De dagen van te luide voertuigen zijn geteld

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik niet, zelfs niet met nep audio in dolby surround.....ik hou het bij mijn oude meuk, niks mis mee en laat de jonge generatie met elekt. motoren spelen.....
 
Allemaal aan de Harley met stofzuigermotor, probleem opgelost.
Nein danke.
laten zij die van zoemende roterende electromagneetjes houden, daar maar mee spelen.
geef mij dan maar een FZS600 uit '98.
geeft prima geluid, zonder echt te hoog volume.
sommigen halen die fraaie uitlaat eraf, halen wat stijgerpijp van een bouwplaats/bouwmarkt en rijden daar dan mee rond...
wel goed dat ze die geluidflitspalen neerzetten voor de aso's, al moet het te gelden geluidsniveau wat realistischer worden bepaald...

Gr.
Lonewulf
 
Grappig is mij nooit opgevallen, ik mag met mijn Versys...

Geluidsniveau stationair | 89 dB(A)
Geluidsniveau rijdend | 72 dB(A)

Ik mag met mijn Ducati 97dBa @ 3750rpm. produceren blijkbaar...
Maar goed....
Heb systeem met open termi’s en droge koppeling met open deksel (als het de naam dragen mag)

Weet niet welk niveau ik haal...zou het graag eens willen meten.

Wat ik wel weet is dat ik goed hoorbaar ben en dat geeft mij een veilig gevoel. Mensen horen me altijd aankomen.
Het blauwe korps heeft nooit moeilijk gedaan ( wel ff opschakelen ) in enkel geval zelfs een keer een :t
 
Nein danke.
laten zij die van zoemende roterende electromagneetjes houden, daar maar mee spelen.
geef mij dan maar een FZS600 uit '98.
geeft prima geluid, zonder echt te hoog volume.
sommigen halen die fraaie uitlaat eraf, halen wat stijgerpijp van een bouwplaats/bouwmarkt en rijden daar dan mee rond...
wel goed dat ze die geluidflitspalen neerzetten voor de aso's, al moet het te gelden geluidsniveau wat realistischer worden bepaald...

Gr.
Lonewulf
Ik heb toevallig een YZF750R gekocht met standaard pijp... Blokgeluiden komen overal bovenuit, okee...
 
Tot nu is aantal toegestane dB's van motoren voor alle betrokkenen nog onduidelijk in de praktijk.
Wel is duidelijk dat steeds meer mensen last van motor-herrie hebben. (in ons veel te volle land)

Je kan op de dag wachten, dat de meetpalen WEL geplaatst zullen worden.
Het aantal klachten wegens (onnodige) geluidsoverlast door motoren neemt steeds meer toe.
Dan komt er vanzelf druk op de politiek om er iets mee te gaan doen.
 
Onnodig lawaai maken is ook de motor "opwarmen" alvorens weg te rijden of onnodig gasgeven of met een hoog toerental rijden, zelfs met de originele uitlaat.
 
Tot nu is aantal toegestane dB's van motoren voor alle betrokkenen nog onduidelijk in de praktijk.
Wel is duidelijk dat steeds meer mensen last van motor-herrie hebben. (in ons veel te volle land)

Je kan op de dag wachten, dat de meetpalen WEL geplaatst zullen worden.
Het aantal klachten wegens (onnodige) geluidsoverlast door motoren neemt steeds meer toe.
Dan komt er vanzelf druk op de politiek om er iets mee te gaan doen.
Noem een ding op waar de klachten niet van toe nemen , zelfs met standaard uitlaten en normale snelheid kijken ze je sacherijnig aan.
Ratten in een te kleine kooi , ze vreten elkaar op. Hup gas erop en laat je niet bijten. :+
 
Buiten dat het over deze hoax gaat: De mekkeraars staan met de wet in hun hand en de motorrijder trekt aan het kortste eind
 
toch gek ..... gaat 't om wegafsluitingen en vangrails dan roep MAG het motorvolk op de barricaden
nu hoor je ze niet :+
zou toch mooi zijn als er uit die hoek geroepen wordt "kinderen laat die db-killer erin"
 
Misschien moet de MAG er op geattendeerd worden?
En moeten we allemaal een blauwe pet gaan dragen omdat gezegd wordt dat de hemel naar beneden valt?

Als de MAG voor alle waanideeën op de bres gaat komen ze niet aan de realiteit toe, MAG weet waarschijnlijk ook dat deze hoaxen nooit uitgevoerd gaan worden
 
Ik zie het allemaal wel. Als ik zie wat er tijdens circuitdagen mag en hoeveel herrie dat soms is dan zal het op de openbare weg wel loslopen. Al werd er de laatste keer wel een Duc v4r vanaf gehaald met originele uitlaten in Spa...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan