als ze aan het inhalen was kwamen de standaard leasebakrijders aangezet, gingen vlak achter haar rijden en dan gingen de remlicht aan, want die herrie was blijkbaar te veel voor ze. Ergens klopt het dus wel dat "loud pipes save lives".
 
Dus omdat een debiel niet kan autorijden wil je als een debiel herrie maken om dit op te lossen....:?

De debiel die achter het stuur zat, kan ook wel eens iets over het hoofd zien.

Loud Pipes saves lives😁
Uiteraard is overdrijven ook een vak.

Maar ook koekblikkers kunnen er een houtje van, en dan is er niemand die er wat van zegt zeker..

En wbt kinderen.....
🤐

Silence is Golden😉
 
Een ding scheelt, zolang een voertuig een type goedkeuring heeft mogen ze meer lawaai maken, nieuwe tgk zullen dan onderhevig zijn aan nieuwe wetgeving.
 
Geluidshinder wordt in verband gebracht met tal van gezondheidsproblemen en het aantal Europeanen dat wordt blootgesteld aan hoge geluidsniveau´s neemt toe. Lawaai heeft ook schadelijke invloed op in het wild levende dieren. De EU-landen moeten geluidsniveaus´s in grote steden en bij (spoor)wegen en vliegvelden in kaart brengen en plannen bedenken om het probleem tegen te gaan.

Lawaai van verkeer, industrie en recreatieve activiteiten is een groeiend probleem. Het wegverkeer is de grote boosdoener in de stad: iedere dag worden hier bijna 70 miljoen Europeanen blootgesteld aan verkeerslawaai van meer dan 55 dB. Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) kan lange blootstelling aan dergelijke niveau´s leiden tot verhoogde bloeddruk en hartaanvallen.

Ongeveer 50 miljoen mensen in stedelijke gebieden hebben ´s nachts last van buitensporig verkeerslawaai. Bij 20 miljoen van hen heeft dit daadwerkelijk een schadelijk effect op hun gezondheid. Er is ook sprake van andere aandoeningen, waaronder gehoorproblemen zoals oorsuizen, geestelijke problemen en stress.
Het lawaai kan ook een negatieve weerslag hebben op beroepsprestaties en kinderen kunnen er hinder van ondervinden bij het maken van huiswerk.
Vogels en andere dieren lijden er eveneens onder. Terwijl sommige diersoorten zich weten aan te passen aan een stedelijk bestaan, worden andere soorten juist uit hun habitat verjaagd.

EU-wetten verplichten de autoriteiten het grote publiek te informeren over de gevolgen van geluidsoverlast en hen te raadplegen over geplande maatregelen tegen geluidsoverlast De burgers kunnen dan zien dat dit soort maatregelen effect sorteert en kunnen eventueel contact opnemen met volksvertegenwoordigers.

Nederland wordt steeds lawaaiiger. Plekken waar het echt stil is worden schaars in Nederland. Die zogenaamde stiltegebieden verdwijnen snel. In de afgelopen jaren verdwenen al 12% van die gebieden, en naar verwachting zal in 2030 minstens 30% verdwenen zijn. Dat is zorgwekkend omdat stilte die verdwijnt ook niet meer terugkomt. Als er tussen nu en 2030 niets gedaan wordt aan de overlast, dan zal tegen die tijd meer dan eenderde van Nederland gebukt gaan onder een constante geluidsbelasting van boven de 50 decibel.

Gelukkig past de mens zich aan, dus ook zal de mens zich aanpassen op dit vlak. Duurt wat generaties, maar er zijn belangrijkere onderwerpen die echt aandacht nodig hebben & aangepakt moeten worden.
 
Een aantal jaren geleden ben ik verhuisd van de Randstad naar Noord Brabant ,in het begin moest ik gewoon wennen aan de
stilte s,nachts ,het was dan zo stil dat je echt niks hoorde en dat is dan toch heel vreemd als je gewend was geluid te horen ook
als je op bed lag.Ik zette de eerste tijd de radio aan want dan sliep ik beter.
 
Ook een mooie ,hardlopers in t bos met oordoppen in met keiharde muziek :? lawaai lachen man!
iedereen wil z n eigen herrie wel graag horen :t
 
Geluidshinder wordt in verband gebracht met tal van gezondheidsproblemen en het aantal Europeanen dat wordt blootgesteld aan hoge geluidsniveau´s neemt toe. Lawaai heeft ook schadelijke invloed op in het wild levende dieren. De EU-landen moeten geluidsniveaus´s in grote steden en bij (spoor)wegen en vliegvelden in kaart brengen en plannen bedenken om het probleem tegen te gaan.

Lawaai van verkeer, industrie en recreatieve activiteiten is een groeiend probleem. Het wegverkeer is de grote boosdoener in de stad: iedere dag worden hier bijna 70 miljoen Europeanen blootgesteld aan verkeerslawaai van meer dan 55 dB. Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) kan lange blootstelling aan dergelijke niveau´s leiden tot verhoogde bloeddruk en hartaanvallen.

Ongeveer 50 miljoen mensen in stedelijke gebieden hebben ´s nachts last van buitensporig verkeerslawaai. Bij 20 miljoen van hen heeft dit daadwerkelijk een schadelijk effect op hun gezondheid. Er is ook sprake van andere aandoeningen, waaronder gehoorproblemen zoals oorsuizen, geestelijke problemen en stress.
Het lawaai kan ook een negatieve weerslag hebben op beroepsprestaties en kinderen kunnen er hinder van ondervinden bij het maken van huiswerk.
Vogels en andere dieren lijden er eveneens onder. Terwijl sommige diersoorten zich weten aan te passen aan een stedelijk bestaan, worden andere soorten juist uit hun habitat verjaagd.

EU-wetten verplichten de autoriteiten het grote publiek te informeren over de gevolgen van geluidsoverlast en hen te raadplegen over geplande maatregelen tegen geluidsoverlast De burgers kunnen dan zien dat dit soort maatregelen effect sorteert en kunnen eventueel contact opnemen met volksvertegenwoordigers.

Nederland wordt steeds lawaaiiger. Plekken waar het echt stil is worden schaars in Nederland. Die zogenaamde stiltegebieden verdwijnen snel. In de afgelopen jaren verdwenen al 12% van die gebieden, en naar verwachting zal in 2030 minstens 30% verdwenen zijn. Dat is zorgwekkend omdat stilte die verdwijnt ook niet meer terugkomt. Als er tussen nu en 2030 niets gedaan wordt aan de overlast, dan zal tegen die tijd meer dan eenderde van Nederland gebukt gaan onder een constante geluidsbelasting van boven de 50 decibel.

Is dit nu een betoog dat we direct moeten stoppen met het binnenlaten van asielzoekers????

Leuk zo'n betoog,maar we leven nu eenmaal in een wereld van "wat kan ik de schuld geven van het feit dat ik niet gelukkig ben" en de mens is nu eenmaal een kuddedier, en dat betekend dat we veel met anderen te maken hebben....
Maar we hebben ontdekt dat we tegenwoordig maar hoeven te schreeuwen, en er ontstaat een platform waar gelijkgestemden mee gaan staan protesteren...

Zit niet te zeiken, we hollen de totale mensheid uit, survival off the fittest is een vies ding geworden, we doen niets anders als de zwakste van de zwakste in leven proberen te houden, en daarmee luiden we het einde van de mensheid in....
 
Hele goede zaak dat onnodige takken-herrie van motorfietsen wordt aangepakt!
Hele goede zaak dat onnodige takken-herrie van vrachtwagens wordt aangepakt!
Hele goede zaak dat onnodige takken-herrie van vliegtuigen wordt aangepakt!
Hele goede zaak dat onnodige takken-herrie van voetbalstadions wordt aangepakt!
Hele goede zaak dat onnodige takken-herrie van kinderen wordt aangepakt!
Hele goede zaak dat onnodige takken-herrie van wijven wordt aangepakt!
Hele goede zaak dat onnodige takken-herrie van fabrieken wordt aangepakt!
Hele goede zaak dat onnodige takken-herrie van scooters wordt aangepakt!
Hele goede zaak dat onnodige takken-herrie van ambulances wordt aangepakt!

Goede zaak dus.
 
Zal hopelijk nog even duren, maar dan worden de originele pisbakken weer geld waard ja ;)
Al is APK geen slecht idee, is het zo een stuk betaalbaarder.
Zou je denken ja?
Stille uitlaat erop voor de apk, schouderklopje en 50 euro armer en de herrie-pijp kan er weer onder.....

nee top idee, de apk voor motoren :t |(


edit: ik zie net dat er nog 5.000.000 overige berichten zijn gepost over de apk.... eerst maar bakkie koffie...
 
Zou je denken ja?
Stille uitlaat erop voor de apk, schouderklopje en 50 euro armer en de herrie-pijp kan er weer onder.....

nee top idee, de apk voor motoren :t |(


edit: ik zie net dat er nog 5.000.000 overige berichten zijn gepost over de apk.... eerst maar bakkie koffie...

Dat terwijl er niks vermeld staat bij het rdw over aankomende, veranderende regels voor de apk op gebied van motoren.

Waar heeft iedereen het vandaan?
 
Die APK is het probleem niet zo. Het zit er dik in dat in het verlengde ervan op de "Duitse" manier gehandhaafd gaat worden.
Geluidsmetingen zijn lastig, maar toegelaten materialen checken is veel simpeler.
Er wordt langzaam maar onverzettelijk een proces op gang gebracht.
 
... in duitsland mag je al niet verder rijden als je rem/koppelingshendel geen ABE hebben
je weet wel "xi xi ping" meuk :X
Je beseft je wel dat er veel van de "xi xi ping meuk" waar je het over hebt gewoon bij de motorzaken en webshops liggen, maar dan wel 6 keer over de kop gaan qua prijs?

Ieder het zijne, maar ik ben gekke Henkie niet. :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan